Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Kentekenpapieren niet compleet?

Pagina: 1
Acties:

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:49
Hoi,

Ik heb zojuist mijn auto weer opgehaald van de garage, helemaal klaar voor de APK volgende maand.

De monteur meldde mij dat ik mijn kentekenpapieren niet compleet heb. Ik heb de auto nu een jaar, en ik heb alles wat ik bij het overschrijven van het postkantoor gekregen heb nu voor me liggen.

Wat ik heb is

Overschrijvingsbewijs
- Kenteken auto
- duplicaatcode
- meldcode
- controleletter (?)
- merk
- type
- datum deel 1 (eerste afgifte Nederland)

Kentekenbewijs Deel 1
- Kenteken
- voertuigsoort
- aantal wielen
- merk
- type
- chassisnummer
- plaats chassisnummer
- aantal deuren
- kleur
- brandstof
- aantal cylinders
- massa ledig voertuig
- wielbasis
- duplicaatcode
- datum eerste afgifte
- bruto bpm

Kentekenbewijs Deel 1 B (het huidige Deel 2 als ik het goed begrijp)
- kenteken
- stempel van postkantoor en datum van overschrijving

Nou, kijk ik op het Deel 1 B van de auto van mijn ouders, staan daar het kenteken, meldcode en de hele zut, maar ook naam en adresgegevens van mijn moeder.

Ik heb dus nergens papieren waar zowel mijn naam als het kenteken van de auto op staat, of wel, ik kan nergens bewijzen dat het mijn auto is.... Heeft die muts op het postkantoor nou gewoon wat verkeerd gedaan, een krap jaar geleden? Ik kan me nog herinneren dat ze het niet veel vaker gedaan had, bij zo'n beetje iedere handeling moest ze een collega vragen hoe het moest.

Kan iemand hier opheldering over geven?

Uiteraard heb ik even geGoogled, toen ben ik hier uit gekomen: http://www.rijksoverheid....t-een-kentekenbewijs.html

Daar staat direct boven aan:
Een Nederlands kentekenbewijs bestaat uit een voertuigbewijs, tenaamstellingsbewijs en overschrijvingsbewijs. Een kentekenbewijs dat is afgegeven na 1 juni 2004 bestaat uit 2 delen (deel I en deel II). Een Nederlands kentekenbewijs dat is afgegeven vóór 1 juni 2004 bestaat uit 3 delen.

Delen kentekenbewijs

Het Nederlandse kentekenbewijs bestaat uit deel I en deel II.

Deel I bestaat uit deel IA en IB, deze vormen samen het volledige deel I:
Deel IA: Voertuigbewijs (oude deel I). Op dit deel staan de voertuiggegevens.
Deel IB: Tenaamstellingsbewijs (oude deel II). Op dit deel staan de gegevens van de eigenaar van het voertuig.

Deel II is het Overschrijvingsbewijs (oude kopie deel III). Dit bewijs geldt voor de overschrijving in Nederland en wordt ook gebruikt bij inschrijving in een andere lidstaat binnen de Europese Unie (EU). Dit deel kunt u het beste thuis bewaren.
Hier uit maak ik op:
- De auto is van 1996, dus ik heb geen Deel 1A (dat kwam pas na 1 juni 2004), maar gewoon een Deel 1, so far so good
- Deel II heb ik niet, dat heet bij mij blijkbaar Deel 1B. Maar gaan ze hier nu uit van de datum eerste afgifte (die is voor 1 juni 2004), of de datum laatste tenaamstelling (na 1 juni 2004)?

- Inhakend op het 2e punt hierboven: mijn Overschrijvingsbewijs, heet gewoon Overschrijvingsbewijs. Het Overschrijvingsbewijs van de auto van m'n ouders (auto van 2003, gekocht in 2006) zit in een boekje van de garage, om het lastiger te maken om dat ding kwijt te raken, op dat boekje staat vervolgens: Kentekenbewijs Deel II, Overschrijvingsbewijs, Kopie Deel III.

