Ik heb sinds vandag een chinese iphoen 5 clone de Z5+ met android 4.2. Ik had deze gekozen vanwege zijn nog relatief kleine format en dat android 4.2 het meest toegankelijk is voor blinden. Nu heb ik een probleem ik kan bij instellinge/teogankelijkheid(bij mij instellingen/algemeen/toegankelijkheid) talkback wel installeren. Daarna hoor je erop te kunnen klikken om hem an te zetten(je zou dan en melding moeen krijgen dat systeminformatie en wachtwoorden kunnen worden gelezen door de app) maar in mijn geval gebeurd er niets, je kan zoveel klikken als je wilt mar er gebeurd niets. Precies hetzelfde met mobile accessibility(een andere screenreader) komt wel in de lijst bij toegankelijkehid na installatie, maar niet an te klikken. Nu vraag ik mij af, zou het kunnen dat e privacyinstelingen va mijn telefoon zo strict stan ingesteld dat ik apps die dit soort meldigne geven standaard worden geblokkeerd? Zo ja hoe kan ik de privacy van mijn androidteostel versoepelen? Bij toepassingen beheren is alleen de optie verwijderen te zien. Dit is voor mij een heel groot probleem omdat het toestel voor mij nu simpelweg niet te gebruiken is, de enige app die ik moet kunnen draaien draait niet. Ik hoop dat iemadn me kan/wil helpen.
Nou persoonlijk zou ik m rooten, en dan lukken dit soort dingen (bijna) altijd.
Maar als je hem graag zo wilt houden:
EDIT: Als je hem root kun je bijv samsungs svoice erop zetten, die werkt naar mijn ervaring beter dan google voice
Maar als je hem graag zo wilt houden:
Heb je deze instellingen?XDA-developers
Language and Input>Language>English US
Language and Input>Google voice typing>settings>Choose input languages>English (US)
Language and Input>Voice recogniser>Google
Language and Input>Voice search>Language>English (US)
Language and Input>Text-to-speech output>Google Text-to-speech engine>settings>Language>English (United States)
Google Now>settings>Voice>Language>English (US)
Google Now>settings>privacy & accounts>search on google.com (checked)
EDIT: Als je hem root kun je bijv samsungs svoice erop zetten, die werkt naar mijn ervaring beter dan google voice
[ Voor 7% gewijzigd door Achilles op 23-05-2013 15:35 ]
| Cowsmology | Met een hamer past alles, met ducktape plakt alles |
@achilles: Ik heb alle instellingen op Nederlands staan. Ik wil niet google now gebruiken maar talkback(dat geeft namelijk spraakuitvoer bij ales op de telefoon) google now alleen bij zoekopdrachten). IK heb svox geinstalleerd en dit gaat ook prima, instellen van de nNederlandse tal ook. Maar zodra ik naar instellingen/toegankelijkehid ga(talkback ook geinstaleerd vanuit de playstore) staat talkback er wel bij maar als ik erop klik wordt hij even blauw en dan gaat dat weer weg, geen meldingen gen menu geen aan/uitschakelaar zoals oop google wordt omschreven. Ik kan simpelweg die ap niet aanzette alsof die optie wordt geblokkeerd door iets, het installeren van apps als talkback gaat prima googlep play accepteerd alles maar ik kan in toegankelijkheid gewoon die optie niet aanvinken. Wat kan ik daaraan doen?