Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Laptop 'tweaken' naar decent niveau

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

ik had onlangs al een thread geopent in de DAA sectie en ben daar extreem goed geholpen mij dank hier voor!
Nu was ik van plan een desktop zelf in elkaar te zetten en heb gister alvast een mooi 19'' beeldscherm gekocht mooie prijs. Nu heb ik nog een zo'n 2 jaar oude laptop die het altijd goed heeft gedaan en het eigenlijk doet maar het beeldscherm er van was kapot en het zou mij zo'n 100euro kosten om die te maken.

Voor de lol beeldscherm aangesloten en ik werd weer helemaal verliefd op m'n laptop waardoor ik realiseerde dat hij helemaal zo slecht nog niet was.

Specs;

Windows 7
AMD Athlon II Dual-core M300
4GB RAM
Ati mobility Radeon HD 4500/5100 series(kan niks specifiekers vinden excuses)

Nu haal ik op medium/low zo'n 100 fps op de game die ik het liefst speel, Regnum Online en nogmaals dat is zeker niet slecht voor mij in ieder geval niet.
Nu dacht ik, waarom vervang ik niet gewoon de videokaart en misschien een SSD'tje er in(zal prijzig worden dus dat weet ik niet zeker).

Wat denken jullie? Is het 't waard? Of zou ik uberhaupt iets kunnen tweaken, kan me voorstellen dat een laptop veel moeilijker te tweaken is dan een desktop.

Bij voorbaat dank

• Aertsvijand
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-10 20:44
De HDD's van de meeste laptop kan je zonder problemen vervangen door een SSD. Een alternatief is de optical drive vervangen door een caddy, daar je HDD in te steken en de SSD op de plaats van de HDD te steken (ODD heeft meestal een tragere aansluiting dan HDD).
De GPU vervangen wordt een pak moeilijker; die is normaal vastgesoldeerd op het moederbord. Vrij weinig dat je daaraan kan doen geloof ik.

Desktop: Intel i5 6600K | Asus Maximus Ranger VIII | MSI GTX980Ti | 16GB Kingston HyperX Fury | Corsair 450D | NZXT Kraken X61 | Seasonic M12II Evo 520W | Dell U3415W
Laptop: ASUS Zenbook Prime (UX31A-R4003H)

Verwijderd

Topicstarter
De GPU is juist het belangrijkste, het moet eigenlijk meer impact op m'n gaming performance hebben want over het algemeen is hij verre van langzaam in gewone tasks.

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-11 19:36
Dan heb je waarschijnlijk pech.

Sommige laptops hebben een losse gpu kaart via een brede connector. Daar zou misschien een andere in kunnen (moet hij wel te krijgen zijn in datzelfde formaat). Maar in de meeste gevallen zitten ze gewoon vast gesoldeerd op het moederbord. Dat kun je niet upgraden

Verwijderd

Topicstarter
Hoe controleer ik dit? Wil echt graag mijn GPU upgraden want dat gaat mij een hoop kosten besparen.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Trek het ding open en kijk of er een MXMslot inzit.
Over welke notebook hebben we het? Want evt kun je het daarmee ook al vrij makkelijk vinden.

Verwijderd

Topicstarter
Acer Aspire, dat is 't enige dat ik weet.
Ben op 't moment nog op school dus als dat niet genoeg is kan ik eventueel straks nog kijken?

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-11 19:36
er hoort nog wel een nummer oid bij. Aspire is een veel gebruikte naam op verschillende notebooks

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 12:38:
Acer Aspire, dat is 't enige dat ik weet.
Ben op 't moment nog op school dus als dat niet genoeg is kan ik eventueel straks nog kijken?
Zeker weten doe ik het niet, maar ik ben nog nooit een Aspire met MXMslot tegengekomen. Ik denk dus dat je 't upgrade van de videokaart wel kunt vergeten.

• auto660
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12:39

auto660

1991 240 GL Brick

De aspire van een kennis van mij heeft een uitneembare (mxm dus...) 8400gs in zijn laptop zitten. Maar mijn aspire met een 6650m heeft dat niet, het zit allemaal direct op het mobo.

Gaming~ |Ryzen 5 5500, Asrock B450M PRO4, 16GB 2666@3600MHz DDR4, GTX1650 Super 4GB, 1TB + 256GB SSD, 250W Apevia PSU| Workstation~ |Q9550, 8GB CL4 DDR2, P5B Premium, GTX950, 512GB SSD + 1TB HDD, 550W PSU

Verwijderd

Topicstarter
http://www.mxm-upgrade.com/Table.html

Nee dus, echt stukken minder.. Bedankt voor de hulp.
Pagina: 1