Beste Tweakers,
Ik zit momenteel met een probleem waar ik graag jullie mening over hoor.
Het is namelijk zo dat mijn Windows installatie opstart naar Startup Repair.
Heb hem een aantal maal laten lopen, maar deze kan het probleem niet oplossen.
Nou heb ik nog geen tijd gehad om van een Windows CD te booten om het op die manier te proberen.
Het probleem is pas sinds vandaag en ik zit nu op het werk.
Ik start op van een Corsair Performance Pro SSD die ik ongeveer 24 maanden in mijn bezit heb.
Alleen de laatste paar weken heb ik regelmatig dat een aantal programma's na het inloggen aangeven dat ze niet meer werken. De programma's verschillen en na opnieuw opstarten is het probleem weg.
Ook heeft checkdsk een aantal maal zichzelf geforceerd en dingen gefixed omdat windows problemen detecteerde.
Hier vermoede ik al dat er mogelijk iets mis zou zijn met mijn SSD. Dus heb ik even HD Tune Pro geinstalleerd om te testen. De SMART waardes leverde niets bijzonders op (10 realocated sectors). Een scan van de hele SSD (full scan, geen quick) geeft aan dat alles goed is.
Nou is mijn vraag, heb ik hier te maken met data verlies en een Windows installatie die hier niet mee om kan gaan. Of is het tijd om mijn SSD RMA te sturen?
Voor de PowerCows onder ons. Ik draai ook WCG met CEP2 op deze schijf, CEP2 is bekend voor veel writes, dus het zou mij niet verbazen als de schijf het gewoon aan het opgeven is.
Ik draai op Windows 7 Pro die volledig is bijgewerkt. Verder geen problemen gehad met dit systeem.
De Corsair Performance Pro is de boot schijf, de samsung 830 is voor Steam / Vm's.
Beide SSD's hebben maar 200GB partities en de rest leeg gelaten.
De PC is aangesloten op een UPS.
Groet,
Mike
Ik zit momenteel met een probleem waar ik graag jullie mening over hoor.
Het is namelijk zo dat mijn Windows installatie opstart naar Startup Repair.
Heb hem een aantal maal laten lopen, maar deze kan het probleem niet oplossen.
Nou heb ik nog geen tijd gehad om van een Windows CD te booten om het op die manier te proberen.
Het probleem is pas sinds vandaag en ik zit nu op het werk.
Ik start op van een Corsair Performance Pro SSD die ik ongeveer 24 maanden in mijn bezit heb.
Alleen de laatste paar weken heb ik regelmatig dat een aantal programma's na het inloggen aangeven dat ze niet meer werken. De programma's verschillen en na opnieuw opstarten is het probleem weg.
Ook heeft checkdsk een aantal maal zichzelf geforceerd en dingen gefixed omdat windows problemen detecteerde.
Hier vermoede ik al dat er mogelijk iets mis zou zijn met mijn SSD. Dus heb ik even HD Tune Pro geinstalleerd om te testen. De SMART waardes leverde niets bijzonders op (10 realocated sectors). Een scan van de hele SSD (full scan, geen quick) geeft aan dat alles goed is.
Nou is mijn vraag, heb ik hier te maken met data verlies en een Windows installatie die hier niet mee om kan gaan. Of is het tijd om mijn SSD RMA te sturen?
Voor de PowerCows onder ons. Ik draai ook WCG met CEP2 op deze schijf, CEP2 is bekend voor veel writes, dus het zou mij niet verbazen als de schijf het gewoon aan het opgeven is.
Ik draai op Windows 7 Pro die volledig is bijgewerkt. Verder geen problemen gehad met dit systeem.
De Corsair Performance Pro is de boot schijf, de samsung 830 is voor Steam / Vm's.
Beide SSD's hebben maar 200GB partities en de rest leeg gelaten.
De PC is aangesloten op een UPS.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7 2600K Boxed | € 258,- | € 258,- |
| 1 | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Point of View GeForce GTX570 1280 MB | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Noctua NH-C14 | € 65,40 | € 65,40 |
| 2 | Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile | € 61,90 | € 123,80 |
| 1 | Cooler Master Silent Pro M1000 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Corsair Performance Pro Series 256GB | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Samsung 830 series 256GB | € 0,- | € 0,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.665,99 | |
Groet,