Fan maakt geluid als ik mijn muis niet beweeg.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Ik heb dit probleem al bijna 2 weken en ben het nu flink zat, dus misschien dat iemand hier een idee heeft wat er mis is.

Als ik mijn muis een paar minuten (2 ongeveer) niet beweeg of niet aan het keyboard kom, beginnen mijn fans steeds harder en harder geluid te maken. Na enkele minuten stopt het voor 10 seconden ongeveer, en begint het hele proces opnieuw. Heb net maar eens even gekeken wat de temperaturen van de cores zijn, en het is volgens de CPU thermometer ook nog eens echt zo dat de core's warmer worden (veel warmer, van +- 40 graden celcius naar boven de 70). Ook geeft de PC aan dat de load op elke core opeens 100% is.

Gaat om een i7 860, geen overclock.

Iemand een idee wat er mis is en hoe ik dit oplos? Het liefst zonder het besturingssysteem in zijn geheel opnieuw te installeren natuurlijk. Alle hulp is welkom, want het is flink irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Welke processen zorgen ervoor dat je CPU voor 100% belast worden? Misschien kun je dat programma eens uitschakelen of uninstallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online
Zal eens even kijken, het vervelende is dat de load weer normaal wordt als ik iets met de PC doe, en dus erg moeilijk kan achterhalen wat het nou is. Nu de tast manager maar eens open gezet en wachten tot het weer raak is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-09 13:10
Toch niet 1 of andere toepassing geïnstalleerd die, als je PC idle is, alle resources mag gebruiken om iets te berekenen ofzo? Bitcoins minen bijvoorbeeld..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Watchmano
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 01-10 23:26
misschien kun je de programma aanlaten en even nix doen zodra je ventilatoren weer aangaan dan ff kijken welke programma het is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online
Net even weggelopen, gek genoeg is er nu helemaal niks gebeurd. Als ik weet welk proces het veroorzaakt zal ik het even melden. Dank voor de hulp iig, was er zelf dom genoeg niet op gekomen om te kijken welk proces de oorzaak was :').

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Waarschijnlijk iets van windows update, defrag of antivirus die cpu pakken indien niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online
Rare ontwikkelingen momenteel, op de één of andere manier lijkt het probleem nu te zijn verdwenen. Het ding staat nu al een half uur gewoon aan en er is niks gebeurd. Nouja, hoop dat het zo blijft. Mocht ik nog hulp nodig hebben dan horen jullie het :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online
Het is een proces genaamd lblakioa.exe. Als ik het proces sluit gaat het later gewoon weer werken. Iemand een idee hoe je zoiets van je PC verwijderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 04-10 18:38

Perkouw

Moderator General Chat
Thomasx4 schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 21:04:
Het is een proces genaamd lblakioa.exe. Als ik het proces sluit gaat het later gewoon weer werken. Iemand een idee hoe je zoiets van je PC verwijderd?
Gewoon opzoeken en verwijderen werkt niet ?
Veilig modus dan eens proberen en anders de drive benaderen via een Ubuntu cd'tje en dan het bestand lokaliseren en verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online
Heb hem volgens mij verwijderd. Dank voor de hulp :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-08 11:16

LnC

The offending line...

Haal voor de zekerheid even een programma zoals MBAM door je systeem. De .exe mag dan wel weg zijn, maar hij kan soms nog wel andere narigheid achterlaten.
Pagina: 1