• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:46
Opsomming hardware\test scenario:

1x Sony 55EX720 (1080p24 Full HD 3D tv)
1x Sony 46HX750 (1080p24 Full HD 3D tv)
1x Dune HD TV-102 mediaplayer
1x Sony PS3 Slim 320GB (1080p24 Full HD 3d blu-ray speler)
1x Sony BDP-S480 Full HD 3D blu-ray speler.

Ik ben al aardig lang aan het rommelen geweest om de volgende situatie stotter vrij af te kunnen spelen:

Een 3D blu-ray uiteraard origineel op 1080p24 Full HD 3D .
The Hobbit \ The Avengers
En ik heb de digitale kopie van The Arctic Journey ook een 1080p24 full HD 3D film.

Wat ik ook instel of probeer, of ik nu de blu-ray's gebruik of de digitale kopieen middels de Dune HD speler, ik blijf een lichte stotter in de films zien en dan vooral als de camera van links naar rechts in de film gaat. (hier valt het het meeste op) .

Wat heb ik zoal ingesteld of geprobeerd:
Ik heb de MotionFlow settings al van laag naar hoog gebracht of zelfs uit.
Ik heb 1080p24 geforceerd op de playstation\blu-ray spelers.
Middels de Dune HD TV de blu-ray's aangeboden aan beide tv's maar geven exact hetzelfde beeld.
Andere HDMI kabels geprobeerd
Ik heb andere digitale verbeter opties uitgezet zoals randen optimalisatie etc.
Cinema mode of Sport mode etc. geprobeerd
Alle devices zijn qua firmware up2date

Wie o wie heeft die ene gouden tip voor mij?? |:(

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17:38

Twazerty

AVCHDCoder developer

De dune al ingesteld op 24/50/60 als output frequenties? Deze zal dan afhankelijk van de framerate van het bronmateriaal in 1 van de 3 modussen springen.

Het schokkerige effect wat je ziet bij 24 fps is vrij normaal, je kunt geen 100% vloeiende beelden met 24 fps creëren. De ene filmmaker heeft dat beter onder de knie dan de andere of de beperking van 24 fps storend gaat worden of niet. Langzaam met de camera pannen en het object waar het om draait gecentreerd houden (zodat het niet opvalt dan de achtergrond een beetje 'schokkerig' is.

Zolang het schokkerige effect constant is dan staat alles correct afgesteld, maakt deze grotere jumps in beeld tussendoor dan is er nog iets mis.

Zaken als TrueMotion en Intelligent Frame Creation (bah) kunnen tussenliggen frames verzinnen om de beperkingen van 24 fps te verdoezelen. Sowieso geen voorstander van.

[ Voor 11% gewijzigd door Twazerty op 22-05-2013 23:42 ]

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:46
Twazerty schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 23:40:
De dune al ingesteld op 24/50/60 als output frequenties? Deze zal dan afhankelijk van de framerate van het bronmateriaal in 1 van de 3 modussen springen.

Het schokkerige effect wat je ziet bij 24 fps is vrij normaal, je kunt geen 100% vloeiende beelden met 24 fps creëren. De ene filmmaker heeft dat beter onder de knie dan de andere of de beperking van 24 fps storend gaat worden of niet. Langzaam met de camera pannen en het object waar het om draait gecentreerd houden (zodat het niet opvalt dan de achtergrond een beetje 'schokkerig' is.

Zolang het schokkerige effect constant is dan staat alles correct afgesteld, maakt deze grotere jumps in beeld tussendoor dan is er nog iets mis.

Zaken als TrueMotion en Intelligent Frame Creation (bah) kunnen tussenliggen frames verzinnen om de beperkingen van 24 fps te verdoezelen. Sowieso geen voorstander van.
Dank voor je reactie.
Het is idd wel constant, en de output van de Dune staat op 24/50/60 .
Ik zou er haast voor kiezen om geen 24p te gebruiken zodat het beeld wellicht soepel loopt. (ik zal dit vanavond eens forceren als dat lukt) .
Ik ben zelf ook geen voorstander van enhancements als MotionFlow etc. maar ik vind het stotteren dermate storend dat ik het heb geprobeerd als mogelijke oplossing :)

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Je weet dat 24p content sowieso motion judder heeft? Het hoort er bij en als je het niet fijn vindt, zul je MotionFlow aan moeten zetten. Meestal geeft low of medium het beste effect waarbij motion judder lichter wordt maar je niet het soap opera effect krijgt.

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:35

Bever!

3

24p is per definitie stutter. Dune op 50 of 60hz werkt het beste denk. Maar is kwestie van testen

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18:04
Is je tv niet de beperkende factor? Ik heb een Samsung tv gehad met een "50 Hz" paneel. Deze kon snelle bewegingen niet goed weergeven, wat resulteerde in schokkerig beeld. Mijn huidige Panasonic heeft daar geen last van. En dan ging het beide om een 24fps film en op beide tv's stonden alle "foefjes" uit.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:52

DjVe

Hatsaflats!

Nee beide Sony toestelen hebben een fatsoenlijk 100Hz panel. Ik heb er zelf ook "last" van gehad en heb uiteindelijk TruMotion op stand 1 of 2 gezet. Het stotterende is weg en je moet er echt heel goed op letten om iets van vreemde randvorming te zien.

Verwijderd

Rossi46 schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 08:23:
En dan ging het beide om een 24fps film en op beide tv's stonden alle "foefjes" uit.
Dat is onmogelijk. Met alle foefjes uit schokt 24p-content als de néten, logischerwijs, door het gebrek aan genoeg beelden/content per seconde. Ik vind dat waanzinnig irritant en kijk dan ook met IFC op maximaal. Hetgeen door alle puristen wordt verafschuwd maar ieder zijn ding. Heerlijk soepele horizontale pans, top :)
Pagina: 1