PlexMax
Inleiding
Na een lange periode de casemods hier te hebben gevolgd en soms zoEchter is het de vraag of het wel onder de noemer ''casemod'' valt, dit gezien ik heb besloten om de case volledig zelf te bouwen.
Plannen
Na een periode van schetsen en brainstormen heb ik besloten dat ik de case volledig van plexiglas ga maken, dit zodat je alle componenten aan de binnenzijde ziet zitten. Uiteraard zijn er al zat cases van plexiglas die je zo kan bestellen, echter is dan de hele lol van het bouwen wegNadat het materiaal was gekozen kon het ontwerpen beginnen, uiteraard na een aantal keren aanpassen ben ik tot het definitieve ontwerp gekomen.

De paars blauwe ondergrond is de bodemplaat, deze is van 8mm dik plexiglas met een afmeting van 500x400mm.
Boven het moederbord komt de videokaart te liggen op een plexiglas plaatje van 5mm dik welke 250x250mm is, de videokaart zal middels een extender worden verbonden aan het moederbord.
Aan de achterkant van het Mobo komt mijn out-of-the-box waterkoeling setje, welke vanaf de bodem verse lucht zal aanzuigen (bodemplaat komen pootjes onder).
Verder komt mijn voeding naast het moederbord en zullen de kabels onder het moederbord doorlopen, de lege plek op de 2e foto is waar mijn HDD's komen, echter weet ik nog niet precies waar.
(ps: let niet op de zwevende HDD's op de 3e foto, deze staan er alleen voor de maat.)
Hardware
Hier zal je helaas niet zo'n indrukwekkende wekkende lijst vinden zoals sommige hier hebben, echter mag dat de pret niet drukken.# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i5 3350P Boxed | € 149,- | € 149,- |
1 | Asus P8Z77-M | € 90,95 | € 90,95 |
1 | Gigabyte GV-N670OC-2GD | € 364,90 | € 364,90 |
1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB | € 54,85 | € 54,85 |
1 | Cooler Master Seidon 120M | € 47,45 | € 47,45 |
3 | Nexus 120MM PWM Series Real Silent Case Fan, 120mm | € 6,- | € 18,- |
1 | Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9B Low Profile Blue | € 59,30 | € 59,30 |
1 | Corsair CX500M | € 55,40 | € 55,40 |
Ook zal er nog een SSD aan worden toegevoegd, echter heb ik hierin nog geen keuze gemaakt.
De Bouw
Dit is natuurlijk het leukste gedeelte van de case, echter ook de meest frustrerende ben ik inmiddels wel achterAls eerste de bodemplaat binnen gekregen:

vervolgens meteen het Mobo even uit meten en de stand-offs er in maken:

Na het bevestigen van de stand-offs even een oud Mobo gepakt om te passen (let op het ddr2 geheugen

Echter is mijn nieuwe Mobo iets groter, dus die maar uit de case getoverd en de extra 2 gaatjes ook gevuld met stand-offs, meteen even voeding ernaast om te kijken hoe het gaat:

Daarna even een soort cablemanagement gedaan, de kabels gaan dus onder het moederbord door:

Daarna de plexiplaat voor de videokaart gemeten en gemonteerd:

Vervolgens was het even tijd voor iets heel anders; Kabels sleeven.
Dit had ik nog nooit gedaan, dus gewapend met een zooitje sleeves en wat how-to's zijn we aan de slag gegaan. als je wat door de sleeve heen kan zien komt dit voornamelijk door het felle licht voor de foto, met het normale licht wat hier aanstaat zie je het niet. zelf vind ik het voor de eerste poging zeer geslaagd:

Daarna aan de slag gegaan met de PCI-e extender, even kijken hoe deze ongeveer moet komen (videokaart zelf komt morgen pas. oude kaart was eerder verkocht als een nieuwe gekocht)

Daarna meteen maar even meten wat zo'n verlengkabel aan performance inlevert. Dus de extender even in oude bak gestopt met een heule dikke gts250

zoals je ziet scheelt het nogal. morgen komt als het goed is de gtx670 binnen en dan ga ik even kijken wat daarbij de scores zijn. Ik hoop dat het meevalt, als ik met de gtx670 ook maar 5 frames verlies dan kan ik er mee leven. tevens zal ik dan ook even testen met battlefield, aangezien dat de game is die ik het meest speel. mocht het zo zijn dat er echt een groot verschil in zit met en zonder extender, dan ga ik de kaart toch maar gewoon normaal in het Mobo maken. ook moet ik dan kijken wat ik met de plaat boven het Mobo ga doen, maar denk dat daar dan de SSD op komt.
Toekomst
Zoals jullie zien moeten er ook nog een aantal dingen gebeuren:-Videokaart monteren
-Voeding monteren
-Koeling monteren en bodemplaat hierop aanpassen.
-Fans monteren
-Bepalen of ik een HDD rack neem of er zelf iets voor ga maken.
Tevens zou ik nog iets leuks willen doen met de bovenplaat en/of zijplaten.
Echter heb ik niet echt veel mogelijkheden tot het bewerken van plexi, figuurzagen e.d. gaat prima, maar graveren en dat soort bewerkingen worden wel lastig. als iemand hiervoor een adresje heeft hoor ik het graag:). Ook ideeen voor wat leuk zou zijn qua bewerking hoor ik graag.
Dat was het wel voor nu, zodra er een update is post ik die uiteraard weer hier
Alle vragen, opmerkingen of commentaar wordt gewaardeerd