Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

MS Office automatische verklarende woordenlijst tips?

Pagina: 1
Acties:

• Quipp
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 24-07-2024
Beste Tweakers,

Wat ik graag wil is het mogelijk maken van het automatisch toevoegen van een opmaat gemaakte verklarende woordenlijst onderaan het document.

voor mijn werk moeten er veel documenten gemaakt worden waar veel technische termen in voor komen. nu is het echter zo dat er telkens 4pagina's bij gevoegd worden met alle termen die voor kunnen komen.
wat ik dus graag wil is het automatiseren dat alleen de termen worden toegevoegd die ook daadwerkelijk in het document voor komen.

Ik hoop dat iemand mij in de goede richting kan sturen want na het betere Google werk heb ik geen goed antwoord kunnen vinden..

Groetjes,
Quipp

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Ik weet zo even geen standaard functionaliteit, maar kan je dat niet oplossen met een macro? Dat je het document laat scannen op bepaalde woorden en als het woord voorkomt deze (met toelichting) voor laten komen in de verklarende woorden lijst.

Of de woorden waar het om gaat in het document voorzien van een specifieke stijl zodat je later via een macro een lijst kan genereren met alle woorden die die stijl hebben en vervolgens uit een lijst de bijbehorende verklaring erbij plaatsen?

Desktop | Server | Laptop

• Roady81
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-09-2018
Word heeft niet direct ondersteuning hiervoor.

Tips van Word MVP Shauna Kelly:
http://www.shaunakelly.com/word/layout/glossary.html

Voor een freeware tool kun je ook eens kijken naar:
http://www.antlab.sci.waseda.ac.jp/software.html

[ Voor 0% gewijzigd door Roady81 op 23-05-2013 13:51 . Reden: typo ]

HowTo-Outlook | MSOutlook.info

• Quipp
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 24-07-2024
Dankje wel voor de reacties. Het is inderdaad geen standaard functionaliteit.. en daar zit dus net de uitdaging. Die Shauna kelly oplossing van de glossary was ik ook tegen gekomen. Dat is voor de helft wat ik zoek. maar moet er dan nog een beschrijving bij..

maar goed ik ben nu bezig om in python een script te bakken. kijken hoever ik hier mee kom.