Dan vraag ik bij mezelf af, Kentekenbewijs Deel II, dat is bij mij dus Kentekenbewijs Deel 1B, maar waarom is dat hier dus blijkbaar hetzelfde als over Overschrijvingsbewijs, als het dat duidelijk niet is?

Ik snap er echt geen drol meer van met al die verschillende bewijzen, kunnen jullie me hier uit helpen? Kan onze overheid dan helemaal nooit eens iets duidelijk en fatsoenlijk opzetten? Dat is toch niet te doen met Deel 1A, Deel 1, Deel II, Deel 1B, Deel III, Overschrijvingsbewijs, Deel IIIIIIIIII etc. ?)

Conclusie:
Wat ik zelf nu geconcludeerd heb is dat het postkantoor een fout gemaakt heeft bij het overschrijven (het was voor mij ook de eerste keer, dus weet ik veel of alles in orde was) en mijn persoongegevens niet bij op het Deel 1B gezet hebben, zoals mijn ouders dat op hun Deel 1B hebben. Maar moet ik dan bij het desbetreffende postkantoor langs om verhaal te halen en de boel op te lossen?

Opnieuw op mijn naam zetten gaat lastig, aangezien ik niet de papieren heb om te bewijzen dat het mijn auto is, die je daarvoor toch echt nodig hebt! Ik kan natuurlijk ff bij de politie langs gaan, ben ik dan direct de auto kwijt omdat ze vermoedden dat ik 'm gejat heb of juist van de dief gekocht heb? Ik heb de auto gewoon dagelijks nodig om van en naar m'n werk te komen, dus daar zit ik ook niet op te wachten

Nog 1 ding dan
Mijn ouders hebben bij hun kentekenpapieren ook het vrijwaringsbewijs zitten. De garage zal d'r wel een kopie van hebben gemaakt, maar wij hebben het origineel, lijkt me ook niet helemaal de bedoeling?

[ Voor 4% gewijzigd door FastFred op 21-05-2013 20:28 ]

Verwijderd

Als je deel 1, 1B en 2(het overschrijvingsbewijs) hebt, heb je de complete autopapieren.

Om te weten of je als eigenaar van de wagen staat aangemerkt, betaal je de wegenbelasting?
In dat geval is de tenaamstelling in ieder geval goed gegaan. Wellicht is er met het printen iets foutgegaan waardoor je gegevens niet op het papiertje terecht zijn gekomen. In principe geen ramp, want elke agent en andere instantie die daartoe bevoegd is kan in het kentekenregister terugzien dat jij de tenaamgestelde bent.

Mocht dat je nog niet genoeg gerust stellen, kan je via de website van de RDW het kenteken opnieuw aanvragen (kosten, 31 euro. Binnen 5 dagen thuis, meestal in de praktijk 2 werkdagen).

Overigens is je druk maken over het eigendom van de auto icm de papieren echt niet nodig. Een tenaamstellingsbewijs is geen EIGENDOMSbewijs, auto's hebben dat niet. Je kan ook nooit aan de hand van een tenaamstelling als eigenaar worden aangemerkt, want wellicht heb je de auto al op je naam staan maar nog niet volledig aan je betalingsverplichting voldaan aan de garage/dealer. Je bent dan wel de tenaamgestelde, maar nog niet de officiele eigenaar. (dit staat ook op de achterkant van je kentekenbewijs).

Wat ook makkelijk is, je kan op de website van de RDW inloggen met je DigiD en bekijken welke auto's en andere voertuigen er op je naam staan.

Toevoeging: nee, de originele vrijwaring hoort eigenlijk bij de garage thuis. Even langsbrengen, of weggooien. Ze zullen er wel een kopie van hebben anders hadden ze er al om gevraagd.

2e toevoeging: maak je niet druk, de politie neemt absoluut je auto niet in beslag, en langs de politie gaan is ook erg onzinnig. Er is alleen een printfoutje gemaakt.

