Toon posts:

Wat vindjen jullie van deze custom game pc die ik besteld hb

Pagina: 1
Acties:
  • 737 views

Verwijderd

Topicstarter
Hey allemaal,

Ik heb me vorige week maandag op alternate.be een complete custom game pc besteld (die door alternate geassembleerd word omdat ik verder geen ervaring heb met computers)

Dit zijn de specs:

behuizing: Sharkoon T28 green edition

processor: Intel® Core™ i5-3570K

geheugen: Corsair Vengance 16 GB DDR3-1600 Kit

moederbord: MSI Z77A-G43

koeling: Cooler Master Hyper 412S

grafische kaart: MSI N660Ti PE 2GD5/OC

voeding: Sharkoon WPM600

HDD: Seagate ST1000DM003 1 TB

SSD: Corsair Neutron GTX 120GB

Wifi: TP-LINK TL-WDN4800

Dvd brander: LG GH24NS70

besturingssysteem : Windows 7 premium 64-bit NL

totaal incl btw,levering en assemblage €1299

Dacht wel na wat researchen dat dit een goed systeem zou zijn, het is de bedoeling dat deze pc nog wat overclockt wordt en gebruikt word voor BF3, Far Cry 3, GTA 5, Driver, NFS, SWOTR, en dergelijke games.
Liefst allemaal op ultra HD is dit mogelijk?

Wou voor de zekerheid hier nog eens vragen wat denken jullie er van?

oh en ik ben nieuw hier dus sorry als ik in foute topic zou zitten

• Celluiar
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-04 09:42
Welkom RenaudVerspeete,

Kijk hier eerst even naar, DAA beleid .

Bovendien gaat het hier om 'aankoop advies', niet om advies ná aankoop (daar heb je in mijn ogen ook helemaal niks aan).

Verwijderd

Had je deze vraag niet beter gesteld voor je de pc besteld had?
Ziet er overigens wel een leuk systeem uit. Waarom heb je voor Windows 7 gekozen in plaats van Windows 8?

Verwijderd

Topicstarter
Euh ik hou het liever bij windows 7 nadat ik op mijn moeder haar nieuwe laptop met win 8 geweest ben
thanks voor de reactie

• supreme tweaker
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-04 13:54
Misschien had je beter iets meer op de videokaart kunnen leunen, en iets minder op de rest. Een 660Ti is niet het meest futureproof wat ik me kan bedenken.

Voorlopig is het echter een meer-dan prima systeem, hoewel ik voor 1300e andere keuzes zou hebben gemaakt. Je bent nu echter wel klaar, met assemblage en al :).

Burp

Verwijderd

Topicstarter
Ik wou eens nvidia na altijd AMD in laptops te hebben, en die kaart kwam er bijna net zo goed uit als een gtx 670 maar dat was is weer 100eur duurder, maar ik hoop dat hij toch nog de komende 2 jaar zoveel mogelijk games op ultra kan draaien of op zen minst high, kan hem later altijd vervangen he

• supreme tweaker
Overigens kom ik bij het optellen van de waarde van vergelijkbare onderdelen rond de 1050e uit. Dan betaal je dus 250e assemblagekosten. Had je een mooie 2e 660Ti van kunnen kopen :).

Had je nog beter met twee linkerhanden hem zelf in elkaar kunnen zetten. Scheelt je weer geld voor de toekomst, en bij eventuele defecten had je altijd nog 250e ingebouwd leergeld gehad :P

Burp

Verwijderd

Topicstarter
Oh ik wist niet dar er voordelen waren van een 2de grafische kaart als men maar 1 monitor gebruikt? Zijn ze het zeker waard?
Dan zal ik miss over enkele maanden nog wel zo'n kaartje bij bestellen en zelf er in zetten

Verwijderd

Die zijn er zeker. Zoek maar wat meer info over SLI / Crossfire ;)

• supreme tweaker
Verwijderd schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 14:37:
Oh ik wist niet dar er voordelen waren van een 2de grafische kaart als men maar 1 monitor gebruikt? Zijn ze het zeker waard?
Dan zal ik miss over enkele maanden nog wel zo'n kaartje bij bestellen en zelf er in zetten
Zoekterm: SLI :)

Overigens zijn er velen die hier geen fan van zijn (doordat niet elke game hier optimaal gebruik van maakt, en er microstotteringen op kunnen treden). Voor een consistentere ervaring wordt vaak een single-card oplossing aangeraden; Beter een dure kaart dan twee goedkopere.

