Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• whatupdoc
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15-04-2022
Hallo beste mensen.

Ik zoek een headphone voor onderweg (wat een verassing :+).

Mijn budget is ongeveer 200 euro. Mag iets meer (20-25), mag ook minder natuurlijk. Ik heb muziek op mijn iphone 3gs staan in mp3 formaat van 320kbs voornamelijk. Ik luister voornamelijk naar rock, klassiek, reggae en jazz uit de jaren 30 (Ella Fitzgerald bijv.).

Zoek het liefst een z'n neutraal mogelijke headphone. Ik hoef absoluut geen dikke bas te hebben zoals beats bijv. De muziek moet sprankelen, tot leven komen en helder zijn. De headphone moet wel tegen een stootje als die een keer valt bijv. en een er moet een holder bijzitten zodat ik hem in mijn rugzak kan doen. Het liefst natuurlijk ook dat ik de kabel kan verwisselen als die kapot is. Ook moet ie wel aan passive noise reduction voldoen. Zal ermee mee op de fiets en in de trein mee reizen. (Ik begrijp dat het natuurlijk nooit absoluut stil kan zijn, maar het moet de meeste herrie wil kunnen uitsluiten)
Ik had er een paar gevonden maar als er meer suggesties zijn hoor ik het graag.
De sennheiser HD 25-1
Bowers en Wilkins P5. (het ontwerp ziet er niet echt "noise reduction" uit, graag meningen)
Beyerdynamic Dt 1350 of misschien toch de voorloper de T50P. Als er vragen zijn hoor ik het graag

Alle suggesties zijn welkom en hoor graag wat jullie ervan vinden.

mvg,

Rik

• Bluepenguin
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Goeie avond whatupdoc, op zich te begrijpen dat je een topic in Accessoires en Navigatie een topic opent, gezien dat het gaat om een hoofdtelefoon die je onderweg wilt gaan gebruiken.

Aan de andere kant: er bestaat een mooi topic dat juist erg geschikt is voor vragen als de jouwe: Het grote Headphones topic.
Als je daar bovenstaande post, dan heb je een stuk grotere kans dat je snel en van meerdere mensen een advies krijgt.

Succes!

[ Voor 3% gewijzigd door Bluepenguin op 23-05-2013 20:25 ]

denk ik..... of zoiets. >> Het blijft maar een mening tenslotte ;)

• whatupdoc
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15-04-2022
Hee bluepenquin,
Bedankt voor je reactie. Je hebt gelijk maar aan de andere kant waren ze het helemaal zat dat dat topic werd volgespamt over oordopjes en headphones voor onderweg. Er staat nu ook expliciet bij als je een reactie wil neerzetten dit dit topic echt alleen bedoelt is voor headphones voor thuis. Maarja helaas wordt hier niet zo heel veel gereageerd dus weet nu niet zo goed hoe of wat :?

Verwijderd

Als iemand niet geweldig veel budget heeft en op zoek is naar iets geweldigs zou ik de Philips Uptown aanraden. Een jaar geleden gekocht en nog geen moment spijt van gehad. Hij sluit omgevingsgeluid goed af en is over-ear en nu rond de €40,-

• bullitkatcher
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12-11 16:21
Ben zelf naar precies hetzelfde op zoek geweest als jouw en dit is wat ik vond.

Zelf heb ik de hd25-II een tijdje gehad en hij is echt zo neutraal als dat het kan. Het geluid is echt fenomenaal en heel precies. Het enige wat mij niet aan stond was de enorme druk doe hij op mijn hoofd uitoefende. Hierdoor was de noice canceling erg goed, maar zelf kreeg ik er koppijn van na een 15-30 minuten luisteren.
De p5 heb ik uitvoerig kunnen beluisteren in de winkel en is toch echt nog effe een stapje hoger. Dit is aan alles te merken, hij klinkt beter, voelt meer solide is comfortabeler en sluit goed af. Is echt een genot om optie hebben.
Zelf vind ik 300 euro voor een koptelefoon wat teveel, dus ben uiteindelijk bij de aiaiai tma-1 uitgekomen. Klinkt net zo goed als de hd25-II en zit minder strak op het hoofd. Hierdoor sluit hij wel wat minder af, maar daar kon ik mee leven. Hij is nog steeds prima te gebruiken in het ov, maar heeft wel wat last van windruis op de fiets. Hier had de hd25-II geen last van. Ook heeft de aiaiai iets meer bas dan de hd25. Dit was voor mij zelf een plus punt aangezien ik de hd25 toch echt te neutraal vond.

Het aller beste wat je kan doen is gewoon zelf luisteren. Zo is de p5 meestal wel bij de mediamarkt opgesteld. Gewoon op een rustig moment naar binnen lopen en luisteren.
En wat erg lekker was was om de koptelefoon bij een winkel zoals bax te kopen door lange zichttermijn (60 dagen oid) hierdoor is de mogelijkheid om te ruilen aanwezig mocht je toch de verkeerde koptelefoon gekozen hebben.

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:35

Bob Popcorn

Plop!

Ik heb zelf een Philips Fidelio M1, waar ik heel erg tevreden over ben. In het prijssegment vond ik iig niets noemenswaardig beter klinken. Hij klinkt wel wat warm, maar niet té, en heeft een mooi laag.

Kan niet stoppen met ontploffen!

Pagina: 1