Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Workstation/Server Gaming 40/80xVM & prive gebruik +64GB

Pagina: 1
Acties:

• BazenKruistocht
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11:10
Ik ben op zoek naar een systeem met mininaal 64 GB werk geheugen maar is echt stukken beter meer is een grote pre 96Gb of 128GB+, maar ik moet het systeem ook kunnen gebruiken voor internet en een spelletje (dedicated GPU)

De rede waarom ik op zoek ben naar een workstation of Server is dat ik voor mijn systeem extreem veel VM moet draaien. meer is beter.... (daar ga ik hier niet dieper over in)

Mijn wensen zijn:

1. Minimaal 64GB liever 96 of 128+GB is een grote pre

2. Redelijk stil is een pre (hoeft niet tijdens het gamen)

3. energie verbruik mag niet boven gemiddeld zijn omdat ik vaak in warme landen zit.

4. redelijk vervoerbaar, de onderdelen op kast, voeding en eventueel koeler na moeten in af en toe handbagage mee kunnen.

5. architectuur moet gewoon met win 7 of 8 omgaan als het kan
(ik weet niet of dat precies met mijn wensen kan of dat ik win 2012 server moet hebben maar kan ik dan wel gebruik maken van mijn normale pc mogelijkheden zoals gaming of photoshop etc)

Ik zal tussen de 40 en 80 VM willen draaien, Meer is beter voor mijn project (ik ga hier niet verder over uitwijden, maar op mijn huidige 16GB i7 3770 met SSD loopt 12X VM al zeer soepeltjes) de processor belasting is vrij laag voor mijn toepassing

6. ik zal een dedicated videokaart nodig hebben voor een spelletje af en daar heb ik
Sapphire HD 7870 GHz Edition OC 2GB GDDR5 bij gezocht, mooie prestaties voor de prijs en verbruik is redelijk

7. opslag: 2x ssd Samsung 840 Pro 256GB

----------------------------------------------------------

ben er al ongeveer 4 dagen mee bezig,veel op het internet ervoor opegezocht, soms rondgebeld met webshops zonder heel veel success.

heb zelf al wat gevonden toe en heb zelf al iets gevonden maar ik heb me toen beperkt tot 64GB werkgeheugen systeem omdat Ik bang ben dat ik met een xeon processor geen win 7 of 8 kan draaien,

dit is mijn 64GB systeem op dit moment, maar ik sta zeer open voor verbeteringen en toevoegingen.

i7 3930 Socket 2011 (ondersteund (helaas) tot 64GB non ECC werkgeheugen) http://ark.intel.com/products/63697

MSI X79A-GD65 (8D) (socket 2011 en heeft 8 dimms en werkt op non ECC )

8x 8 GB DDR 1600 http://nl.hardware.info/p...lueram-8gb-ddr3-1600-cl11

als game videokaart neem ik deze middeklasser: Sapphire HD 7870 GHz Edition OC 2GB GDDR5 (goede prestaties tegen redelijk verbruik en warmte)

voor een voeding ben ik denk ik op zoek naar een voeding van rond 600 watt. die redelijk stil is, mijn keuze heb ik hierin ook nog niet kunnen maken en over de keeling ben ik ook niet uit en ik heb begrepen dat ik er geen standard stock koeler geleverd word door intel!

ik sta nog altijd open voor een server (xeon) processor die 128GB+ ondersteund met ECC geheugen waar ik ook gewoon een dedicated Videokaart op kan aansluiten en waar ik zonder enkel probleem windows 7 of win 8 PRO ultimate kan draaien. mijn budget voor dit systeem is max 3500 euro!

Ik heb hier gewoon een expert voor nodig!!

wie o wie kan mij adviseren en / of helpen, alvast hartelijk dank

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Serieus, waarom koop je niet gewoon een server(tje) (dan wel, je zet die in elkaar, hoewel ik twijfel of dat goedkoper wordt) en een lichtere werk-PC ernaast? Je kunt dan alle VM's draaien die je wilt (esxi) en tegelijk gewon gamen op je PC.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• BazenKruistocht
ik zit met mobiliteit, ben vaak weg naar het buitenland en ik neem me meeste hardware dan mee als hand baggage in het vliegtuig, dan zijn twee losse systemen al helemaal niet te doen, vervolgens zou ik iets sneller en makkelijk kunnen switchen tussen prive en werk wat tegelijk plaats vind :D

ik heb al trouwens al een prive systeem wat in mijn behoefte voldoet behalve dat ik niet meer dan 10+ VM kan draaien vanwege geheugen limiet, geld speelt uiteraard een rol, maar geen belangrijke rol in dit systeem van mij

[ Voor 27% gewijzigd door BazenKruistocht op 22-05-2013 00:01 ]

• Midas.e
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08-11 13:27

Midas.e

Is handig met dinges

simpel, neem een HP Z820, daar kan 512GB ram in.
Tuurlijk, het is duur maar ik zou niet anders weten of willen!
Edit- vergeet niet dat je ook je IOPS moet mee calculeren, 80VM's zou ik een deftige hoeveelheid SAS EN SSD's erin gooien.

