Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• GeKo
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11-11 21:34
Geachte,

Ik ben op zoek naar een Sim-only abbo.
Nu ben ik hiervoor naar de KPN winkel en naar de Vodafone winkel gegaan.

(slechte ervaringen met T-mobile en ik wil geen virtuele provider. mocht ik klachten of vragen hebben wil ik naar een winkel kunnen gaan.)

Nu weet ik dat ik door de bovenstaande wens duurder zal uitkomen dan nodig is maar dat maakt me niet zoveel uit.

Mijn voorkeur voor vodafone zit hem in dit, ik heb altijd dekking op het werk waar die van mijn baas (KPN) nog wel eens wilt wegvallen. Verder heeft vodafone onbeperkt bellen in zijn nieuwe RED abbonementen. niet dat ik belachelijk veel bel. Maar dan weet ik wel zeker dat ik nooit over de bundel heen ga.

Het voordeel van KPN is dat we dan een kompleet pakket krijgen op mijn adres. Dat betekend thuis meer zenders waarvan sommige handig zijn omdat ze veel gekeken worden.
Verder is de algemene dekking van KPN bij mij thuis en op het grensgebied beter.
Tevens het kostenloos bijstellen iedere maand is erg fijn.

De kosten zijn voor een redabbonement:
39 €/maand

De kosten voor KPN zijn:
34 €/maand en 20€ aansluitkosten.

Ofwel naar 4 maanden ben ik goedkoper uit met KPN. Het enige is dat ik dan maar 500 belminuten heb.
Momenteel gebruik ik er nog geen 300.

Graag jullie advies over een van deze twee providers.
(heel misschien een ander maar dan wel onderbouwd)

Groeten
Gerald

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:35
Ik heb prive Vodafone, zakelijk KPN.
Wat mij opvalt is dat mijn belkosten lager waren met Vodafone (heb nu Red dus vaste kosten) en dat ze betere buitenland opties hebben voor data gebruik, echter ik heb ook meer wegvallers in de verbinding op het Vodafone netwerk dan op het KPN netwerk. Verder wonen mijn ouders in een gat in het KPN netwerk aan de grens en heeft Vodafone daar wel dekking.

Voor jou situatie, zou ik overwegen hoe zwaar het wegvallen van de verbinding op je werk weegt en of er alternatieven zijn (ben je bijvoorbeeld via Whatsapp wel bereikbaar op de Wifi op werk), kun je de vaste lijn gebruiken op werk of niet? Zo ja, hoe erg is het wegvallen dan, en weegt dat op tegen de lagere maandkosten en betere TV pakket? Persoonlijk zou ik al gauw voor de lagere kosten kiezen, zijn toch weer 5 Euroknallers :D

• Dxue
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-11 19:26

Dxue

PSN:EvilDrunk

ik weet niet met hoeveel jullie thuis zijn, maar kpn heeft ook nog een kpn familie voordeel, waardoor je familieleden 10 euro korting op hun abo kan geven. die mensen moeten dan wel factuur op hetzelfde adres laten bezorgen. je hebt verder niet vermeld hoeveel mb's je wilt en of dat uitmaakt. ook krijg je met het kompleet pakket dubbele minuten en mb's.

maar op het eind komt het neer op wat swhnld zegt, hoe zwaar weegt het wegvallen? elke provider heeft zijn eigen gat in het netwerk. bekijk ook eens heoveel het kost om door te schakelen, als je op je werk bent, kan je misschien je kpn doorschakelen naar je vaste telefoon daar?

edit: als je een sim only zoekt met onbeperkt internet, misschien kan je ook voor Hi gaan? KPN netwerk met winkels. wat mij is verteld is dat ze onbeperkt internet met 2 mbit hebben nadat je over limiet van 1 gb gaat. (dat is wat ze in de winkel hebben verteld, heb het nog niet kunnen vinden op de site). daarnaast kan je zelf je minuten uitkiezen.

[ Voor 21% gewijzigd door Dxue op 27-05-2013 23:57 ]

Het geheim van het handhaven van een succes berust vaak op het succes van het handhaven van een geheim.

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-11 00:51
Ik heb nu sinds een maand een prepaid sim van Vodafone in mijn iPhone zitten. Ik weet dat je vraag over abonnementen gaat, maar ik wil het toch even vertellen. Ik kocht toen die kaart en daar zat als speciale actie iets van 900 MB internet bij. Tussendoor het beltegoed nog wat opgehoogd en toen de megabytes bijna opwaren heb ik €15 beltegoed omgezet in 1GB (dat is dan een 1GB blox) voor een maand te gebruiken. Op zich werkt het. MAAR... van de ene op de andere dag is het tegoed van mijn GBs niet meer zichtbaar als ik die per sms opvraag. Account aangemaakt, dat ging in eerste instantie niet op de telefoon (zowel schermen waar je nergens op kon tikken als schermen waatbij een popup zich steeds in de rechteronderhoek duwde waardoor deze niet in te vullen was), maar nu het account volledig is aangemaakt blijft de site 'hangen' (zowel op Mac als op de iPhone zelf) bij het opvragen van het internettegoed. Verder zijn de sms-overzichten die ik tot nu toe van hen gehad heb niet duidelijk.

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13-11 12:05
Ik heb zelf Vodafone Bel+Sms 100, dat zijn 100 belminuten, onbeperkt sms en 200mb data (ik nam hem tijdens actie dus ik heb 500mb data).

Kost eerste 6 maanden 14,50 per maand daarna 29 euro per maand, je hebt ook de versie met 200 belminuten 500mb data voor 16.25 per maand (1ste 6 maanden) en daarna 32.50.
Daarna heb je RED essentials, 500mb data, onbeperkt sms en 400 belminuten voor nu 22 euro per maand en daarna 44.

In mijn ogen kun je als je veel data gebruikt, of veel belt of beide RED standard nemen, onbeperk bellen en sms-en, 2gb data en dat voor 24,50 per maand en na 6 maanden 49 euro per maand.

Dan heb je nog RED super, hetzelfde maar dan met 4G en 4Gb data voor 32.50 per maand en daarna 65 euro per maand.

T-Mobile is net als Vodafone en goede provider hoor, ik heb ze bijna 6 jaar gehad en nooit problemen mee gehad, sinds 1 maand heb ik Vodafone omdat ik een beter toestel voor hetzelfde geld kreeg.

Bij T-mobile is de bereik een fractie slechter dan bij Vodafone, maar daar heb je veruit de allerbeste deal, onbeperkt sms + 90 belminuten + 5Gb data (en buiten je bundel wordt de snelheid van 14.4mbps verlaagd naar 64kbps zonder bijbetalen) voor de eerste 24 maanden 30 euro per maand en daarna 36 euro per maand.

Alles wat ik heb genoemd zijn sim-only prijzen.

• GeKo
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11-11 21:34
Uiteindelijk, mede vanwege de kompleet voorwaarde en voordelen, naar KPN gegaan.
Op de lange duur goedkoper, tot de verbazing van mij en de vodafone verkopers..
Pagina: 1