Burp

Verwijderd

Topicstarter
Ok bedankt voor de hulp,

ben er in ieder geval al gerust in nu dat het min of meer een deftig systeem is,
ik zal afwachting hoe hij de games draait en dusnoods koop ik nog zo'n 2de kaart en als ik er tevreden mee ben wacht ik nog wat af en koop ik ooit een betere graphic card,

cheers

Verwijderd

supreme tweaker schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 14:38:
[...]

Zoekterm: SLI :)

Overigens zijn er velen die hier geen fan van zijn (doordat niet elke game hier optimaal gebruik van maakt, en er microstotteringen op kunnen treden). Voor een consistentere ervaring wordt vaak een single-card oplossing aangeraden; Beter een dure kaart dan twee goedkopere.
Klopt, maar aangezien de TS al een videokaart heeft aangeschaft lijkt het me beter om een extra kaart bij te prikken (wanneer dit nodig zou zijn) dan zijn nieuwe kaart de vuilbak in te knikkeren en een niewe te kopen.

• supreme tweaker
Verwijderd schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 14:42:
[...]

Klopt, maar aangezien de TS al een videokaart heeft aangeschaft lijkt het me beter om een extra kaart bij te prikken (wanneer dit nodig zou zijn) dan zijn nieuwe kaart de vuilbak in te knikkeren en een niewe te kopen.
Ik bedoelde het ook meer op de manier zoals de TS het nu interpreteert :). Als hij nu nog ff vooruit kan, zou hij het kunnen proberen te rekken tot een hele nieuwe (dure) kaart, of anders tussendoor een 660Ti bijschuiven :)

Burp

• Celluiar
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-04 09:42
Verwijderd schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 14:41:

[...]

ik zal afwachting hoe hij de games draait en dusnoods koop ik nog zo'n 2de kaart en als ik er tevreden mee ben wacht ik nog wat af en koop ik ooit een betere graphic card,

cheers
Bedenk wel dat een 2e gpu meer zal gaan verbruiken dus dan is een nieuwe psu een must.

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-04 18:45

Madrox

Oh, Pharaoh!

Voor dat geld vind ik de kast magertjes alsook de voeding. Jammer, want ik zie dan weer wel een retedure Neutron SSD. 16Gb ram is ook al discutabel, met 8GB eraf bespaar je zo 50~60 euro waarmee je een betere kast+psu kan bekostigen.

[ Voor 33% gewijzigd door Madrox op 22-05-2013 16:15 ]

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

• Ultrapc
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 04-03 21:04

Ultrapc

Anyone steak?

Madrox schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 16:14:
Voor dat geld vind ik de kast magertjes alsook de voeding. Jammer, want ik zie dan weer wel een retedure Neutron SSD. 16Gb ram is ook al discutabel, met 8GB eraf bespaar je zo 50~60 euro waarmee je een betere kast+psu kan bekostigen.
Gelukkig ben je me voor (in zag er al tegenop om de Haatmeneer uit te hangen :P )
Niet om je ongerust te maken over je huidige aankoop, maar had je niet eerst advies kunnen vragen VOORDAT je ging bestellen?
  • De voeding: -O- De voeding is de fundering van jouw pc, fundering fout: huis stort in. Nu zal dit niet gebeuren, maar ik zou het zeker niet proberen om er een 2e Ti bij te zetten. Oftewel: Neem de volgende keer een voeding van XFX, Corsair of Seasonic (eventueel Antec)
  • SSD: voor hetzelfde geld had je de koning der ssd's kunnen kopen: de Samsung 840 Pro!
  • Ram: al aangegeven: voor gaming is zelfs 4 gb al genoeg, nu nog een hoopje toekomstbestendigheid en 8 gb is je heilige getal :*)
Verder heel veel plezier met je huidige aankoop, maar vraag meer advies voor jouw volgende pc!

