Smart TV in kantine (live TV, streaming en presentatie's)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco90
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19-05 23:49
Hallo allemaal!!

Ik hoop dat ik hier op het goede forum aan het posten ben. Ik wil namelijk wat advies over een tv en bijbehorende randzaken.

Omschrijving van wat ik wil:
Bij ons op het werk hebben we een kantine waar we o.a. lunchen, klanten ontvangen en borrelen op de vrijdagmiddag. Nu willen we daar een (groot) tv scherm ophangen met diverse mogelijkheden. We willen live tv kijken, bijvoobeeld RTL Z, we willen kunnen connecten met ons intranet/netwerk/sharepoint om eventuele statistieken/demo's te laten zien of iets dergelijks, we willen met een tablet kunnen connecten om zo documenten van de tablet naar de tv te streamen en we willen radio luisteren (met een receiver met losse boxen). Oftwel, we willen een tv dat veel kan en die we kunnen gebruiken als mooi presentatieplaatje naar de klanten toe.

Hieronder een opsomming:

- De tv:
We wilen graag een samsung tv uit de 2012 of 2013 lichting (F8000/F7000 of ES8000 serie). Naar mijn idee hebben deze tv's genoeg mogelijkheden.

- Live TV:
Dit kan d.m.v. digitenne (insteekkaart) of gewoon tv pakketje. We willen graag RTL Z ontvangen.

- Connecten met netwerk:
Bijna alle nieuwe tv's hebben natuurlijk een ethernet aansluiting. Maar is het uberhaupt mogelijk om op een nette manier te connecten met het intranet/sharepoint. En dan niet via een lelijke internetbrowser.

- Streamen naar de tv vanaf een tablet:
Als we een iPad gaan gebruiken ligt het voor de hand om de Apple TV aan te schaffen. Maar wat adviseren jullie voor android/windows 8 tablets. Met DLNA kom je een heel eind, maar kun je daarmee ook documenten/powerpoints naar de tv streamen? Eigenlijk willen we gewoon het beeldscherm van de tablet (wireless) dupliceren naar de tv. Ik heb hier het 1 en ander over opgezocht. Ik las iets over de Zotac streambox, een samsung AllShare Hub en over de WiD 510 NET (nog nooit van gehoord). Of zijn er ook nog andere oplossingen voor?

- Radio luisteren:
Radio luisteren via de tv is natuurlijk geen probleem. Graag willen we hier losse boxen bij of eventueel een aparte receiver met boxen, die in verbinding staat met de tv. Misschien een receiver die we ook kunnen gebruiken om te streamen?

- Je ziet natuurlijk bij heel veel bedrijven een tv in de kantine/wachtruimte hangen. Dan zie je wat foto's voobij komen, dan weer wat grafiekjes, dan weer een filmpje. Weet iemand toevallig hoe dit werkt. Is dat gewoon een powerpoint of wordt daar speciale software voor gebruikt?

Ik zou graag van jullie willen weten wat jullie ideeën hier over zijn (even budget onafhankelijk, het moet gewoon goed zijn en goed werken) en hoe jullie dit op zouden lossen. Tips, op- en aanmerkingen, alles is welkom!!! We zijn thuis in de ICT, dus schroom niet om met ideeën te komen waar wat knutselwerk voor nodig is :)

Geld maakt niet gelukkig, maar gelukkig maken ze wel geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco90
Iemand die me advies kan geven??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barry457
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-04 10:47
Gerco90 schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 20:12:

- De tv:
We wilen graag een samsung tv uit de 2012 of 2013 lichting (F8000/F7000 of ES8000 serie). Naar mijn idee hebben deze tv's genoeg mogelijkheden.

- Live TV:
Dit kan d.m.v. digitenne (insteekkaart) of gewoon tv pakketje. We willen graag RTL Z ontvangen.

- Connecten met netwerk:
Bijna alle nieuwe tv's hebben natuurlijk een ethernet aansluiting. Maar is het uberhaupt mogelijk om op een nette manier te connecten met het intranet/sharepoint. En dan niet via een lelijke internetbrowser.

- Streamen naar de tv vanaf een tablet:
Als we een iPad gaan gebruiken ligt het voor de hand om de Apple TV aan te schaffen. Maar wat adviseren jullie voor android/windows 8 tablets. Met DLNA kom je een heel eind, maar kun je daarmee ook documenten/powerpoints naar de tv streamen? Eigenlijk willen we gewoon het beeldscherm van de tablet (wireless) dupliceren naar de tv. Ik heb hier het 1 en ander over opgezocht. Ik las iets over de Zotac streambox, een samsung AllShare Hub en over de WiD 510 NET (nog nooit van gehoord). Of zijn er ook nog andere oplossingen voor?

- Radio luisteren:
Radio luisteren via de tv is natuurlijk geen probleem. Graag willen we hier losse boxen bij of eventueel een aparte receiver met boxen, die in verbinding staat met de tv. Misschien een receiver die we ook kunnen gebruiken om te streamen?

- Je ziet natuurlijk bij heel veel bedrijven een tv in de kantine/wachtruimte hangen. Dan zie je wat foto's voobij komen, dan weer wat grafiekjes, dan weer een filmpje. Weet iemand toevallig hoe dit werkt. Is dat gewoon een powerpoint of wordt daar speciale software voor gebruikt?
-TV
Deze heeft dus een HDMI, VGA en insteekkaart nodig. Dit heb je zelf al uitgevogeld en werkt ook met de samsung.

-Netwerk
Deze is niet voor presentatie's, hiervoor zul je denk ik er een pc moeten aanhangen middels de VGA aansluiting. Dan kan je met RDP deze bedienen voor sharepoint, powerpoint of foto's. De netwerkingang wordt gebruikt voor de DLNA software op de tv zelf. Hierdoor kan je wel foto's of video's laten zien.

-Streamen
Of het wireless dupliceren mogelijk is met Android is, weet ik niet. Bekabeld wel. Dit lukte al met mijn eerste tablet via mini HDMI. Zoals je aangeeft voor apple is een ATV het best en werkt.

-Radio
Deze zit meestal al in een digitaal pakket en kan je gewoon op de tv ontvangen. Hier kan je dan ook je boxen op de tv aansluiten. Hou er wel rekening mee dat als je powerpoint of sharepoint weergeeft dat deze geen geluid doorgeeft van de radio. Of je met de radio los gebruiken zoals je aangeeft.

-Bij ons werken we ook met grafieken, foto's en dat soort dingen die langs komen. Dit is meestal in powerpoint gemaakt. Het is ook mogelijk met verschillende software pakketen die flash weergeven i.s.m. XML bestanden. Hier kan je dan bestanden plaatsen in een map en deze worden automatisch opgepakt.Wij hebben bijvoorbeeld sentido narrowcasting draaien.

Hopelijk heb je hier wat aan, al heb je zelf al dingen uitgezocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco90
Barry, bedankt voor je reactie!

Ik denk dat we er niet onderuit komen om een PC aan de TV te hangen. Dit hebben we denk ik nodig om ons netwerk te benaderen en voor narrowcasting. Ik had nog nooit van narrowcasting gehoord, maar dat is precies wat we zoeken dus bedankt voor de tip!

Nu is nog alleen mijn grote vraag of we een windows 8/android tablet wireless kunnen dupliceren naar de TV. Dit moet toch op 1 of andere manier mogelijk zijn?