Voor een sqlite project ben ik momenteel aan het kijken hoe de code te verbeteren.
Nu zou ik heel graag prepared statements gebruiken, maar ik loop even tegen een probleempje aan.
De applicatie / sqlitekoppeling kent geen daadwerkelijke transacties, daarom wordt er zoveel mogelijk in 1 query gestopt (query's zijn duur)
Maar nu is er bijv een multiple insert query die als volgt is :
versimpelde code
En na wat meetwerk heb ik situaties gezien waarin er dus rustig 1000 unions plaatsvinden in deze query (string concatination for president
). Even voor de grap die 1000 unions uitgeschreven naar 1000 prepared statements en die tegen de database gerund, maar dan ga je van millisecondes opeens naar minuten vanwege index-bijwerkingen etc.
Hoe kan je zo'n soort query via prepared statements schrijven? Want ik weet van te voren niet echt iets, je krijgt een array toegeworpen vanuit de applicatie en die moet opgeslagen worden
Nu zou ik heel graag prepared statements gebruiken, maar ik loop even tegen een probleempje aan.
De applicatie / sqlitekoppeling kent geen daadwerkelijke transacties, daarom wordt er zoveel mogelijk in 1 query gestopt (query's zijn duur)
Maar nu is er bijv een multiple insert query die als volgt is :
SQL:
1
2
3
4
5
6
| insert into tablea (a,b) select "val1" as a, "val2" as b union select "val3","val2" union select "val5","val2" |
versimpelde code
En na wat meetwerk heb ik situaties gezien waarin er dus rustig 1000 unions plaatsvinden in deze query (string concatination for president
Hoe kan je zo'n soort query via prepared statements schrijven? Want ik weet van te voren niet echt iets, je krijgt een array toegeworpen vanuit de applicatie en die moet opgeslagen worden