Lokale monitoringtool

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yarisken
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23:04
Beste,

Ik zou voor enkele servers een lokale monitoringtool willen installeren in een webinterface.
Na wat zoeken kwam ik uit op deze tool : http://www.monitorix.org/
Spijtig genoeg lees ik nergens dat er ook ondersteuning is voor postgresql. Zijn er mensen die een soortgelijke tool gebruiken met ook counters voor postgresql ?

Groeten,

Yarisken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sub0kelvin
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-08-2023
Waar ik voorheen werkte, gebruikten we Nagios. Die heeft ook plugins voor PostgreSQL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 30-09 11:31

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Wat bedoel je precies met lokale monitoringtool? Nagios zou je per machine kunnen installeren, maar zou ik op één of twee machines zetten en dan de rest van de servers laten monitoren.
Zelf heb ik het op mijn thuisserver staan (dus voor een enkele machine) en ben daar erg tevreden mee. Android app (aNag) op de smartphone dus als er iets mis loopt, weet ik het binnen een paar minuten :)
Verder heb je nog Zabbix, Icinga (maar dat is een fork van Nagios), Cacti en nog veel meer.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

1; zabbix

nuf said :x

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsln
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-10 16:57
Een voorbeeldje van PostgreSQL monitoring met Munin kan je bijvoorbeeld hier zien.

[ Voor 10% gewijzigd door matthijsln op 22-05-2013 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Zabbix is prachtig, maar lokaal? Daar is het een beetje heavyweight voor imho :P

Maar als je Zabbix wel gebruikt dan kan ik Postbix aanraden: https://www.zabbix.com/wi...itor_postgres_with_zabbix

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yarisken
We gebruiken hier ook Zabbix, weliswaar niet met Postbix, wel met standaard postgres template. Lijkt me wel heel handig om postbix te gebruiken.

Ik had gewoon graag een lokale monitoringtool voor basis als cpu, memory en ook de postgres counters. Dus geen agent / server zoals zabbix. Het is voor een dba hier en ik heb die liever niet op onze zabbix monitoring.
Ik ga nog is wat verder kijken naar monitorix. Thx voor de hulp en tips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Laatst online: 30-09 11:31

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Waarom maak je dan niet een account aan voor die dba waarmee hij alleen de stats van de db-servers kan zien? Lijkt me minder omslachtig dan een hele nieuwe tool installeren en configureren...

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yarisken
Dat is inderdaad ook een optie. Ik ga is kijken hoever ik met postbix geraak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik gebruik zelf PRTG. is tot tien sensors gratis. www.paessler.com/prtg
Pagina: 1