Windows 8 Media Center Key vraag

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mu.siQ
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 01-10 20:53

Mu.siQ

XBL: MusiQ2

Topicstarter
Hoi,

Ik draai nu al geruime tijd windows 8 en ben er tevreden mee. Voordat ik een key had gehaald heb ik 'm echter op een virtual machine geprobeerd en daarna gewoon als main. Daarbij heb ik via een niet nader uit te hoeven leggen manier een gratis key gekregen van windows media center. Destijds gedaan, want tjah, het is gratis.

Enfin, nu heb ik dus een versie van windows 8, volledig legaal. Ook heb ik een xbox360 achter me staan. Mijn vraag is dus of ik die gekregen key kan hergebruiken. Nou hoor ik jullie denken; probeer het gewoon. Maar wat nou als de wisselwerking toch niets is met de xbox en ik het er weer af wil? De key vervangt namelijk mijn huidige key. Kan ik dan nog gemakkelijk terug of wordt m'n key die ik nu heb geblokt ofzo?

Alvast bedankt!

Therefore I must know what I am doing. Maybe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:53

TheVMaster

Moderator WOS
Ehh......ik snap het verhaal niet helemaal, maar als ik het goed begrepen heb is het volgende aan de hand :
  • Je hebt (toen het gratis kon) een Windows 8 MediaCenter key gekregen?
  • Je hebt deze key in een VM geactiveerd aangezien je hem (toen de mail van MS kwam om hem te activeren, voor 31 januari als ik het me goed herinner) nog niet wilde gebruiken
  • Nu heb je een Windows 8 installatie en wilt daarop diezelfde MCE key toevoegen via Add Windows 8 Features?
Dat zou je inderdaad gewoon kunnen proberen, maar waarom zou je MCE er weer af willen slopen dan? Volgens mij kan dat namelijk niet...

Ik moet wel zeggen dat ik de opmerking niet nader uit te hoeven leggen manier wel een beetje vreemd vind overkomen, maar je krijgt op dit moment het voordeel van de twijfel van mij.

[ Voor 13% gewijzigd door TheVMaster op 21-05-2013 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:31

Eagle Creek

Breathing security

De mediacenter key had als voorwaarde dat deze voor een bepaalde datum geactiveerd werd - en volgens mij ook maar op een systeem.

Edit
Even het mailarchief in gedoken.

** Windows 8 Media Center Pack is available at no charge for a limited time only through the promotional page on Windows.com. If you obtain Windows 8 Media Center Pack through any other location, fees might apply. Offer valid from October 26, 2012, until January 31, 2013, and is limited to one product key per email address. In addition, each product key can only be used with one computer. You qualify for this promotion if your PC is running Windows 8 Pro. Additional hardware may be required to watch and record live TV. You must provide a valid email address to receive your Windows 8 Media Center Pack product key. This promotion ends on January 31, 2013; your product key must be activated no later than February 1, 2013. Microsoft will only contact you at the email address you provide to send you your product key and to remind you when the activation period for your product key is ending. Catalysis Corporation is a third-party company we use to collect subscription information and process the delivery of these emails. If you purchase a new PC with Windows 8 preinstalled and you later upgrade that PC with Windows 8 Pro Pack, Windows 8 Media Center Pack, a volume license edition, or a retail edition, you will no longer be able to install apps that are provided exclusively from your PC manufacturer through the Windows Store. Get the full details on our special offers.

[ Voor 84% gewijzigd door Eagle Creek op 21-05-2013 23:34 ]

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:53

TheVMaster

Moderator WOS
Eagle Creek schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 23:31:
De mediacenter key had als voorwaarde dat deze voor een bepaalde datum geactiveerd werd - en volgens mij ook maar op een systeem.

Edit
Even het mailarchief in gedoken.
[...]
Dat zeg ik :+ Maar eh...ik vraag me nu af of je die in-een-vm-geactiveerde-mce-key weer kunt hergebruiken (er vanuit gaande dat je je VM hebt weggegooit na activatie van de key) in een nieuwe installatie (of dat hij stiekum gewoon gekoppeld zit aan de Windows 8 productkey waarop je hem de eerste keer hebt geactiveerd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mu.siQ
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 01-10 20:53

Mu.siQ

XBL: MusiQ2

Topicstarter
Haha, nu ik het heb herlezen is het inderdaad niet duidelijk. Hierbij;

Destijds via de minder legale manier windows 8 in een virtual machine gekregen. Daarna kon je die key aanvragen en ook gebruiken zodat je hem alsnog legaal had. Enfin, dat heb ik dus toen gedaan.
Nu, een aantal maanden verder heb ik windows 8 wel volledig legaal en wilde ik weten of die key te gebruiken was maar nog belangrijker: bij het eventueel niet goed werken van wmc is dan mijn oude legale key nog te hergebruiken.

Antwoord: wmc is keurig geactiveerd met de destijds gekregen key dus dat lijkt zijn werk te doen. Ik ga er dan maar vanuit dat ik bij een eventuele herinstallatie m'n gewone windows 8 pro legale key weer kan gebruiken. Nu geniet ik in ieder geval prima van m'n wmc op m'n pc alsmede m'n xbox360.

We blijven tweakers. Eerst denken en zoeken, dan vragen als we het niet kunnen vinden om dan maar vervolgens ongeduldig het alsnog gewoon te proberen en te zien waar het schip strand :P

Toch bedankt!
Eagle Creek schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 23:31:
Ik heb 'm dus nu dezelfde key geactiveerd op m'n huidige systeem. Lijkt dus wel te kunnen. Andere systeem is uiteraard niet meer werkend dus misschien dat ze bedoelen op twee systemen tegelijk (wat logisch is lijkt me)

[ Voor 19% gewijzigd door Mu.siQ op 22-05-2013 01:08 ]

Therefore I must know what I am doing. Maybe.