Verwijderd

Topicstarter
Ik ben aan het kijken naar een nieuwe televisie van 50" inch (127cm). Nu gebruik ik de televisie vooral voor het kijken van TV en gamen (PlayStation 3).

Nu heb ik de volgende drie modellen op het oog:
  1. Samsung UE50ES5500
  2. Samsung UE50ES6100
  3. LG 50LA6208
De 5500 kost € 750,- en de andere heb ik gevonden voor € 999,-

Wat zou een betere keus zijn? De 5500 heeft 100 Hz en de 6100 heeft 200 Hz. Merk je dit verschil echt bij gamen (Call of Duty / Battlefield / Fifa) etc.?

Daarnaast heeft de 6100 actief 3D maar ik vraag mij af in hoeverre ik dit ga gebruiken. De 6100 heeft wel WiFi en aangezien ik alles draadloos wil hebben is dat wel handig. De LG heeft ook al WiFi ingebouwd en passief 3D.

Wat is jullie advies hierin? Of hebben jullie nog andere tv's die wellicht interessant zijn?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2013 13:42 ]

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 18:16
als gamen belangrijk is , zou ik niet alleen aar Hz kijken, maar ook vooral naar de input lag en lag van het scherm,dat is nou eenmaal erg belangrijk voor FPS games

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het even nagevraagd bij LG. De input-lag van die tv is, afhankelijk van de filters, tussen de 30 en 50 ms. Deze tv heeft wel een game-modus en zou dus wel geschikt zijn voor games. Voor de samsung tv's ben ik het nog aan het uitzoeken.

[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2013 15:24 ]

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
Als gamen belangrijk is zou ik naar een plasma kijken. Die hebben minder input lag. En ook bij films geven die een beter beeld dan een LED.

http://www.hdtvtest.co.uk...-p50gt60-201304052795.htm

die bijvoorbeeld.
Well, the GT60 is. It’s a return to Panasonic’s typical buttery smooth gaming responsiveness. Tested with the high speed camera and cloned PC output method, we clocked it in at an average of just 23ms. The Leo Bodnar lag tester device, as usual, is less forgiving, reporting a reading of 43.4ms (which is actually 2ms or so less than it reports for the ultra-smooth ST50). We are still running both lag test methods simultaneously, to get a better understanding of how both interact specifically with regards to the sub-field drive of a Plasma display panel (PDP).
We were almost wiping sweat off our brows, but are delighted to report a top-notch gaming experience on the TX-P50GT60. Panasonic – you scared us!
The high-def picture quality on the Panasonic TX-P50GT60 is phenomenally good. Delivering videophile-grade quality at this price point means that the GT60 series is likely to become the darling of this year’s Viera plasma lineup: we imagine that while the higher-up ranges will technically improve on this in terms of contrast performance, the advancements will be incremental rather than substantia
However, let’s put comparisons aside… the TX-P50GT60 is a phenomenally excellent HDTV. It excels in every area we can think of (bar the quality of its built-in sound, which is the usual as-expected fine-for-casual-viewing flat-screen TV fare). Its black level depth is some of the deepest we’ve ever seen and measured, and this time, it does not come at the expense of overall brightness or other aspects of picture quality. Contrast performance on both ends of the scale is stunning. LED LCD TVs can manage an incredibly bright image, but the Panasonic TX-P50GT60B is in the contrast sweet spot, with a great level of brightness and customisation to a wide variety of room environments thanks to the uncapped [Contrast] control.

[ Voor 124% gewijzigd door Adlermann op 22-05-2013 19:53 ]

• wbtje
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 28-11-2025
panasonic plasma series ik zou kiezen voor de tx-p50gt50 is ideaal voor game

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Verwijderd schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 12:26:

Wat zou een betere keus zijn? De 5500 heeft 100 Hz en de 6100 heeft 200 Hz.
Dat zijn niet de Hz waardes van de televisie maar de CMR waardes die Samsung ze heeft gegeven.In werkelijkheid heeft de ES5500 een 50Hz paneel en de ES6100 een 100Hz paneel. De genoemde LG, met zogenaamd 200Hz MCI, heeft een 50Hz paneel, gelijk aan de verversingssnelheid van de ES5500.
Merk je dit verschil echt bij gamen (Call of Duty / Battlefield / Fifa) etc.?
Nee, bij gamen merk je hier vrijwel niets van. Om bij LCD een 100Hz televisie 100Hz of een 200Hz televisie 200Hz te laten zijn, wordt er beeldinterpolatie toegepast wat eigenlijk betekent dat er door de televisie beelden worden bedacht tussen de bestaande beelden.

Dieper op de details ingaan? Kijk eens HIER voor een uitleg die zelfs mijn moeder begrijpt.

Het toevoegen van zulke beelden kost een televisie tijd en deze tijd hebben gamers niet. Want als je televisie net die paar millisecondes te laat reageert, kun je te laat zijn om je tegenstander te schieten of de bal net te laat doorgeven.

Daarom hebben televisies de game-modus. Hierdoor wordt dit proces uitgeschakeld en kost het de televisie minder tijd om het beeld te weergeven. (lagere input latency / input lag)
Wat is jullie advies hierin? Of hebben jullie nog andere tv's die wellicht interessant zijn?
Zoals eerder aangegeven in het topic; ga voor plasma. Over het algemeen heeft plasma een lagere input latency dan LCD. Tevens heb je bij plasma ook vrijwel niet te maken met het verhaal van Hz aangezien Hz op een plasma televisie heel anders werkt.

Verwijderd

Topicstarter
Het is ongeveer 60% gewoon tv kijken en 40% gamen. Maar goed, bij het gamen wil ik wel dat het speebaar is en dat er geen beeldvertraging is.

Daarnaast vind ik het belangrijk dat de TV een WiFi adapter heeft voor Smart TV etc.

Ik was erg enthousiast van de LG televisie maar nu ik jullie reacties gelezen heb (vooral de link van Dimens) ga ik toch nog even verder oriënteren.

• Adlermann
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 10:25:
Het is ongeveer 60% gewoon tv kijken en 40% gamen. Maar goed, bij het gamen wil ik wel dat het speebaar is en dat er geen beeldvertraging is.

Daarnaast vind ik het belangrijk dat de TV een WiFi adapter heeft voor Smart TV etc.

Ik was erg enthousiast van de LG televisie maar nu ik jullie reacties gelezen heb (vooral de link van Dimens) ga ik toch nog even verder oriënteren.
Ik zou vooral de bekende review sites bekijken:

hdtvtest.co.uk
avforums.com

En gewoon de laatste tien reviews lezen.

Verwijderd

Topicstarter
Als ik alle specificaties bekijk kom ik toch uit bij de 50LA6208 van LG.
En hier zal toch ook wel best op te gamen zijn aangezien er een aparte game modus op zit?

• Adlermann
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 13:57:
En hier zal toch ook wel best op te gamen zijn aangezien er een aparte game modus op zit?
Die specificaties zijn fors minder dan een vergelijkbaar paneel van pansonic (plama's...)

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Verwijderd schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 13:57:
Geadverteerde specificaties zeggen vrij weinig. Staar er niet blind naar.

Gamen kan sowieso, maar uiteindelijk zal dit minder fijn zijn dan op de gemiddelde plasmatelevisie. Tevens voert deze televisie sowieso geen beeldinterpolatie uit en is de bewegingsresolutie mede daardoor laag.
Pagina: 1