Toon posts:

Hulp met nieuwe videokaart HP machine

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo medeTweakers,

Ik ben opzoek naar een nieuwe videokaart voor een HP Pavilion a6540.nl (ja het is puntNL in de naam). De huidige GPU is overleden en de eigenaar wil er perse een nieuwe (GEEN tweedehands!) gpu in. Ik heb uitgelegd dat de IGP van de pc ook goed werkt maar desondanks wil hij perse een nieuwe GPU. Ik heb een aantal leuke GPU's gevonden alleen stond er mij nog iets bij bij HP machines. En dat was dat ze niet elke GPU accepteerde. Mijn vraag was dus welke GPU word door de machine geaccepteerd? Ik had zelf al gegoogled maar hier kwam niks uit. De gpu die ik op oog had was:

- Sapphire HD 6450 2GB DDR3

De eisen voor de gpu:
- PCIe powerd
- DVI-D aansluiting

De pc waar het over gaat is een HP Pavilion a6540.nl

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:25

The Eagle

I wear my sunglasses at night

D'r zit nu volgens de door jou gegeven specs een Geforce 8500 GT in.
Da's een PCI-x 16x kaartje. Dus in principe (zeker als je niet met drivers wilt kloten) voldoet iedere nVidia kaart met een PCI-e slot (want backwards compatible).
De Radeon die je noemt zal ongetwijfeld ook wel werken, maar dan moet je eerst met Drivercleaner aan de slag. Als de huidige eigenaar zo eigenwijs is wil je dat niet, trust me ;)

Overigens vraag ik me af wat zijn redenen zijn om perse een losse GPU te willen, maar dat zullen we wel nooit weten. Asl ik zie dat de huidige GPU zijn eerste prijsvermelding in de PW had in 2009 dan vraag ik me af of dat HP gebakje inmiddels uberhaupt niet minder waard is dan een nieuwe videokaart zou kosten...

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
The Eagle schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 23:41:
D'r zit nu volgens de door jou gegeven specs een Geforce 8500 GT in.
Da's een PCI-x 16x kaartje. Dus in principe (zeker als je niet met drivers wilt kloten) voldoet iedere nVidia kaart met een PCI-e slot (want backwards compatible).
De Radeon die je noemt zal ongetwijfeld ook wel werken, maar dan moet je eerst met Drivercleaner aan de slag. Als de huidige eigenaar zo eigenwijs is wil je dat niet, trust me ;)

Overigens vraag ik me af wat zijn redenen zijn om perse een losse GPU te willen, maar dat zullen we wel nooit weten. Asl ik zie dat de huidige GPU zijn eerste prijsvermelding in de PW had in 2009 dan vraag ik me af of dat HP gebakje inmiddels uberhaupt niet minder waard is dan een nieuwe videokaart zou kosten...
De reden, tsja?! Hij weet dat ik IT'er ben van beroep, maar hij wil PERSE een nieuwe GPU. Ondanks het NADRUKKELIJKE advies wat ik de man al gegeven heb.

Weet jij dan nog iets over het ding wat mij bijstond over vreemde GPU's die niet worden gesupport door HP machines?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:25

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Nope, maar ik mag aannemen dat HP een HCL op hun website hebben staan ;)

Having said that: je kunt de man ook narren natuurlijk - bogus videokaartje inbouwen, de boel doorlussen vanaf intern en alsnog de interne gebruiken. Lijkt me een kwestie van de juiste BIOS setting instellen ;)

Klinkt als een vriendendienst dit, maar zulke vrienden moet je niet teveel willen hebben ;)

[ Voor 8% gewijzigd door The Eagle op 22-05-2013 00:04 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
Het is inderdaad een vrienden dienstje, maar de man is een goede vriend!

Wat betekent HCL?