Toon posts:

Geheugen loopt vol door utorrent

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
utorrent 3.3. zorgt er voor dat mijn geheugen vol raakt. Het is constant op zo'n 90%. Echter als ik in taakbeheer kijk zie ik dat het slechts 150 MB gebruikt. Als ik utorrent afsluit zakt het geheugen naar de normale toestand.

Mijn OS is windows 7 en heb 6GB (3X2GB) op een i7 920 platform.

Hoe is dit mogelijk en waar kan er sprake zijn van een leak of iets anders wat mijn geheugen vol gooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:38

DukeBox

loves wheat smoothies

Lijkt me eerder pre-cache ?

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07-10 13:38
Dit klinkt als file caching. Dit is wat Windows vanzelf doet op het moment dat je (veel) bestanden op je schijf benaderd. Een hardeschijf (ja, zelfs een SSD) is retetraag vergeleken met RAM. Windows doet dit omdat uTorrent steeds leest/schrijft van/naar bestanden. Je kunt proberen om in uTorrent in te stellen dat het om de Windows cache heen moet werken. Waar dit precies zit weet ik ook niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnerQi
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10-10 12:23
Projectnewtt, heb jij er last van dat het geheugen volloopt?
Het lijkt mij inderdaad ook een cache actie van windows/utorrent. Als jij dus een ander programma start, zal het geheugen gebruik deels teruggegeven worden voor dat programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn geheugen loopt inderdaad vol. Ik gebruik een SSD als hoofd schijf waar utorrent opstaat. Ik dacht dat prefretch standaard uit staat (daar gaat het toch om?). Anyway, ik merk wel dat Windows mij extra geheugen terug geeft als ik iets opstart. Maar als ik dan een game draai is mijn geheugen echt super vol wat ik merk tijdens het gamen.

Dus aan wat voor instellingen moet ik sleutelen om dit te stoppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:31

Eagle Creek

Breathing security

Maar als ik dan een game draai is mijn geheugen echt super vol wat ik merk tijdens het gamen.
Maar, is dat echt zo dan? Het geheugenmechanisme is Windows 7 is vrij efficient. Het zet zoveel geheugen als mogelijk in om te cachen maar zal deze cache inmiddelijk droppen zodra applicaties dit nodig hebben.

Prefetching slaat op veelgebruikte programmadelen op een andere plek op de schijf plaatsen (vandaar dat je dit uit wilt hebben bij een SSD). Dat is de bekende Prefetch-map en niet het algemene geheugenmanagement.

Het daadwerkelijk gebruikte geheugen kun je eenvoudig terugvinden in Broncontrole, te openen vanuit Taakbeheer.

Afbeeldingslocatie: http://www.pcpret.nl/weetjes/figs/win7bronc1.jpg

Als "in gebruik" een goede verhouding heeft tot "stand-by", is er niets aan de hand. Stel dat je 4 GB RAM hebt en bij het starten van een game 2 GB in gebruik is, dan heb je 4 GB over. Dat die 4 GB stand-by staan voor het starten van de game is geen probleem.

[ Voor 53% gewijzigd door Eagle Creek op 21-05-2013 22:19 ]

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:00

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dit heeft niets met je hardware te maken, allicht met besturingssysteem.

Move PMG -> WC

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1