7950 + Geintergreerde Asus moederbord GPU

Pagina: 1
Acties:

• John Doos
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15:44

John Doos

ClaudZaque

Topicstarter
Hallo mede tweakerts,

Misschien even een hele rare vraag, maar ik wil graag mijn 7950 kaart met 1 beeldscherm erop gebruiken om te gamen, en mijn geintergreerde kaart op het asus moederbord voor een ander scherm voor alleen skype/temps.

Is dit mogelijk? (Zojuist een herinstallatie vanwege het ontvangen van mn RMA gestuurde SSD, dus drivers zijn op 13.5beta + 13.4cap1 schoon.

Waarom ik hem geen 2 schermen op 1 kaart wil/kan?

Ik heb eerder op GoT een draadje gehad over vreemde kuren met mijn videokaart, en het bleek dat waarschijnlijk de stock clocks te laag waren voor 2 beeldschermen, en ik met deze kaart nog geen bios wil flashen.

GPU: XFX Radeon HD7950 Black Edition Double Dissipation
MoBo:Asus P8-Z77-V LX

Nee

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-01 09:44

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Heb je het al geprobeerd? Het kan geen kwaad om het gewoon even te proberen.
Als dat niet werkt kan je overwegen om extra (lowend) videokaart er naast te zetten.

• Alexxxxxxxxxx
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online

Alexxxxxxxxxx

Hier had uw tekst kunnen staan

Ja, dit is mogelijk, zet de GPU in de BIOS op auto (zodat hij de onboard gpu en de dGPU allebei aanzet).

[ Voor 5% gewijzigd door Alexxxxxxxxxx op 21-05-2013 22:41 ]

• John Doos

John Doos

ClaudZaque

Topicstarter
Hmm ga ik hier even nakijken, zit nog steeds alle programmas en games terug te zetten.

En zal zo de driver even erop plempen :)

Iemand enig idee welke?

Vanuit hier: http://www.asus.nl/Mother..._1155/P8Z77V_LX/#download Win8 x64
Trek nu deze binnen : Intel Graphics Accelerator Driver V9.17.10.2884

Heb reeds alle vga drivers geprobeert te installeren, en de nieuwste chipset driver ook geprobeert, niks helpt tot nu toe :(

ps. alles wat van toepassing is in de bios en de iGPU staat op auto, en multimonitor staat op enabled.

[ Voor 27% gewijzigd door John Doos op 21-05-2013 23:35 ]

Nee

• bumtroll
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 06-02 22:23
Ik heb de zelfde kaart en ik heb hier geen last van
Ik heb gewoon op mijn 2de scherm 1920/1080 geforceerd in windows of catalist en sinsdien werkt het prima
Moet je even rond kijken want er staat ergens de optie er voor

• John Doos

John Doos

ClaudZaque

Topicstarter
De optie staat er ook vast wel, maar ik heb de juiste driver er niet voor :+

Nee

• John Doos

John Doos

ClaudZaque

Topicstarter
bumtroll schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 03:00:
Ik heb de zelfde kaart en ik heb hier geen last van
Ik heb gewoon op mijn 2de scherm 1920/1080 geforceerd in windows of catalist en sinsdien werkt het prima
Moet je even rond kijken want er staat ergens de optie er voor
Als je bedoelt 2 schermen op 1 videokaart, daar ga ik niet meer aan beginnen want dat nam alleen maar meer problemen met zich mee!

Nee

• shenr
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 31-01 13:10
Lees deze draad eens:
http://www.techpowerup.com/forums/showthread.php?t=168930

Als gpu in de bios op auto staat en de schermen aan de videokaarten zijn gekoppeld, zou het moeten werken. Maar omdat je al eerder ook problemen hebt gehad met 2 monitoren op 1 videokaart (hoort gewoon te werken, heeft echt niks met clocks te maken) verwacht ik dat er ergens een hardware probleem is. Het is of je moederbord, of je gpu. Mijn advies, probeer je videokaart eens in een andere pc en kijk of het daar wel normaal werkt.

• John Doos

John Doos

ClaudZaque

Topicstarter
Ik heb op het moment geen pc met een voeding toereikend voor mijn videokaart tot mijn beschikking.

En ik zou graag eerst de driver willen installeren die erbij hoort om het te "proberen", zag dat er gister een nieuwe bios uit is gekomen, dus zou alle overclocks resetten, de bios updaten en opzoek naar de driver CD van mijn mobo.

Aangezien alle 5 de VGA drivers op de website niet werken, een een melding geven van niet ondersteund.