[ Voor 35% gewijzigd door Midas.e op 22-05-2013 00:00 ]

Hacktheplanet / PVOutput

• MAMBA5
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 07-10-2024
je kan ook gewoon een beest van een server thuis neer zetten laten staan en via RDP(Remote Desktop) tewerk gaan

[ Voor 7% gewijzigd door MAMBA5 op 22-05-2013 12:01 ]

• BazenKruistocht
MAMBA5 schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 11:38:
je kan ook gewoon een beest van een server thuis neer zetten laten staan en via RDP(Remote Desktop) tewerk gaan
Dat is erg leuk met me 50KB verbinding in het buitenland, een spelletje spelen word dan echt een uitdaging _/-\o_

Verwijderd

Een Intel Xeon kan gewoon Windows draaien, maak je daar maar geen zorgen over. Ik zou eerder kiezen voor een laptop voor het gamen en beheer van je VM's en een losse server erbij. Dan heb je gelijk een monitor bij je.

Het systeem moet dus uit elkaar te halen zijn voor vervoer. Dat maakt het lastig als je zou kiezen voor een systeem van een HP of Dell. Wellicht staat hier bij HP nog wel iets voor je tussen (de towers)?

http://h10010.www1.hp.com...-241646-241477.html?dnr=1
BazenKruistocht schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 12:06:
[...]

Dat is erg leuk met me 50KB verbinding in het buitenland, een spelletje spelen word dan echt een uitdaging _/-\o_
Dat zou je dus mooi met een laptop kunnen ondervangen het gamen.

Deze laptop http://web.eurocom.com/EC/ec_model_config1(1,224,0) bijvoorbeeld kan max 64 GB geheugen in?

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2013 12:18 ]

• GewoonWatSpulle
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16-11 10:20
Systemen mee nemen als handbagage? Wie staat dat in hemelsnaam toe? Moet er niet aan denken dat er een server kast om me oren komt tijdens een beetje turbulentie...

http://www.klm.com/travel...ge/hand_baggage/index.htm

Edit: sterker nog zelfs als gewone bagage is het bijna niet mogelijk een fatsoenlijke PC (meer dan 2 hardeschijven, 3D kaart, goede CPU koeler etc. ) mee te nemen qua gewicht.

offtopic:
Misschien onterecht maar ik voel troll...

[ Voor 22% gewijzigd door GewoonWatSpulle op 22-05-2013 12:34 ]

• BazenKruistocht
GewoonWatSpulle schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 12:31:
Systemen mee nemen als handbagage? Wie staat dat in hemelsnaam toe? Moet er niet aan denken dat er een server kast om me oren komt tijdens een beetje turbulentie...

http://www.klm.com/travel...ge/hand_baggage/index.htm

Edit: sterker nog zelfs als gewone bagage is het bijna niet mogelijk een fatsoenlijke PC (meer dan 2 hardeschijven, 3D kaart, goede CPU koeler etc. ) mee te nemen qua gewicht.

offtopic:
Misschien onterecht maar ik voel troll...
Ha ha, Ik neem alleen mee me Mobo, proc, geheugen, videokaart en SSD, ik heb al 5 jaar gereisd Met shuttle / barebone als handbegage!

• Darkstar
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01-2023

Darkstar

BSOFH

BazenKruistocht schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 12:06:
[...]

RDP heeft weinig bandbreedte nodig hoor. Is het echt geen betere optie om een stevige game-portable te kopen (Alienware M17x bijvoorbeeld) en een ESXi server met je VM's op een vaste locatie te hosten?

Bouw je dan telkens als je hardware uit om na de reis in een andere case in te bouwen? Of hoe doe je dat juist? Heb je niet erg veel last van hardwaredefecten door het zo extreem veel te verhuizen?

[ Voor 18% gewijzigd door Darkstar op 22-05-2013 12:46 ]

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

• BazenKruistocht
Bovenstaande is voor mij geen wenselijke optie!

[ Voor 39% gewijzigd door BazenKruistocht op 22-05-2013 13:15 ]

• Midas.e
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08-11 13:27

Midas.e

Is handig met dinges

Maar een workstation ala Z820 ook niet begrijp ik hieruit? Dit terwijl dit aan al je eisen voldoet.

Hacktheplanet / PVOutput

Pagina: 1