Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Laten we vooropstellen dat ik 0 verstand heb van Android. Ik weet dat het een Linux-derivaat is en dat het een OS laag op de hardware is met daarop apps, in een GUI omhulseltje van HTC Sense in mijn geval.

Ik heb sinds 2,5jr. een Desire HD en het apparaat begint bijna onbruikbaar te worden. Het is ontzettend traag, en apps als Opera en Facebook crashen om de haverklap. Het lijkt net alsof de apps inmiddels te veel performance eisen voor het apparaat en dat hij het niet trekt. Voorheen was het ook zo dat open apps altijd alles bewaarden dat in het geheugen geladen was. Bijv. als ik ging scrollen door het nieuwsoverzicht op Facebook of enkele pagina's open in Opera, dan bleven deze ook altijd open op de achtergrond wanneer ik terugging naar het homescreen, zelfs na 2 uur pas weer terugkeren naar de app. Nu is na een kwartiertje alles gewist en moet ik alle webpagina's/nieuwsoverzicht/Whatsapp chats weer van begin af aan laden.

Wat kan ik hier aan doen? Nogmaals, ik heb van dit hele ding totaal geen verstand dus a.u.b. beetje laagdrempelig uitleggen.

Standaard actief op de achtergrond:
Whatsapp
E-mail client
Opera browser
Facebook
AVG gratis antivirus

Wat crasht structureel:
Facebook
Opera
HTC Sense
Whatsapp

Wat heb ik gedaan:
Middels de standaard ingebouwde taskmanager geregeld geprobeerd alles te killen maar dit helpt niet, dus dit doe ik al een tijdje niet meer.
Altijd alle officiele updates van apps gedownload en van het OS/GUI zelf.
Nooit geroot en nooit met custom ROMs gewerkt. Wel ooit geprobeerd met rooten maar dat lukte niet, dus heb ik het maar gelaten voor wat het is. Dat appje heette iets van Paul's root app o.i.d., had een icoontje van een geel verkeersbordje met een uitroepteken.

Gegevens:
Geheugen: 768MB
Android: 2.3.5
HTC Sense: 3.0
Softwarenummer: 3.12.405.2
Kernel: 2.6.35.10-g931a37e, htc-kernel@and18-2 #1, woensdag 9 nov. 2011
Smalbandversie: 12.65a.60.29U_26.14.52.27
Build: 3.12.405.2 CL199157 release-keys

Ik heb al gegoogled maar dan kom ik op de standaard yahoo.com and ask.com antwoorden die zeggen dat je een taskkiller moet gebruiken, waarna 2 posts erna weer wordt gezegd dat dit slecht is. Hier kom ik dus geen reet verder mee.

Verder heb ik al eens met een file browers app proberen te kijken of ik merknamen o.i.d. tegenkom van zaken die ik helemaal niet herken. Dit zou dan iets van spyware/malware kunnen betekenen dacht ik. Maar, ontzettend irritant dat het is, ik kom niet echt 'in' die telefoon. Ik zie allemaal map structuren waar ik dan weer niet in kom. Foto's en video's etc. kom ik wel in, maar de Program Files en User\AppData\Local van Android, om het maar te vertalen in begrijpelijke taal voor mij, kom ik niet in!

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2013 11:29 ]

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:27

FlyEragon

Alien Monkeys

In case of emergency -> Factory reset

Snelste oplossing voor vage problemen. Overigens ben ik niet zo een voorstander van Antivirus programma's op je mobieltje. Als je oplet wat je doet heb je dat niet nodig.

• Booth
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-11 19:58

Booth

¯¯¯¯¯¯

Zoals FlyEragon zegt: Factory Reset (of Fabrieksinstellingen). Hiermee leeg je je telefoon als het ware, zodat hij weer schoon en fris gebruikt kan worden.

Antivirussen en taskkillers e.d. moet je er gewoon af laten. Antivirus heb je niet nodig als je een beetje oppast en tasks killen doet Android zelf voor je.

Let op: Dit leegt je hele telefoon dus foto's, video's, muziek, etc wordt verwijderd.
Contacten en agenda kun je back-uppen met een Google account.

Mocht je het rooten nog een keer willen proberen; ik heb deze post gebruikt:
ik222 in "[HTC Desire HD] Rooten en Custom ROM's"

[ Voor 14% gewijzigd door Booth op 22-05-2013 11:45 ]

• Ikkuh84
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:25
Booth schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 11:44:
Zoals FlyEragon zegt: Factory Reset (of Fabrieksinstellingen). Hiermee leeg je je telefoon als het ware, zodat hij weer schoon en fris gebruikt kan worden.

Antivirussen en taskkillers e.d. moet je er gewoon af laten. Antivirus heb je niet nodig als je een beetje oppast en tasks killen doet Android zelf voor je.

Let op: Dit leegt je hele telefoon dus foto's, video's, muziek, etc wordt verwijderd.
Contacten en agenda kun je back-uppen met een Google account.

Mocht je het rooten nog een keer willen proberen; ik heb deze post gebruikt:
ik222 in "[HTC Desire HD] Rooten en Custom ROM's"
Niet als je je foto's en dergelijke op een SD kaartje hebt staan. Een factory reset wist niet je SD kaart.

Acer Aspire 8930G | Intel Core 2 Duo T4600 | 4GB DDR3 | GeForce 9600M GT |

Verwijderd

Topicstarter
Mijn Google agenda is uiteraard opgeslagen bij Google. Maar mijn contacten bestaan uit contacten van mijn Gmail adres, de SIMkaart, de telefoon zelf, etc. Hoe krijg ik deze allemaal opgeslagen bij Google dan?

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:23

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Verwijderd schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 12:02:
Mijn Google agenda is uiteraard opgeslagen bij Google. Maar mijn contacten bestaan uit contacten van mijn Gmail adres, de SIMkaart, de telefoon zelf, etc. Hoe krijg ik deze allemaal opgeslagen bij Google dan?
Export/Backup naar txt/csv/vcf oid en dan Import in je Google-account, en voortaan alleen maar Google-contacten gebruiken :P

Rail Away!

Verwijderd

Topicstarter
Mad Marty schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 12:28:
Export/Backup naar txt/csv/vcf oid en dan Import in je Google-account, en voortaan alleen maar Google-contacten gebruiken :P
Heel handig. Moet ik inderdaad gaan doen. Maar Whatsapp zal vrees ik altijd lokaal contacten blijven opslaan he?

• Squixx
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-11 21:53
whatsapp koppelt gewoon aan je google contacten, tenzij je echt mensen met alleen een nummer in je telefoon hebt staan?

android since G1.

Verwijderd

Topicstarter
Ja een heleboel met alleen een nummer.

EDIT: Oh zo. Ja nummer en naam dan.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2013 13:01 ]

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:16

gwystyl

Beugeltje dan maar?

coredalae schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 12:59:
whatsapp koppelt gewoon aan je google contacten, tenzij je echt mensen met alleen een nummer in je telefoon hebt staan?
Ook die kan je gewoon syncen met Google, dus die kunnen ook uitgelezen worden door Whatsapp. Daarnaast slaat Whatsapp de gesprekken op op de sd-kaart, en die worden automatisch hersteld als je hem na een factory reset of flashen van andere rom opnieuw installeert.
Pagina: 1