Beste videokaart voor emulators in mijn HTPC

Pagina: 1
Acties:

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 28-02 21:17
Beste,

Ik heb nu sinds afgelopen weekend een HTPC gebouwd, met dit moederbord:

ASRock FM2A75 PRO4-M

en deze processor:

AMD A4-5300 Boxed

Echter, nu denk ik achteraf, emulatie, ideaal op de tv.
Ik dacht, ach even proberen met Dolphin voor GameCube emulatie, een ander voor N64 emulatie, maar dat valt niet mee .. Toch behoorlijke vertragingen op de interne videokaart van het moederbord.

Dus nu zit ik toch te kijken, wat een goede videokaart is die geen moeite heeft met emulatie, en binnen mijn HTPC setup past van SNES tot aan PS2 emulatie.

(Ik heb mijn processor overigens niet overgeklokt)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:21

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Oslik blyat! Oslik!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-02 16:41
Als je de ruimte in je kast hebt zou ik voor een pricewatch unsorted: HD6570 (HD-657X-ZNH3) XFX kiezen, maar het is een vrij grote kaart die niet altijd even goed past. Presteert wel prima :Y

iRacing Profiel

• xoniq
@dion_b

Excuses, ben al geruime tijd op GoT, echter sinds mijn HTPC project binnen de losse onderdelen secties e.d. :-P Zal het ondhouden ;-).

@kroegtijger

Ik heb deze kast als HTPC kast: Silverstone Milo ML03B

Behoorlijk grote kast, maar pas precies in mijn design hoogglans zwarte TV meubel achter 1 van de 3 midden bakjes, dus je ziet en hoort em niet, maar als je de TV aan doet, is ie er wel :-).

Echter weet ik niet of ie hoog genoeg is, ik zal me er eens in verdiepen.

Is de processor wel krachtig genoeg zonder OC? Of kan ik deze beter OC'en om wat performance terug te krijgen?

• kroegtijger
OC geeft weer extra warmte die je af moet voeren en dus extra geluidsproductie danwel investeren in stille koeling. Ik zou het dus eerst zonder proberen. De kaart heeft een behoorlijk koel-blok erop zitten, maar heeft verder de afmetingen van een "normale" kaart. In een ML03B moet het volgens mij gewoon gaan passen.

iRacing Profiel

• xoniq
Ik heb zelf op dit moment ook geen case fans erin zitten, moeten ook nog. De kast is inderdaad wel groot, dus ik denk dat die ook wel zou moeten passen. Zal wel eens even dimensies vergelijken.
Toch een voordeel, dacht eerst, jeetje die kast is wel erg breed en hoog, maar uiteindelijk paste deze net in de tv meubel, en juist voor dit soort dingen, komt het goed van pas dat ie wat groter is dan verwacht.

Overigens heb ik ook deze CPU koeler erop zitten:

Scythe Shuriken Rev. B

• kroegtijger
Afbeeldingslocatie: http://www.alternate.nl/p/230x230/j/jcxxwi_1.png
Afmetingen (BxHxD) 38 x 110 x 182 mm

iRacing Profiel

• xoniq
Helaas .. De kast is 105mm ..
Ik zal dus toch een kleinere kaart moeten zoeken.
Ik zag trouwens ook dat emulatie vooral een aanslag is op de CPU.
Kan ik dan beter gaan overklokken?

(Heb geen idee hoe dat zit, zag in de UEFI daar wel gemakkelijke opties voor, alleen weet ik de voor en nadelen niet, behalve warmte ontwikkeling waardoor ik m waarschijnlijk niet in de tv meubel kan houden)

• kroegtijger
Waar de zwaarte voor emulatie in zit durf ik eigenlijk niet te zeggen; nog nooit echt naar gekeken aangezien ik er genoeg power in heb liggen daarvoor. Een OC zou kunnen, maar dan moet je ook weer extra gaan koelen.
Alternatief zou een HD6450 kunnen zijn; die zijn in SFF verkrijgbaar.

iRacing Profiel

Pagina: 1