Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-09 19:20
ik ga binnenkort samenwonen :) jeu.

ook hoort daar een nieuw netwerkje bij.
het wifi netwerk redelijk vol op de nieuwe locatie en niet overal even vlot in huis. kabels trekken mag niet dus moet ik opzoek naar een alternatief.

wat wil ik doen:
720P materiaal
mijn pc gaat naast gewoon pc zijn ook voor file server spelen zodat ik films/series kan kijken op mn tv's. hiervoor wil ik graag een android sticky gaan scoren bij een chinese boer op het inet zodat ik mijn laptop niet aan te hoeven sluiten via HDMI.
daarnaarst wil ik mijn pc niet altijd aan hebben staan dus zou WOL (wake up on lan) een uitkomst bieden.

werkt WOL op zulke powerline adapters?

er van uitgaande dat dit de leukste oplossing is blijf ik nog steeds met hetzelfde probleem zitten omdat de android sticky's niet zo'n best ontvangst hebben en niet op 5GHz werken.

nu kan ik hier bij de aanschaf van een powerline adaper rekening mee houden door 1 met wifi extensie module te kopen zodat de android stick op de 1e verdieping beter ontvangs krijgt.

zijn er rond dezelfde uitgaven leukere oplossingen mogelijk? ~€75

mobo: asrock fx990 extreme 3
de jaren 30 woning bestaat uit 3 verdiepingen (begane grond + 1e verdieping + 2e verdieping).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-12-2024
Mocht je coax in de buurt hebben dan kun je gebruik maken van MoCa producten. En voor 75 euro kun je een heleboel kabel en kabelgoten/plinten krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nixjuh
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 28-07 21:03
Mijn Ervaring is (huis uit 1929) dat als je over powerline HD materiaal wil gaan afspelen, dat het hele systeem grandioos faalt. Een SD aflevering van Familiy Guy of iets dergelijks gaat prima, maar zodra er wat meer geweld aan te pas komt is de snelheid gewoon niet toereikend. Heb het eerst met een 500Mbps setje geprobeerd, en daarna met gigabit, zelfde resultaat. Nu ligt het hoogstwaarschijnlijk aan het stroomnetwerk hier. Maar ik zou het niet snel meer aanraden dus. ;) Als er een andere mogelijkheid is, dan zou ik daar voor gaan. Zoals BlackWhizz hierboven aangeeft inderdaad de MoCa producten bijvoorbeeld. :)

Trotse eigenaar van:https://heroesoftomorrow.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Zit hier voor eenzelfde dilemma. Ouders willen wel nieuwe apparatuur die internet verbinding vereist, maar een kabel trekken ho maar. Kabels zijn vies bah enzovoorts. Zit dus ook naar powerline te kijken.

Kijk uit met sommige producten. Enkele zeggen wel 500Mbps te doen, maar dan zit er een 10/100 poort op. Ik heb hier TP Link nog over gemaild en gevraagd of zij het normaal vinden om de consument zo voor te liegen. Reactie was dat intern gewoon 500Mbps kan doen, maar dat het in de praktijk er nooit boven de 100Mbps komt en dat een 10/100 poort dus voldoende is....

@nixjuh

Dus jij sluit HD materiaal uit over powerline?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het ligt er een beetje aan hoe lekker je verbinding is. Ik heb ruim 60Mb/s weten te halen over die dingen (en dat is zat voor praktisch alles wat je wilt doen), maar ook vaak zat geen tot amper verbinding gehad. Het is van tevoren niet te zeggen hoe goed die powerline dingen werken. Voor incidenteel gebruik vind ik ze leuk, maar ik ben er zelf niet kapot van, en zeker in een huis zou ik een permanentere kabel neerleggen, omdat 't gewoon beter werkt. Desnoods trek je er eentje doro de hele kamer onder de plinten door als je niet mag boren of wat dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWhizz
Powerline is gewoon ronduit waardeloos als je veel data wilt verplaatsen. Kabel of moca. Het lastige is in jouw situatie dat je geen server in een meterkast hebt. In zo'n situatie is MoCa ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-09 17:56

