[Word 2010] afbeelding nummering horizontaal niet correct

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 368649

Topicstarter
Hallo iedereen,

Ik ben momenteel bezig met mijn scriptie te schrijven. De afbeeldingen worden op de meeste plaatsen correct automatisch genummerd. Nu zit ik op een bepaalde plaats echter met een vervelend probleem.

Op een bepaald plaats heb ik 3 afbeeldingen naast elkaar geplaatst. De tekstomloop is ingesteld op boven en onder tekst. Nu worden de afbeeldingen van rechts naar links genummerd.

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/5zf5sk.jpg

Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

P.S. Indien ik de afbeeldingen onder elkaar plaats is de nummering wel correct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:17
Heb geen Word 2010 bij de hand, maar wat als je de afbeeldingen verplaatst? Als je de rechter bijvoorbeeld naar het midden sleept, blijft hij dan 7 - 6 - 5 aangeven?

Edit: http://stackoverflow.com/...images-figures-in-ms-word

[ Voor 23% gewijzigd door Rupie op 22-05-2013 19:34 ]

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Rupie schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 19:32:
Heb geen Word 2010 bij de hand, maar wat als je de afbeeldingen verplaatst? Als je de rechter bijvoorbeeld naar het midden sleept, blijft hij dan 7 - 6 - 5 aangeven?
Ja deze blijft dan 7 - 6 - 5 aangeven. Alleen als ik ze onder elkaar zet wordt het wel op volgorde weergeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:17
Had je de link ook nog gezien? Alles selecteren en de velden laten updaten?

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Rupie schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 19:48:
Had je de link ook nog gezien? Alles selecteren en de velden laten updaten?
Nee, ik heb dit geprobeerd en ook dit lukt niet. Ik heb het ook voor op andere plaatsen waar ze naast elkaar staan. Toch bedankt voor de link.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coffeemonster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-04 17:36
Bijzonder. Ik kan het reproduceren, maar ik zie er (nog) geen logica in. Als je de figuren in een tabel zet, dan gaat het wel goed. Misschien dat je voorlopig deze oplossing kan aanhouden?

Volgens mij heeft het te doen met de anchors van de tekstboxjes van de captions (zichtbaar te maken met de ¶-knop en vervolgens op het tekstvak te klikken). De volgorde van die anchors bepaalt de volgorde van de nummering. Als de anchors 'op elkaar staan', dan gaat dat blijkbaar mis. De anchors kan je verplaatsen door ze te slepen met de muis.

[ Voor 48% gewijzigd door Coffeemonster op 23-05-2013 15:16 ]

Look for something long enough and you will find it; look for something without understanding, and it will find you.
A normal day at the stock exchange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Vreemd probleem ja... Je gebruikt waarschijnlijk tekstterugloop boven on onder, oid (in plaats van in tekstregel). Dan moet je inderdaad op de anchor letten. Anchors verplaatsen helpt overigens bij mij enkel als je de anchor in een latere paragraaf zet.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1