Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slagroom
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-10-2024
Hallo,

Ik heb hier een 100mbit glas lijn tussen twee locaties liggen die ik graag zou willen omzetten naar 1Gbit. De vraag is echter of dit met de huidige kabel en/of connectors wil. De afstand is een kleine 1500mtr.

De glas naar ethernet media converter is op dit moment van Allied Telesys, type AT-FS201 (http://www.alliedtelesis.com/p-2072.html).

Zelf zit ik niet in de glas verbindingen en wat ik gevonden heb begint me een beetje te duizelen. Wie kan mij een duwtje in de rug geven richting de goede oplossing?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Het is belangrijk te weten welk soort kabel er nu ligt, single-mode of multi-mode. (Typisch gezien, geel versus oranje.)

Ah, de converter werkt met multimode zie ik. Dat zal vast 62.5µm zijn? Dan kun je 'm beter vervangen want er is afaik geen manier om daarmee over 1500 meter gigabit te doen. Leg dan meteen singlemode fiber neer met 1000BASE-LX optics.

[ Voor 51% gewijzigd door CyBeR op 22-05-2013 14:46 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bl@ckbird
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Check even de glaskabel. Je huidige media converter converteert naar multimode fiber.
Deze media converter ( SGETF1024-110 ) gaan tot 2 km over multimode glasvezel. Ze hebben SC connectoren.

~ Voordelig Zelf Vliegen? ~ Sent using RFC 1149. Note: No animals were harmed during this data transfer. ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Bl@ckbird schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 14:49:
Check even de glaskabel. Je huidige media converter converteert naar multimode fiber.
Deze media converter ( SGETF1024-110 ) gaan tot 2 km over multimode glasvezel. Ze hebben SC connectoren.
Ik zie er niet bij staan over welke soort fiber dat kan; ik zou zelf uitgaan van laser-optimised fiber (dus OM3 en beter.) Als TS inderdaad zoals ik vermoed OM1 heeft liggen verwacht ik niet dat 't werkt.

In de datasheet staat dat de SGETF1024-110 2km over 62.5µm fiber doet. Nice. ('t is wel 1300nm dus niet compatibel met normale 1000BASE-SX apparatuur.)

[ Voor 10% gewijzigd door CyBeR op 22-05-2013 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bl@ckbird
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
1500 meter is vrij veel voor normale multimode SX optics. Daar heb ik op gelet. ;)
Alternatief is single mode fiber aan laten leggen. Standaard SX optics gaan idd niet werken.

~ Voordelig Zelf Vliegen? ~ Sent using RFC 1149. Note: No animals were harmed during this data transfer. ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slagroom
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-10-2024
Excuses! Lange ik heb een vakantie achter de rug!

Het blijkt om hooguit 250 meter te gaan in plaats van 1500 meter. Mijn inschattingsvermogen was blijkbaar iets te optimistisch.

Aan beide kanten komt een mediaconverter te staan dus zolang beide kanten maar vervangen wordt met dezelfde dan is het goed, toch?

Deze media converter (SGETF1024-110) heeft andere connectoren dan de oude (Allied Telesys AT-FS201) (die heeft bajonet). Zijn naar convertertjes voor?

[ Voor 4% gewijzigd door Slagroom op 14-06-2013 08:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Ja, gewoon een patchkabeltje met aan één kant ST een aan de andere kant SC connectoren, aannemend dat je een ST patch panel hebt.

Pagina: 1