heuveltje

KoelkastFilosoof

TERW_DAN schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 17:39:
Het ligt er een beetje aan hoe lekker je verbinding is. Ik heb ruim 60Mb/s weten te halen over die dingen (en dat is zat voor praktisch alles wat je wilt doen), maar ook vaak zat geen tot amper verbinding gehad. Het is van tevoren niet te zeggen hoe goed die powerline dingen werken. Voor incidenteel gebruik vind ik ze leuk, maar ik ben er zelf niet kapot van, en zeker in een huis zou ik een permanentere kabel neerleggen, omdat 't gewoon beter werkt. Desnoods trek je er eentje doro de hele kamer onder de plinten door als je niet mag boren of wat dan ook.
Dat je 60mb/s kunt halen zegt ook niet alles.
Wij werken bedrijfsmatig met die dingen om een videochat applicatie te draaien.
Updates binnenhalen gaat met 20Mb/s, maar de stream hakkelt vervolgens omdat hij dat niet constant haalt en BV om de 10 sec een halve sec geen doorvoer heeft
(niet bij alle klanten, maar wel bij veel !)

Dus tenzij je sticky een redelijke buffer heeft kun je wat problemen verwachten !

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Het ligt natuurlijk aan de continue verbinding. Die was bij mij best netjes. Al heb ik het niet geprobeerd met continu videostreamen of iets dergelijks. Dus dan merk je het niet zo heel goed als die een keertje instort (zeker niet als je ook een buffer hebt die eea opbouwt).

Maar dit soort dingen kom je eigenlijk alleen achter door te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-09 19:20
720P zal maximaal over netwerk heen gaan. @fraekster86, daar was ik ook al achter wel, kun je dan 5x 100 verzenden.

kabels is de oplossing maar in deze huur woning mag ik geen kabels trekken. en ligt er ook geen coax boven. voor mij lukt dit helaas niet. het handigst is denk ik als ik alle spullen daar heb staan dat ik even bij de lokale computer boer zo'n setje haal en test. mocht het niet werken dan kan ik ze weer terug brengen. dan blijft alleen wifi over. misschien een sterktere wifi router en betere ontvanger in de pc hangen (het is nu een usb ding).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen g
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17:59
BlackWhizz schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 17:18:
Mocht je coax in de buurt hebben dan kun je gebruik maken van MoCa producten. En voor 75 euro kun je een heleboel kabel en kabelgoten/plinten krijgen.
Waar kun je deze setjes kopen? Kan het zo eigenlijk niet echt vinden voor een betaalbare prijs..
Zoek namelijk een oplossing voor ip-tv op een plek waar geen utp ligt, maar waar wil coax naartoe ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWhizz
Koen g schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 21:17:
[...]

Waar kun je deze setjes kopen? Kan het zo eigenlijk niet echt vinden voor een betaalbare prijs..
Zoek namelijk een oplossing voor ip-tv op een plek waar geen utp ligt, maar waar wil coax naartoe ligt.
Om maar niet al te veel andersmans topic te verstoren }:O : Hirschmann verkoopt deze als MOKA16 adapters. Volgens mij moet je er 2 kopen; ze zijn niet in duopacks verkrijgbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Er is al aangegeven dat powerline vaak faalt en dat is niet overdreven! Ik waag me niet aan percentages, maar wat ik wel weet, is dat het net een loterij is, de kans van slagen als je b.v. op verschillende groepen zit is gering. Met name in moderne installaties die uitgerust zijn met installatieautomaten. Smeltveiligheden vertonen die beperking niet. Daarom, als je dit ondanks alle adviezen die het je afraden wilt doorzetten, dan is het advies van uitproberen met recht van terug mogen brengen ingeval van niet slagen een goed idee.

Mijn idee van powerline, neem hiertoe alleen de toevlucht als alle andere opties heel moeilijk of onmogelijk zijn. Maar dan noch is het afwachten of het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18:44
Ik zal even mijn situatie uitleggen.

