OCZ vertex 2 SSD problemen

Pagina: 1
Acties:

• fopspeen
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10-08-2023
Hallo,

Gisteren heb ik een SSD terug gekregen van een collega, die niet (goed) meer werkt.
Hij bleef bij het opstarten vaak hangen, of meteen in windows, en eigenlijk leek het erop alsof de SSD bleef hangen.

De SSD is wel nog enigzins uit te lezen. Als ik deze aan een 2e PC als secondary aansluit, dan kan ik de data uitlezen, echter is dit maar voor 10/15 seconden, en dan kan hij de schijf niet mee ruitlezen en blijft deze zoeken naar data op de schijf.

Heeft iemand enig idee, of een tooltje waarmee ik dit óf kan oplossen, óf eventueel de data eraf kan halen.
Een nieuwe kopen is geen probleem, maar ik zou graag de data eraf halen, en in die 15 seconden wil dit niet echt lukken.

Heb al een chkdsk en andere commando's willen proberen, maar dit wil niet lukken aangezien de SSD niet lang genoeg leesbaar is. |:(

Hoop dat iemand nog een goed idee heeft om de data eraf te halen :/

Verwijderd

Het is een OCZ Sandforce SSD, die heeft veel problemen zoals corruptie. Dat is jammer genoeg redelijk normaal. Een betere SSD kopen is dus inderdaad een verstandige keus.

Om de gegevens eraf te halen moet de SSD mogelijk eerst een paar uur in het BIOS scherm idlen. Dus gewoon aangesloten laten maar er niets mee doen voor een paar uur. In je BIOS scherm laten staan voor een paar uur wordt vaak aangeraden; dan weet je zeker dat er geen I/O-activiteit is. Dan weer eens proberen of je erbij kunt. Bedenk ook dat er filesystemschade kan zijn waardoor chkdsk noodzakelijk kan zijn.

Succes!

• Uncle Mel
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 25-01 12:01
Verwijderd

[ Voor 95% gewijzigd door Uncle Mel op 30-01-2014 21:39 ]

• rookie no. 1
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21-01 17:00
Is in zo'n situatie het verstandig om de firmware versie te controleren en bij te werken?

Pas met de laatste paar (echt 1 of 2 versies) waren er een stuk minder problemen en ik veronderstel dat de firmware versie van de topicstarter niet bijgehouden is.

http://ocz.com/consumer/download/firmware
OCZ Vertex 2 kiezen
Versie 1.37 is nieuwste

• fopspeen
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10-08-2023
Bedankt voor jullie reacties!
Verwijderd schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 16:53:
Om de gegevens eraf te halen moet de SSD mogelijk eerst een paar uur in het BIOS scherm idlen.
Ik heb nog een aantal dingen geprobeerd, en inderdaad ik heb bovenstaande ook geprobeerd.
Gelukkig kon ik na het idlen van de schijf wel weer in de harde schijf en heb ik de data groot en deels eraf kunnen halen.

Firmware was niet te updaten aangezien de schijf niet lang genoeg zichtbaar was voor te updaten.

Bedankt voor de hulp!! :)