Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
2e stelling voor mijn (stage)onderzoek: Kan je een een consultant, als werkgever zijnde, een bepaalde kledingvoorschrift opleggen?

Belanghebbende: Bedrijf , Klant , Consultant,

Sommige IT'ers hebben een 'eigen' kledingstijl. Denk bijv. aan de bekende bill gates shirts ;-).
Niets mis mee, maar zij zijn wel mede het visitekaartje van 't bedrijf.

Hoe zou je hier als management mee om moeten gaan? De consultants laten dragen wat zij willen of toch strengere kledingeisen stellen? Of zou je ze mogelijk shirts moeten uitreiken die bij het bedrijf aansluiten en tevens marketingtechnisch werken?

Wat is jullie mening/ervaring? ;-). Ik begrijp dat ik met bovenstaande mogelijk maar een klein deel IT'ers beschrijf, maar het speelt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn ervaring is dat er inderdaad bedrijven zijn waarbij men in shirts van de werkgever rondloopt. Dit geeft wel een bepaalde uitstraling maar is eigenlijk alleen maar relevant in de eerste 5 minuten. Daarna gaat het om wat iemand zegt en doet/kan ipv welk shirt hij aanheeft. Ik denk dat dit voor de werkgever dus vrij kostbaar is terwijl het in mijn ogen weinig meerwaarde heeft

Verder is het in mijn ervaring zo dat er twee stromen zijn, de IT'ers welke altijd netjes kleden wanneer ze contact hebben met de klant en de IT'ers welke eigenlijk altijd hetzelfde dragen (net of minder net afhankelijk van de persoon). Werkgevers bemoeien zich in mijn ervaring er niet zoveel mee. Je hebt soms wel managers die het belangrijk vinden, maar uiteindelijk zorgt dat alleen voor wrijving en niet voor betere resultaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:43
Misschien kun je dit beter in een centraal topic gooien (met toestemming van de modjes) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iblies
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-02-2023
Je kunt je eigen stijl aanhouden als je met iets totaal nieuws brengt.

Echter voor het gros betekent het gewoon bijhouden en onderhoud waarbij er voortdurend een afweging moet worden gemaakt tussen dienst en kostprijs. En in veel gevallen ben je ten dienste van een ander bedrijf en pas je je een beetje aan.

Binnen een school wat makkelijker, maar bij een grotere organisatie toch wat formeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 12:24:
Mijn ervaring is dat er inderdaad bedrijven zijn waarbij men in shirts van de werkgever rondloopt. Dit geeft wel een bepaalde uitstraling maar is eigenlijk alleen maar relevant in de eerste 5 minuten. Daarna gaat het om wat iemand zegt en doet/kan ipv welk shirt hij aanheeft. Ik denk dat dit voor de werkgever dus vrij kostbaar is terwijl het in mijn ogen weinig meerwaarde heeft
Men zegt niet voor niets "de eerste indruk is goud waard". Die is dus wel degelijk belangrijk,

Persoonlijk vind ik dat consultants inderdaad een uniforme uitstraling zouden moeten hebben, zeker als ze bij klanten over de vloer komen of klantcontact hebben (voor interne consultants is het imho minder belangrijk).

Dat hoeft echt niet meteen een driedelig pak te zijn, maar een consultant in een spijkerbroek met rafels (of gaten) en/of een death metal t-shirt vind ik bijvoorbeeld ook niet zomaar kunnen. Wekt toch een wat rare indruk.

Heb toch al genoeg van die laatsten gezien (ok, niet zo extreem ;))

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:54
We gaan het forum niet op deze manier vullen met stellingen/discusises voor stages. Dat gaat teveel richting schoolopdrachten / enquetes.

Ik gooi deze dus dicht, maar zal de andere open laten.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.