Allround.

Verwijderd

Topicstarter
-De SSD heb ik voor €99,99 gekregen waren in promotie
-Wou maar 16GB voor in de toekomst op me gemak te zijn
-Wat de voeding betreft vind het nu wel wat jammer dat ik geen 700watt+ heb genomen,
maar ik vroeg me nu af of die voeding het aan kan als de processor naar 4,0ghz word overclockt in dit systeem, de video kaart is nl ook al wat overclockt)

oh en de case heb ik bewust genomen gewoon omdat die goed past bij men ultimate blackwidow en razer naga 2012-2013 met dat groen en omdat die op bijna alle reviews toch een goede beoordeling krijgt voor airflow en koeling/geluid. O-)

• Ultrapc

Ultrapc

Anyone steak?

Neeee, bij voedingen is het niet zozeer het wattage, je hebt MS-Tech voedingen van 930 watt (40.- euro), die slechter presteren dan een Seasonic G-Series 360 (60.- euro) watt!

Rond de 600w is prima, maar dan wel een voeding van goede kwaliteit (again: Seasonic, Corsair en XFX)

Allround.

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:58
Een goede 600W is prima voor 2 videokaarten, zolang het bij 1 blijft heb je aan 400W al ruim voldoende.

De sharkoon WPM600 is vergelijkbaar met de CX600M van corsair, misschien geen hoogstandje maar echt wel goed genoeg.
De XFX pro 650 had wel een betere keus geweest, kwalitatief beter en meer pcie stekkers (alleen niet modulair, maar dat ben je niet echt nodig).

Voor SLI had je ook veel beter de G45 kunnen nemen als moederbord, de G43 heeft minder pcie lanes beschikbaar voor de 2e kaart.
Daarnaast is de G45 ook beter geschikt voor overklokken.

[ Voor 78% gewijzigd door mitsumark op 23-05-2013 00:01 ]

• Ultrapc

Ultrapc

Anyone steak?

mitsumark schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 23:55:
Een goede 600W is prima voor 2 videokaarten, zolang het bij 1 blijft heb je aan 400W al ruim voldoende.
Idd, Goede.
Of de Sharkoon WPM600 onder goede valt, zal later wel blijken (ik hoop voor je dat het goedkomt (natuurlijk) )

Oké, nu wel weer genoeg gezwaai over de voeding :P , en ik wens je veel plezier met je nieuwe pc toe :)

@ hierboven, ik zou de Sharkoon WPM600 niet vergelijken met de Corsair CX600M, teminste zijn ze allebij bij andere bedrijven gebouwd (namen even kwijt :$ ) en dat is in voordeel van de Corsair :).
Nu de XFX Pro 650, die is gebouwd bij Seasonic: koning der voedingen :)

Samenvattend: je huidige voeding gaat hoogstwaarschijnlijk prima werken maar voor een 2e ti zou ik echt naar een andere kijken :)

[ Voor 31% gewijzigd door Ultrapc op 23-05-2013 00:10 ]

Allround.

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-04 18:45

Madrox

Oh, Pharaoh!

Efficiency is however bang on the minimum for the 80plus certification and temperatures/noise levels average for a midrange PSU.
http://www.hardwareheaven...ew-synthetic-testing.html

Hij is wel oke, dat dan weer wel :)

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Verwijderd

Topicstarter
Heb deze ochtend nog naar alternate gebeld,
moet zeggen super service en zeer vriendelijk...
heb nog zelf wat wijzigingen kunnen aanbrengen,

vervangen:

-voeding : XFX PRO 650W Core Edition ATX
-moederbord: MSI Z77A-G45 Z77 RG SA

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08:43

Bolletje

Moderator Harde Waren
Opmerkelijk: je besteld dus eerst een systeem en gaat daarna pas vragen of het een goede keuze was?

De aankoopadviesfora zijn niet om ervaringen uit te wisselen, althans niet in de zin zoals nu wordt gedaan. Als je nog goed advies wil over je systeem, dan raad ik je aan een topic te maken die de richtlijnen van het beleid volgt. :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.