Eigendomspapieren om de auto op naam te zetten bestaan niet, je hebt enkel het overschrijvingsbewijs nodig om een auto op naam te zetten. Maar zoals eerder gezegd, je kan hierdoor niet als eigenaar van het voertuig geidentificeerd worden.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2013 20:35 ]

• FastFred
Wegenbelasting is netjes iedere 3 maand betaald ja.

Ah, dus Deel 2 is hetzelfde als het Overschrijvingsbewijs (waar is Deel III goed voor dan?) ? Mooi, dan heb ik de papieren in ieder geval compleet.

De reden dat de monteur ermee kwam, is dat de auto voor eind volgende maand voor de APK moet en het schijnt dat als ze bij de keuring de kentekenpapieren checken (schijnt steekproefsgewijs te gaan) ze de auto kunnen afkeuren op het niet in orde hebben van de papieren.

Ik neem aan dat ieder beetje garage kan checken op wiens naam de auto staat (in verband met het hierboven vermeldde) ?

[ Voor 3% gewijzigd door FastFred op 21-05-2013 20:35 ]

• El-Loco
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20-11 06:20
Terzijde; kentekenpapieren zijn niet meer nodig voor de APK, al een tijdje niet.

Verwijderd

Nee, een garage kan niet zien op wiens naam een auto staat (hebben ze in principe ook absoluut niet nodig, wie het wel kan controleren is de RDW controleur wanneer je steekproef krijgt). Bij een steekproef worden de kentekenpapieren alleen gecheckt op aanwezigheid in mijn ervaring, maar het is wellicht wel prettig om ze in orde te hebben voor je eigen gemoedsrust. Jij betaald de wegenbelastng, dus we zijn er zeker van dat de auto op jou naam staat.

Voor je eigen gemoedsrust dus - even naar de website van het RDW surfen en een nieuw exemplaar van je kentekenbewijs aanvragen.

• FastFred
Nou ja. Ik weet in ieder geval zeker dat het in orde is. Dan gaat ik deze week maar eens een afspraak voor APK-keuring maken. Duimen dat ie d'r door komt. Denk het wel, nog even een slangetje vervangen van de stuurbekrachtiging, die lekt wat. Daarna de motor uit mekaar, nieuwe koppakking, kleprubbers, distributie etc.

Bedankt voor het gerust stellen van mijn gemoedsrust! :) euh, of zoiets

[ Voor 3% gewijzigd door FastFred op 21-05-2013 21:07 ]

• Peenutzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-11 16:13
FastFred schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 20:35:
waar is Deel III goed voor dan?
Dat was dat stukje papier wat vroeger achter de voorruit van elke auto zat geplakt, nu vervangen door het overschrijvingsbewijs.

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.

• FastFred
Dat zal dan voor mijn tijd geweest zijn, want dat zegt mij in ieder geval niks

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Kijkt naar geboortedatum...
Was je als peuter en kleuter overmatig geïnteresseerd in auto's?
Afbeeldingslocatie: http://img140.imageshack.us/img140/3449/img040mediumae8.jpg
Dit ding. Zat in een plastic mapje achter de voorruit.

Wise enough to play the fool

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:56

Destruction

(ex-)Automonteur

Ik ken die papieren nog wel ja.. Mijn vader heeft er ook nog tig liggen van de auto's die hij vroeger had (een paar DAF'jes, een aantal Kevers en een Simca Chrysler 1308GT) :)

Je papieren bestaan uit:
- Deel 1A (vroegere Deel 1, Voertuigbewijs)
- Deel 1B (vroegere Deel 2, Tennaamstellingsbewijs)
- Deel II (vroegere kopie deel III, Overschrijvingsbewijs).

