Explodeerd mijn voeding met deze componenten

Pagina: 1
Acties:

• Akinovich
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 10-12-2025
Hallo mensen ik heb echt heel erg weinig verstand van voeding en met testjes op internet word ik ook niet heel veel wijzer.

Ik heb dus een Cool Master GX 450W en ben bang dat hij gaat knappen als ik nogal hoog sta te gamen
mij vraag is dus ik het verstandig een nieuwe aan te schaffen of moet het wel kunnen want ik wil liever niet dat de helft van mn pc beschadigd maar als het nog wel moet lukken zou ik heel blij mee zijn.

Ik heb een:
Intel Core i5-3570K 3,4 Ghz die word overgeklokt naar 4,2 Ghz binnenkort.
2x 4Gb DDR3 Werkgeheugen 1600 Mhz
ASRock B75 Pro3-M
1 HDD 1 TB 7200 Rpm en 1 HDD 160 GB 7200 Rpm

er komt een
Club3D Radeon HD 7870 XT JokerCard (Tahiti LE) Video kaart bij
Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 Processor koeler
en nog 1 side ventilator bij.
Hierdoor ben ik bang dat hij het niet gaat redden

In deze link zit nog een afbeelding met de specificaties die op de doos staan het is me niet gelukt om het in deze bericht te zetten. Hoop dat jullie daar wat aan hebben
http://www.overclocking-holland.nl/page.php?id=561&pg=2

Als iemand hier ervaring mee heeft reacties worden zeer gewardeerd
Alvast bedankt

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:56
Ja daar zou ik voor de zekerheid toch wel 550W in stoppen.

• Akinovich
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 10-12-2025
Verschillende sites heb ik PSU calculator geporbeert op 100% alles
ik kom bij de ene op 470 Watt uit en bij bijvoorbeeld bij de site van Cool master maar 390 Watt

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:56
Ik heb hier naar gekeken:

http://www.guru3d.com/art..._7870_joker_review,6.html
Daar raden ze 550W aan.

Ook kan een PSU nooit 100% leveren, dus jou 450W kan waarschijnlijk hoogstens 360W leveren met 80% efficiency en dan draait dat ding dus de hele tijd maximaal. Met 550W heb je een stuk meer ruimte.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:33

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ahum:
Aankoopadvies vragen mag weer.. (maar lees eerst dit!)

Aankoopadviesvragen horen in aankoopadviesfora.

Move OH -> CAA

Oslik blyat! Oslik!

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:44
ontploffen verwacht ik sowieso niet. Een beetje goede voeding gaat gewoon in overloadbeveiliging (stroom of termperatuur).

Ik denk eigenlijk dat het wel kan.
die kaart heeft 185W als tdp, je processor is standaard 77w. daar komt dan nog overklok bij (zeg 125W in een extreem geval). en nog je mobo en ram enzo. Met 350/400w ben je er dan echt wel. (TDP's zijn dan eigenlijk nog veel te hoge waardes om mee te rekenen.

• rickboy333
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 14-01 23:04
Ik denk dat hij het haalt. Ik heb een vergelijkbaar systeem en daar zit ook een 4xx watt voeding in. (hij werd tevens verkocht als een 500 w maar 500 w haalt hij bij lange na niet).

Wat kan schelen is een HHD eruit halen. Waarom 2 als je een 1 TB schijf hebt. Die maakt je bij langen na niet vol. Dus als je die 160 GB HDD bij die 1 TB schijf doet scheelt dat ook weer.

Maar ik zou op internet zoeken. Zoek op google naar reviews (engelse uitgebreide reviews waar ze bijvoorbeeld gaan kijken naar het merk transistors bij wijze van) Daar kan je zien wat ze echt aankunnen.

Wat je ook kan doen is naar de compementen die jij hebt intypen in google en dan nog watt erachter schrijven. Hiermee kan je er achter komen wat je systeem verbruikt. Daarnaast heb je staan 1 HDD, 1 HDD 1TB en 1 HDD 160 GB

Bedoel je bij die eerste HDD nou dat het een SSD is, of dat je niet weet hoeveel GB die schijf is.

En merken erbij zou ook fijner zijn. Bijvoorbeeld de WD Green (flower power man) Verbruikt minder dan de Black.

TIME TO UPGRADE !!!

Verwijderd

Voorbeeldje: ik heb een i5-3570K net als jij. Draait op 4.0GHz (lichtjes undervolted). En een gtx680 (tdp is 195W). ASRock Z77 mobo. 5 Casefans. En een waterpomp (10W). Als ik game (Crysis3, BioShock), dan trekt mijn systeem 250W uit de muur. (Echt verbruik is dan waarschijnlijk 235W of zo). Alleen als ik gek ga doen (Prime95 draaien, met tegelijkertijd FurMark), dan piekt mijn systeem naar 350W uit de muur. Ik heb wat testjes gedraaid, maar ik heb bij normaal gebruikt (gamen, etc) nog nooit meer dan 250W gezien.

Mijn conclusie: mensen overdrijven graag als ze over PSUs praten. Misschien dat bij goedkope/noname PSUs het verstandig is om heel safe te gaan zitten. Maar als je een fatsoenlijk merk PSU hebt (en CoolerMaster is dat, volgens mij), dan hoef je niet heel gek te doen. In jou geval zou een 450W PSU meer dan genoeg moeten zijn.

Als je het niet vertrouwd, doe wat ik heb gedaan.
Koop voor 12-20 euro een Watt-meter bij de bouwmarkt. Die stop je in het stopcontact, en je plugt je PC's stekker daar weer in. Dan zie je precies hoeveel stroom je verbruikt. Als je ziet dat het in de buurt van de 450W komt, kun je altijd nog een nieuwe PSU kopen. Ik verwacht dat je nooit boven de 300W zult zien (bij normaal gebruik, incluisief de zwaarste games).

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2013 19:34 ]

Pagina: 1