Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Google schroeft snelheid Chrome iets op

Pagina: 1
Acties:

• Peetz0r
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-11 18:02
In nieuws: Google schroeft snelheid Chrome iets op staat
Verder introduceert Chrome 27 een nieuwe datepicker voor <input>-elementen die zijn bedoeld om data in te voeren. Door bijvoorbeeld <input[type=date]> te gebruiken, krijgen bezoekers van een website een datepicker te zien zonder dat een ontwikkelaar daarvoor zelf iets hoeft te programmeren. Omdat het om een niet-gestandaardiseerd element gaat, werkt die functionaliteit echter vooralsnog niet in andere browsers.
In de eerste plaats zit daar een syntax error (typfout dus) in, het moet <input type="date"> zijn. Dat had ik al gemeld in P.E.T.E.R. in "Spel- en tikfoutjes - en dus *geen* andere foutjes - deel 41".

Verder klopt hier inhoudelijk ook weinig van. Het element <input> is al een stanaard sinds HTML 2.0 uit 1995. Het input type date is gewoon onderdeel van HTML5, en word door zowel Webkit (Chrome, Safari, etc) als Opera al ruim een jaar ondersteund.

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03:21

F.West98

Alweer 16 jaar hier

De syntax error was al gefixed zie ik

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

• Peetz0r
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-11 18:02
F.West98 schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 11:24:
De syntax error was al gefixed zie ik
Dat klopt. Die had ik namelijk een half uur eerder gemeld ;)

Nog meer informatie over de verschillende datum- en tijdinputtypes in HTML5 en browsersupport daarvan:
http://www.wufoo.com/html5/types/4-date.html
(Chrome 27 is voor chrome dus wel een flinke verbetering, maar wordnog niet hierin meegenomen)