Kentekenpapieren zijn niet verplicht bij APK. Dus als je daar bang voor bent, gewoon de auto papieren thuis laten :)

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• FastFred
Was vandaag toch in de buurt en had alle papieren nog in de auto liggen. Even bij het betreffende postkantoor langs geweest, verhaal uitgelegd, gratis en voor niks een nieuw Deel 1B meegekregen, met alle gegevens erop, gewoon de stempel even terug gedraaid naar 29 juni vorig jaar. Zelfs een Vrijwaringsbewijs gekregen, das handig met bekeuringen, maar daar zal wel een extra controle achter zitten? :P

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:56

Destruction

(ex-)Automonteur

Daar zit inderdaad een uitgebreidere controle achter. Onder boetes uitkomen zal je met dat vrijwaringsbewijs dus niet lukken :)

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• FastFred
Heb ook nog nooit een boete gehad met deze auto :) In totaal nog maar 2 boetes gehad in de 4,5 jaar dat ik nu mijn rijbewijs heb, stiekem wel een beetje trots op

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-11 22:26

Bestla

Kvinne

Overschrijvingsbewijs ligt altijd thuis. De rest in de auto. daat staan toch alleen de technische gegevens op. Bij een Politiecontrole moet je die bij je hebben.
En zo liggen die ook bij een apk in de auto. Kan ik ze nooit vergeten. En denk nu niet dat een kopie genoeg is.......de politie neemt daar geen genoegen mee.

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 00:17

ManiacsHouse

Scheisse!

FastFred schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 20:42:
Nou ja. Ik weet in ieder geval zeker dat het in orde is. Dan gaat ik deze week maar eens een afspraak voor APK-keuring maken. Duimen dat ie d'r door komt. Denk het wel, nog even een slangetje vervangen van de stuurbekrachtiging, die lekt wat. Daarna de motor uit mekaar, nieuwe koppakking, kleprubbers, distributie etc.

Bedankt voor het gerust stellen van mijn gemoedsrust! :) euh, of zoiets
Auto komt net bij de garage vandaan en nu duimen dat hij door de APK komt? :?

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:19
Voer hier je kenteken in en check of de datum van de laatste tenaamstelling overeenkomt met de datum dat jij op het postkantoor stond.

https://ovi.rdw.nl/

• Peenutzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-11 16:13
Bestla schreef op zondag 26 mei 2013 @ 11:05:
Overschrijvingsbewijs ligt altijd thuis. De rest in de auto. daat staan toch alleen de technische gegevens op. Bij een Politiecontrole moet je die bij je hebben.
Vreemd, nadat ik een keer ben aangehouden een paar jaar terug pakte de agent miijn deel 1a uit het hoesje en zei dat ik die thuis moest bewaren en alleen deel 1b bij hoef te hebben. Sindsdien alleen 1b op zak en er heeft nooit een agent over geklaagd. Volgens diverse bronnen op internet moet je inderdaad 1a én 1b kunnen tonen bij controle :?

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
teacher schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 00:10:
Kijkt naar geboortedatum...
Was je als peuter en kleuter overmatig geïnteresseerd in auto's?
[afbeelding]
Dit ding. Zat in een plastic mapje achter de voorruit.
Zo'n ding heb ik nog steeds achter de voorruit, maar bij mij is het een P96 ipv P95. Wat is het verschil daartussen?
Peenutzz schreef op zondag 26 mei 2013 @ 11:44:
[...]

Vreemd, nadat ik een keer ben aangehouden een paar jaar terug pakte de agent miijn deel 1a uit het hoesje en zei dat ik die thuis moest bewaren en alleen deel 1b bij hoef te hebben. Sindsdien alleen 1b op zak en er heeft nooit een agent over geklaagd. Volgens diverse bronnen op internet moet je inderdaad 1a én 1b kunnen tonen bij controle :?
Bij een controle wordt een kopie van alle papieren ook gewoon geaccepteerd. Een kopie is eigenlijk niet geldig, maar het wordt gedoogd. Net als dat een rijbewijs wordt gedoogd als ID bewijs.
FastFred schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 20:18:
De monteur meldde mij dat ik mijn kentekenpapieren niet compleet heb. Ik heb de auto nu een jaar, en ik heb alles wat ik bij het overschrijven van het postkantoor gekregen heb nu voor me liggen.
Dat mag hij zeggen. Of het klopt is een ander verhaal. Je hebt ze, zoals eerder gemeld, niet nodig voor de A.P. Keuring.
Conclusie:
Wat ik zelf nu geconcludeerd heb is dat het postkantoor een fout gemaakt heeft bij het overschrijven (het was voor mij ook de eerste keer, dus weet ik veel of alles in orde was) en mijn persoongegevens niet bij op het Deel 1B gezet hebben, zoals mijn ouders dat op hun Deel 1B hebben. Maar moet ik dan bij het desbetreffende postkantoor langs om verhaal te halen en de boel op te lossen?
Bel maandag de R.D.W. in Veendam en zij kunnen je verder helpen.

