Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axino
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 03-09 17:00
Beste Tweakers,

Voor mijn studie zal ik een laptop nodig hebben, maar aangezien mijn budget niet zo hoog is (+/400eur) zat ik te kijken naar tweede hands laptops. Ik kwam daarbij deze tegen:

Lenovo Thinkpad T61P
Core2Duo 2.0GHz T7300
2GB (2048MB) DDR2 (upgradable naar 4gb)
NVIDIA Quadro FX 570M (256MB)
1920 x 1200 (Full HD)

Zal deze voldoen? Ik zal er voornamelijk mee gaan internetten, itunes en MS office en wat downloaden en films in hd kijken. Ik zat er dan aan te denken de HDD te vervangen door een SSD.

Accuduur en gewicht maken niet zoveel uit, op de uni zijn er wel genoeg stopcontacten volgens mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is een op de GT 8*** gebaseerde grafische kaart, die moet je absoluut niet kopen. Die dingen sterven aan de lopende band (en je hebt grote kans dat het een 'gerepareerd' exemplaar betreft). een klasgenoot van mij had dezelfde laptop en kampte met exact dat probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axino
Oké, dankjewel!

En de 'normale' variant dan, de Thinkpad T61, die heeft een intel graphics kaart icm met een 1680*1050 display?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die is een uitstekende keus, afhankelijk van de prijs. Dat ding kwam namelijk al 4 jaar geleden op de markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axino
Hij is voor 199 euro beschikbaar, lijkt me een redelijke prijs, niet?
Voor de zekerheid, kan de core2duo het een beetje bijhouden, of is de ssd wel eigenlijk noodzakelijk?

Hartstikke Bedankt alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moederbord ondersteund niet SATA 3 verkrijgbaar door SATA 2 Middletons BIOS erop te flashen.

Windows opstarten duurt netzolang als voorheen maar voelt sneller aan daar HDDS zo schokken.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2016 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axino
Verwijderd schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 19:28:
[...]

Heb zelf een T61P. Geen overleden videokaart, wel zelf een SSD erin gezet.

Daarvoor moest ik een 'Middleton' BIOS flashen om SATA2 snelheden toe te laten.

Echter ondersteunt het moederbord geen SATA3 waardoor er met een SSD relatief weinig snelheidswinst is.

Opstarten van Windows duurt ongeveer even lang als voorheen, maar het systeem voelt wel een stuk sneller aan (zeker als je op de bank zit waar een reguliere HDD schokjes zou krijgen).
En, hoe bevalt ie? Draaien Chrome, Office, Utorrent, Itunes vloeiend (ook als ze allemaal tegelijk open staan)? En valt er nog een beetje op te werken zonder SSD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alle genoemde apps behalve iTunes werken vloeiend als ze tegelijk open staan uiteraard voordeel door SSDS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axino
Dankje, heb intussen de 'normale' versie (T61) besteld, komt morgen binnen.

Zal eerst nog aankijken hoe het werkt zonder SSD, kan altijd later nog kopen.

Darkstone en *geanonimiseerd*, nogmaals bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GijsB
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 02-11-2023
Naar aanleiding van dit forum ook een tweedehands Thinkpad T61 met Intel graphics card (resolutie 1680X1050) besteld voor 199 euro.

Ik ben zeer tevreden met de aankoop. Draait als een zonnetje met Windows 8 en Office 2013. Zat te twijfelen tussen een nieuwe Samsung Chromebook (geweldig concept!) en een tweedehands, maar ben erg blij met deze aankoop.

Voornaamste nadeel is toch wel de accu-duur. Ik denk maximaal 2 uur en dat is niet te vergelijken met de huidige laptops. Voordeel is dan weer de bouwkwaliteit. Niet te vergelijken met al die fragiele Ultrabooks in de winkel (inclusief die van boven de 1000 euro).

Kortom, voor iemand die een robuuste laptop wil voor wat Office werk en internetten lijkt mij dit een prima keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fester1953
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 08-11-2020
Axino schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 18:41:
Beste Tweakers,

Voor mijn studie zal ik een laptop nodig hebben, maar aangezien mijn budget niet zo hoog is (+/400eur) zat ik te kijken naar tweede hands laptops. Ik kwam daarbij deze tegen:

Lenovo Thinkpad T61P
Core2Duo 2.0GHz T7300
2GB (2048MB) DDR2 (upgradable naar 4gb)
NVIDIA Quadro FX 570M (256MB)
1920 x 1200 (Full HD)

Zal deze voldoen? Ik zal er voornamelijk mee gaan internetten, itunes en MS office en wat downloaden en films in hd kijken. Ik zat er dan aan te denken de HDD te vervangen door een SSD.

Accuduur en gewicht maken niet zoveel uit, op de uni zijn er wel genoeg stopcontacten volgens mij
If you forget your supervisor password, Lenovo cannot reset your password. You must take your computer to a Lenovo Service Provider to have the system board replaced. 400 euro grrrrrrrrrrrrrrr :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fester1953
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 08-11-2020
If you forget your supervisor password, Lenovo cannot reset your password. You must take your computer to a Lenovo Service Provider to have the system board replaced. 400 euro grrrrrrrrrrrrrrr :(
Pagina: 1