Hallo mede-Tweakers,
Korte intro:
Van mijn vader heb ik een aantal jaren geleden een oude stereo installatie gekregen. Ik kreeg een versterker van AKAI AM2400 (50w p/k) en 2 zuilen van B&W DM 570 (120w), destijds ook een cd-speler en tuner maar die waren binnen 2 weken overleden daarna heb ik hem altijd aangesloten op mijn pc.
2 maanden geleden heb ik daarbij heb bluetooth logitech set gekocht en dat gekoppeld aan me versterker in combinatie met een spotify account op mijn Nokia Lumia 920 werkt dat ideaal.
Het probleem:
Mijn versterker is nu ernstig aan het overlijden, mag ook wel voor een versterker uit 1988. Er zijn nu kanalen kapot en ook zit er een vervelende ruis in het geluid. Ik moet dus iets gaan doen nu zit ik te twijfelen tussen revisie van de AM2400 of de aanschaf van een nieuwe versterker/reciever.
Probleem is ik hem hier niet ontzettend veel verstand van, maar zou graag wel iets hebben wat lang mee kan gaan en als het nieuw is dan zou ik wel veel connectiviteits mogelijkheden willen hebben.
Opties
Dit systeem word gebruikt nog wel gebruikt met de oude speakers (B&W DM570)
Versterker reciever(Onkyo TX8030)
pricewatch: Onkyo TX-8030 (Zwart)
Ziet eruit als een goede deal.
Versterker reciever(Onkyo TX8050):
pricewatch: Onkyo TX-8050 (Zwart)
Ten opzichte van de TX8030 netwerk mogelijkheden, maar daarnaast kan ik niet veel verschillen vinden.
Versterker reciever(Onkyo TXSR508)
pricewatch: Onkyo TX-SR508 Zwart
Versterker reciever(Pioneer VSX-921-K)
pricewatch: Pioneer VSX-921-K
Revisie AM2400
Wat is jullie meningen en ervaringen? Of is er een betere oplossing?
Hardstikke bedankt!,
Tim
Korte intro:
Van mijn vader heb ik een aantal jaren geleden een oude stereo installatie gekregen. Ik kreeg een versterker van AKAI AM2400 (50w p/k) en 2 zuilen van B&W DM 570 (120w), destijds ook een cd-speler en tuner maar die waren binnen 2 weken overleden daarna heb ik hem altijd aangesloten op mijn pc.
2 maanden geleden heb ik daarbij heb bluetooth logitech set gekocht en dat gekoppeld aan me versterker in combinatie met een spotify account op mijn Nokia Lumia 920 werkt dat ideaal.
Het probleem:
Mijn versterker is nu ernstig aan het overlijden, mag ook wel voor een versterker uit 1988. Er zijn nu kanalen kapot en ook zit er een vervelende ruis in het geluid. Ik moet dus iets gaan doen nu zit ik te twijfelen tussen revisie van de AM2400 of de aanschaf van een nieuwe versterker/reciever.
Probleem is ik hem hier niet ontzettend veel verstand van, maar zou graag wel iets hebben wat lang mee kan gaan en als het nieuw is dan zou ik wel veel connectiviteits mogelijkheden willen hebben.
Opties
Dit systeem word gebruikt nog wel gebruikt met de oude speakers (B&W DM570)
Versterker reciever(Onkyo TX8030)
pricewatch: Onkyo TX-8030 (Zwart)
Ziet eruit als een goede deal.
Versterker reciever(Onkyo TX8050):
pricewatch: Onkyo TX-8050 (Zwart)
Ten opzichte van de TX8030 netwerk mogelijkheden, maar daarnaast kan ik niet veel verschillen vinden.
Versterker reciever(Onkyo TXSR508)
pricewatch: Onkyo TX-SR508 Zwart
Versterker reciever(Pioneer VSX-921-K)
pricewatch: Pioneer VSX-921-K
Revisie AM2400
Wat is jullie meningen en ervaringen? Of is er een betere oplossing?
Hardstikke bedankt!,
Tim