[ Voor 73% gewijzigd door Trommelrem op 26-05-2013 11:51 ]

• FastFred
ManiacsHouse schreef op zondag 26 mei 2013 @ 11:12:
[...]

Auto komt net bij de garage vandaan en nu duimen dat hij door de APK komt? :?
Garage waar de auto geweest is was een een-mans garage. Wel een bedrijf, maar kwam meer in de buurt van een beunhaas. Die mag ook geen APK doen. Maar veel mensen uit mijn familie gaan er ook heen, super betrouwbaar adres, en de helft goedkoper per uur dan de meeste garage's hier

Als ik wat er mankeerde aan de auto had laten doen bij een universele garage of merk-dealer was ik het 3-voudige kwijt geweest.

@ alle mensen hierboven die alleen de topicstart gelezen hebben, het probleem is inmiddels opgelost. Heb sinds gisteren een nieuw Deel 1B waar wel al mijn gegevens op staan.

Voor zover ik begrijp en ook vind via Google, moet je Deel 1(a) en Deel1B in de auto hebben. Het Overschrijvingsbewijs moet je thuis laten, omdat dat je bewijs is dat JIJ de auto gekocht/op jou naam geschreven hebt.

Oja, plus dat als iemand jou kentekenpapieren incl. Overschrijvingsbewijs in bezit heeft, dan kan diegene met het Overschrijvingsbewijs de auto op zijn naam zetten, dan kan de auto gestolen zijn, maar is het niet meer jou auto. Overschrijvingsbewijs dus thuis laten!

Als je een auto van een particulier koopt (tenminste, zoals het bij mij gegaan is):

Het Overschrijvingsbewijs en Deel 1B krijg je mee van de oude eigenaar, je gaat naar het postkantoor, schrijft de auto over op jou naam. Het Overschrijvingsbewijs krijg je dan weer mee terug, het oude Deel 1B krijgt een stempel dat het niet meer geldig is, en je krijgt zelf een nieuw Deel 1B mee met jou gegevens erop. Daarbij krijg je een Vrijwaringsbewijs waarmee de oude eigenaar kan aantonen dat de auto niet meer in zijn bezit is (voor het geval dat de auto geflitst is in de tijd dat de overschrijving nog niet doorgevoerd is bij de Belastingdienst en de oude eigenaar dus de boete krijgt)

Eenmaal terug bij de oude eigenaar, lever je het teniet gedane Deel 1B en het Vrijwaringsbewijs in, en krijg je van hem het Deel 1A en de sleutels van de auto.

[ Voor 61% gewijzigd door FastFred op 26-05-2013 18:42 ]

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-11 22:05
Trommelrem schreef op zondag 26 mei 2013 @ 11:44:
[...]

Zo'n ding heb ik nog steeds achter de voorruit, maar bij mij is het een P96 ipv P95. Wat is het verschil daartussen?
De P staat voor personenauto en het getal geeft het jaartal weer. Volgens mij moest je ieder jaar een nieuwe kopen. En is dat in 1996 afgeschaft. Jij hebt dus de laatste. Volgens mij heb ik nog ergens een M96 liggen.
[...]