Mijn meterkast is beneden en ik heb een appartement 2 verdiepingen hoger, er is nooit een kabel aangelegd en heb er zelf ook geen getrokken. Waarom niet ? Al sla je me dood :)

Meterkast:

modem-> Powerline

Appartement:

Powerline -> router-> Kabel/wifi

Ik was zelf naar de Mycom gegaan voor een setje met de vraag of ik het eerst mocht testen, bleek het 3 keer niets te zijn kon ik het zo terug brengen (netjes dat ze het ook zeggen! Ik weet dat het mijn recht is maar vele proberen hier onderuit te komen) Zo gezegd zo gedaan. Het bevalt me opzich wel, ik haal met downloads rond de 3,5 mb ps .. Heb een 50 Mbit abbo dus er is redelijk wat verlies. Maar het is stabiel en het werkt.

Als je niet anders kan is dit de oplossing, maar ik zou hem wel bij de lokale computerboer aanschaffen. Kan je hem zo terugbrengen als het niets is :Y Anders zit je weer met verzendkosten etc etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:36
R0y. schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 13:00:
Ik was zelf naar de Mycom gegaan voor een setje met de vraag of ik het eerst mocht testen, bleek het 3 keer niets te zijn kon ik het zo terug brengen (netjes dat ze het ook zeggen! Ik weet dat het mijn recht is maar vele proberen hier onderuit te komen)

(...)

...maar ik zou hem wel bij de lokale computerboer aanschaffen. Kan je hem zo terugbrengen als het niets is :Y
Dat is een misverstand: als je zelf bij een lokale winkel iets koopt is dat snel retour brengen geen recht, maar een gunst van de winkelier. De wet 'koop op afstand' geldt hier niet. Ofwel, navragen in de winkel wat hun regels zijn voor je zo iets koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18:44
vanaalten schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 17:26:
[...]

Dat is een misverstand: als je zelf bij een lokale winkel iets koopt is dat snel retour brengen geen recht, maar een gunst van de winkelier. De wet 'koop op afstand' geldt hier niet. Ofwel, navragen in de winkel wat hun regels zijn voor je zo iets koopt.
Is het niet zo dat je het binnen een x aantal dagen terug kan brengen/ruilen met de bon? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

R0y. schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 18:34:
[...]

Is het niet zo dat je het binnen een x aantal dagen terug kan brengen/ruilen met de bon? :?
Veel winkels geven die optie wel. Maar ze zijn het niet verplicht, als het niet om koop op afstand gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:00

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Ik heb zelf tijden aan zitten kloten. Diverrse routers geprobeerd, diverse netwerkkaartjes (wifi dus). Continue bagger en ellende. Geen mogelijkheid voor kabels; tenzij ik de boel echt open wil breken.

Heb nu 2 TP Link gigabit adapters en het werkt als een trein. Geen connection drops meer, stabiele verbinding, downloaden met de snelheid die ik verwacht, kortom: IK ben dik tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Bij de uitrol gooit KPN de mensen ook dood met powerline adapters die vaak niet gebruikt worden. Kijk voor de grap maar eens op marktplaats, denk dat die wel behoorlijk vol staat. Kun je misschien goedkoop wat scoren :)

WoL zou naar mijn weten geen probleem mogen zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door Fairy op 23-05-2013 08:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:00

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Over WOL: je moet simple tcpip in services aanzetten. Echter....... Dat staat er bij mij (W7 64B) nergens tussen..?? Kan er op google ook niks over vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
gyedema schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 07:58:
Ik heb zelf tijden aan zitten kloten. Diverrse routers geprobeerd, diverse netwerkkaartjes (wifi dus). Continue bagger en ellende. Geen mogelijkheid voor kabels; tenzij ik de boel echt open wil breken.

Heb nu 2 TP Link gigabit adapters en het werkt als een trein. Geen connection drops meer, stabiele verbinding, downloaden met de snelheid die ik verwacht, kortom: IK ben dik tevreden.
Dan heb jij gewoon heel veel mazzel. Maar het houdt niet in dat het altijd zo positief gaat uitpakken. Integendeel!
Pagina: 1