[data collection] Bijhouden van access times

Pagina: 1
Acties:

• Mopperman
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-10 08:57
OK, dit valt deels onder netwerken en deels onder windows servers. Het is als volgt:

Bij ons in het bedrijf willen ze, voordat we grote aanpassingen maken aan onze netwerk/server omgeving, een overzichtje hebben van de file access times voor en na. Om te controleren of de veranderingen geen negatieve impact hebben.

Nu was mijn idee dat er vast wel iets zou bestaan van programmatje / excel macro om zoiets te doen.

Wat het zou moeten doen is om bijv. 3 files te openen en de tijd dat dit duurt te registreren.
Gezien het feit dat het over enkele ms tot sec zou gaan, is een stopwatch erbij houden niet erg betrouwbaar.

Vandaar dat ik dit graag geautomatiseerd wil doen. Voordat ik het wiel opnieuw ga uitvinden, weet iemand waar ik zoiets kan vinden?

Mijn google zoekopdrachten kwamen op niets uit, en vandaar vraag ik de hulp van onze mede tweakers. O-) }:O

I can see clearly now the rain has gone. I can see all obstacles in my way.

• Giftcard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 24-11 20:44
Ik kan je niet een antwoord geven, maar even ter verduidelijking voor iemand die de vraag misschien wel kan beantwoorden:
Wat wil je weten? De tijdsduur van het opstarten/sluiten van bestanden. of de tijdsduur dat de gebruiker het bestand open heeft staan..

Ik denk dat je beide gevallen client-side moet regelen, aangezien een file-server z'n info pushed en geen zicht heeft hoe lang jouw computer/laptop er over doet om het bestand te openen..

"Secrets are only secrets if they are secret."

• Mopperman
wat ik zoek is hoe lang t duurt op een client voordat een file volledig geopend is.
Dus op t moment dat zo'n bestand geopend word totdat t volledig geladen is.

• Dikke Foaf
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 30-11 18:51
Passmark AppTimer maar dat is meer voor programma's.
Ik heb geen idee of je iets kan aanvangen met process monitor http://technet.microsoft.com/en-us/sysinternals/bb896645
Onder 'tools' -> 'file summary'?
Of een capture saven als xml of csv en met een eigen tooltje de analyse doen van de capture.
Hij geeft altijd 'file open' events maar heb eigenlijk geen idee of je ergens aan kan zien dat een file uiteindelijk open is.

Iets met timeit of measure-command in powershell?
http://social.technet.mic...8c-4c59-918f-86a407bd2aa8
http://stackoverflow.com/...d-in-windows-command-line
Lijkt op het eerste zicht misschien de beste optie?

Het is goed dat ze je erop bewust maken dat er gemeten moet worden om te weten wat de impact is van een verandering, maar ik zou dan eerder server-side meten. Cliënts hebben toch meestal een harddisk bottleneck en dikwijls zijn er dan nog verschillende soorten en types cliënts waardoor een meting op een cliënt misschien niet heel representatief is.

Over wat voor aanpassingen spreken we? En is er een reden dat ze schrik hebben dat dit impact gaat hebben op het openen van een file?

Want als je dat echt snel wil hebben dan moet je zorgen voor snelle servers met veel ssd's en cache, cliënts met ssd's, veel ram, quadcore cpu's en liefst ook nog 10Gbit ethernet naar elke cliënt.

Maakt het zoveel uit dat een file pas 20ms later wordt geserveerd door veranderingen aan de server/het netwerk? Het laden van een programma zal vele malen langer duren gezien de access times van de harddisk aan cliënt kant.
Is de fileserver zo druk dat hij overbelast is?
Zit er een bottleneck in het netwerk die dichtslibt?

[ Voor 49% gewijzigd door Dikke Foaf op 24-05-2013 00:40 ]

• Mopperman
Naast de aanpassingen op netwerk gebied zullen er ook op server gebied veranderingen komen, onder andere virtualisatie. Netwerk is volledige 100Mbit, server park draait op 1000Mbit.

Kortweg, willen ze dat de besparing welke ik beoog (30% in aanschaf) niet ten koste gaat van de performance (servers zijn 5+ jaar oud... netwerk zelfde liedje, achterstallig onderhoud). Kortweg, zelf ben ik overtuigd van een performance winst, echter willen ze dit zwart op wit zien, en willen ze me een max geven van 30% degrade.

Zal even naar je 2 opties kijken of ik iets voor elkaar krijgt, tnx!

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-08 15:56

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Mopperman schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 15:04:
Kortweg, zelf ben ik overtuigd van een performance winst, echter willen ze dit zwart op wit zien, en willen ze me een max geven van 30% degrade.
Geef ze een link naar benchmarks van server CPUs op Anandtech.com :P

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

Pagina: 1