Bij een controle wordt een kopie van alle papieren ook gewoon geaccepteerd. Een kopie is eigenlijk niet geldig, maar het wordt gedoogd. Net als dat een rijbewijs wordt gedoogd als ID bewijs.
Een rijbewijs is wel degelijk een officieel ID bewijs. Dit is ook in de wet geregeld, maar het geeft niet je nationaliteit weer. En dit is in sommige situaties wel vereist, waardoor een rijbewijs niet altijd voldoet als ID bewijs.
FastFred schreef op zondag 26 mei 2013 @ 11:59:
Als je een auto van een particulier koopt (tenminste, zoals het bij mij gegaan is):

Deel 1(A) en Deel 1B krijg je mee van de oude eigenaar, je gaat naar het postkantoor, schrijft de auto over op jou naam. Deel1(A) krijg je dan weer mee terug, het oude Deel 1B krijgt een stempel dat het niet meer geldig is, en je krijgt zelf een nieuw Deel 1B mee met jou gegevens erop. Daarbij krijg je een Vrijwaringsbewijs waarmee de oude eigenaar kan aantonen dat de auto niet meer in zijn bezit is (voor het geval dat de auto geflitst is in de tijd dat de overschrijving nog niet doorgevoerd is bij de Belastingdienst en de oude eigenaar dus de boete krijgt)

Eenmaal terug bij de oude eigenaar, lever je het teniet gedane Deel 1B en het Vrijwaringsbewijs in, en krijg je van hem het Overschrijvingsbewijs en de sleutels van de auto.
Zonder overschrijvingsbewijs bij het postkantoor gaat de overschrijving toch echt niet lukken als het goed is. Zonder deel 1A zou dit weer wel moeten lukken.

Waar schrijf je eigenlijk tegenwoordig een kentekenbewijs over, bij het verdwijnen van postkantoren uit het straatbeeld van tegenwoordig? Kan dit gewoon bij het postagentschap?

[ Voor 33% gewijzigd door pacificocean op 26-05-2013 19:18 ]

• FastFred
Dan is dat Deel 1(A) geweest denk ik :P

aangepast!

En postkantoren zijn er hier in ieder geval nog zat, vaak niet meer alleen het postkantoor, maar zit het bij een andere winkel of supermarkt ofzo in en wordt de balie daar bemand door personeel van de winkel daar, wat niet altijd een succes is...

[ Voor 70% gewijzigd door FastFred op 26-05-2013 18:43 ]

Verwijderd

HenkEisDS schreef op zondag 26 mei 2013 @ 11:24:
Voer hier je kenteken in en check of de datum van de laatste tenaamstelling overeenkomt met de datum dat jij op het postkantoor stond.

https://ovi.rdw.nl/
Of log op die website in met de Digid en zie welke auto's er op jouw naam staan!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:19
Verwijderd schreef op zondag 26 mei 2013 @ 19:56:
[...]

Of log op die website in met de Digid en zie welke auto's er op jouw naam staan!
Wat cool, wist niet eens dat dat bestond!
http://www.rdw.nl/Particu...ekenregister-inzien-.aspx

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-11 17:01

sus

is druk :+

Leuke site van RDW

Alleen jammer dat je voor een overzicht van de afgelopen 9 jaar € 4,50 mort betalen om een PDFje te krijgen. Beetje overdreven dat een simpele databasequery geld moet kosten.

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-11 21:06
sus schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 10:13:
Leuke site van RDW

Alleen jammer dat je voor een overzicht van de afgelopen 9 jaar € 4,50 mort betalen om een PDFje te krijgen. Beetje overdreven dat een simpele databasequery geld moet kosten.
Apart. Want het kenteken opvragen zelf is gratis.
Een heerlijke site overigens met het kopen van een auto.
Kon bij alle auto's voordat ik ging kijken mooi vanalles controleren:
wat het gewicht was (voor wegenbelasting),
hoeveel eigenaren hij heeft gehad,
of het een import auto was,
hoe lang de huidige eigenaar hem heeft,
hoe lang (en of) de APK nog geldig is.
En of de auto niet al was verkocht, want genoeg verkopers laten de auto nog weken online staan nadat hij verkocht is.

TheS4ndm4n#1919

Pagina: 1