Iedereen bedankt, ik update jullie vanmiddag!

In de bios kan ik wel kiezen tussen, iGPU, PCI, PCIE, AUTO, dus hij erkent wel alle opties netjes, alleen softwarematig moet de driver er dus nog bij komen

[ Voor 14% gewijzigd door John Doos op 22-05-2013 13:15 ]

Nee

• Alexxxxxxxxxx
  • Niet online

Alexxxxxxxxxx

Zet de BIOS anders op iGPU, update dan de VGA drivers, en zet dan de BIOS weer terug op Auto (of hybrid), en sluit dan gewoon 1 scherm op je 7950 aan, en 1 scherm op je moederbord.

• John Doos

John Doos

ClaudZaque

Topicstarter
Ik ga dat eens even bekijken dan, misschien dat hij hem niet herkend als hij op auto staat inderdaad.

onder apparaatbeheer staat ook maar 1 video adapter trouwens(7950)

[ Voor 27% gewijzigd door John Doos op 22-05-2013 13:50 ]

Nee

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:19

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

John Doos schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 13:50:
onder apparaatbeheer staat ook maar 1 video adapter trouwens(7950)
Dit verbaasd mij niet, er zijn niet veel moederborden waar je zowel onboard als een dedicated VGA kaart samen kunt laten werken. Ga eerst eens na of dit moederbord dit ook daadwerkelijk kan. :)

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• John Doos

John Doos

ClaudZaque

Topicstarter
_Dune_ schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 13:56:
[...]

Dit verbaasd mij niet, er zijn niet veel moederborden waar je zowel onboard als een dedicated VGA kaart samen kunt laten werken. Ga eerst eens na of dit moederbord dit ook daadwerkelijk kan. :)
Hallo,

Dit ben ik naggegaan, zie de eerste post van mij.

En volgens:
Alexxxxxxxxxx schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 22:40:
Ja, dit is mogelijk, zet de GPU in de BIOS op auto (zodat hij de onboard gpu en de dGPU allebei aanzet).
Zou het dus kunnen, ik heb op moment van schrijven, de bios voorkeur op iGPU gezet, en hij herkent hem nog steeds niet, en start gewoon op via de videokaart zijn scherm, kast gaat vandaag niet meer open om hem zonder 7950 te laten draaien, en ik ben nu een beetje ten einde raad :P

Allemaal bedankt voor de mogelijke oplossingen, maar ik denk niet dat het gaat lukken.
Ik blijf deze thread nog wel een paar dagen in de gaten houden.

Nee

• ECP0WERS
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
Ik weet niet wat voor moederbord je hebt, maar ik ervaar met mijn Asus moederbord ook wat rare kuren mbt tot de iGPU.

Als deze eenmaal na een bios reset ingesteld staat is het haast onmogelijk om deze weer aan of juist weer uit te zetten en zodoende moet ik dan eerst weer een reset doen. Dit is mijn 2e bord van Asus wat betreft dat probleem.

• Alexxxxxxxxxx
  • Niet online

Alexxxxxxxxxx

@ ECP0WERS
In z'n startpost staat: MoBo:Asus P8-Z77-V LX

@ ultimo1337
Ik zal binnekort even in de BIOS kijken van een Asus P8-Z77-V.

• John Doos

John Doos

ClaudZaque

Topicstarter
Heb nu dan toch geprobeerd 2 schermen op 1 kaart te krijgen, iGPU staat uitgeschakeld, en nu springt mijn 2de scherm maar niet aan!

(Hoofd scherm via hdmi(videokaart) --> dvi(monitor) kabel)
(Second scherm via dvi-vga blokje(videokaart) --> vga(vaste monitor kabel)

Nee

• ECP0WERS
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
Ultimo, wellicht toch even proberen een BIOS reset te doen? Instellingen niet opslaan en laden.

Dan bios weer in stellen en gelijk instellen hoe je wilt mbt je iGPU. Ik ervaar ongeveer hetzelfde icm de Asus P8Z77-i Deluxe en had hetzelfde met de Asus Maximus V Gene.

Ik heb de iGPU dan wel niet nodig, maar het zou leuk zijn als alles werkt zoals het hoort.

Even ter info

Problemen had ik op de Maximus V Gene icm Radeon HD7970 en heb ik met de P8Z77i icm GeForce GTX690.

Na een poos lijken de instellingen van de multiplier bijvoorbeeld het ook al niet meer te doen, niemand anders die hier bijvoorbeeld last van heeft?

[ Voor 27% gewijzigd door ECP0WERS op 26-05-2013 10:27 ]

Pagina: 1