Toon posts:

GTX 660 of wachten op de 700 series?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey tweakertjes :)

Ben aan het uitkijken voor een GPU-upgrade en wou daarbij even jullie advies vragen.

Momenteel op mijn GTX 295 heb ik maar 2 uitgangen (2x DVI-I) die beide al volzet zijn met mijn monitor en met mijn televisie met een HDMI naar DVI convertor, wat er natuurlijk voor zorgt dat het geluid signaal niet meer word doorgestuurd. Nu ben ik van plan om mij nog een monitor aan te schaffen en dan kom ik natuurlijk een uitgang te kort.

Daarom dacht ik aan de volgende GPU-kaart:
pricewatch: Asus GTX660-DC2T-2GD5

Ik denk dat ik met dit kaartje wel een lange tijd mee zal verder kunnen. Ook gezien dat er nu al PCIe 3.0 is, mijn moederbord ondersteunt enkel tot 2.0 maar als ik op google rondzoek zou dit geen performance loss mogen geven. Momenteel lopen de games nog soepel daarom dacht ik zelfs, misschien zelfs nog wachten op de 700 series? Of misschien zien jullie nog een beter idee dan ik.

Momenteel heb ik het volgende in mijn kast zitten:

Moederbord - Asus P6T Deluxe V2
Processor - Intel Core i7 950 @ 3066 Mhz
RAM-Geheugen - 6 GB
Videokaart - Asus GTX 295 (896 MB GBBR3)
Geluidskaart - Creative Sound Blaster X-Fi XtremeGamer
Voeding - Antec 750W
Harde Schijf - 1x Samsung SSD (128 GB) 3x Seagate (500 GB)

Gebruik:

Voornamelijk speel ik games zoals League Of Legends, CS:GO en de veeleisende Battlefield 3.
De nieuwe Metro Last Light mag ook in het lijstje komen, daarnet gekocht. :)

2de scherm zal voornamelijk gebruikt worden om niet meer te moeten Alt-Tabben en de televisie word gewoon gebruikt voor films/anime op te zien.

Vriendelijke groetjes

-Acid

• sthij
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14-12-2025
Mij lijkt als je kunt wachten op de volgende generatie toch wel het slimste.

• diondokter
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 27-02 19:34

diondokter

Dum spiro, spero

Dat denk ik ook, maar toegegeven, zodra je zo'n kaart is hij al weer verouderd (bij wijze van spreken). Daarbij is het onbekend wanneer precies de 700 kaarten komen. De keus is aan jou, en naar mijn idee kun je geen foute maken. Ik ben zelf nog steeds erg tevreden met mijn gtx 560.

• iTeamLeader
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 02-12-2025
Waarschijnlijk komen de GTX 760Ti, 770 en de 780 als eerst, dus misschien net wat langer wachten als je voor een 760 wilde gaan.

[ Voor 54% gewijzigd door iTeamLeader op 21-05-2013 22:05 ]

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-08-2025

djunicron

*click-swoosh-thud*

Vergeet niet dat de 700 serie niet veel anders is dan een serie 680+ kaarten ofwel een Titan light serie.

De 760 is als de leaks kloppen een soort 660 Ti op basis van de laatste kepler zoals die in de 670 zit.

Het model eronder is nog niet eens uitgelekt / vooraangekondigd, dus die zal nog wel op zich laten wachten.

Als je nu de 660 Ti zou willen zou je wellicht beter op de 760 kunnen wachten. De 660 lijkt nog niet vervangen te gaan worden, dus waarom zou je er niet voor gaan. Daarnaast, voordat de 7x0 series in prijs gaat dalen naar de adviesprijzen en goed beschikbaar wordt zal er zoals gebruikelijk wel weer een maand of 2 nodig zijn. Reken er maar op dat dus binnen 3 maanden geen 760 zal kunnen kopen.

2e hands een dealtje voor de mensen die hun GTX570 en dergelijke dumpen is ook niet verkeerd, daar zou je ook nog naar kunnen zoeken.

Verwijderd

Gewoon lekker wachten.

Zelfs als dat 1-3 maanden duurt.
Als de 700 series uit is, dan pas weet je precies waar je tussen kunt kiezen. Als je nu al koopt, en 2 weken later komt de nieuwe serie uit, dan krijg je misschien spijt.

Bovendien voelt het altijd lekker om de nieuwste technologie in huis te hebben. Met een 660 kun je daar misschien 1 maand van genieten. Met een nieuwe 760 misschien wel 12 maanden.

Bovendien is een gtx660 amper een upgrade over je 295.
Zie deze lijst: http://forums.anandtech.com/showthread.php?t=2300495
26. 114%-- Geforce GTX 660 2GB (DX11) -- 161 VP --- (* NEW ENTRY! *)
40. 128%-- Geforce GTX 295 1.75GB (DX10) -- 131 VP

161 om 131. Geen spectaculair vooruitgang dus.
Gewoon nog even wachten.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties!

Zal inderdaad nog even wachten, had niet verwacht dat de sprong van de GTX 295 naar de 660 zo klein zou zijn! Nog wat wachten op de 700 series dan.

Misschien kijken voor een DVI splitter cable terwijl ik wacht om dan de beide monitors al op aan te sluiten, of is dat geen goed idee? Dan krijg ik waarschijnlijk gewoon 2x zelfde te zien op beide monitors ipv een extended bureaublad te bekomen?

Groetjes

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-08-2025

djunicron

*click-swoosh-thud*

GTX295 - 131 VP
GTX660 - 161 VP
GTX670 - 213 VP
GTX660 Ti - 185 VP

GTX760 Ti - om en nabij de 200 is wat je kunt verwachten.

Bottom line, de GTX660 is lang niet zo'n leuke upgrade als de 660Ti of een 670, de 760Ti zal daar een beetje tussen in gaan vallen is de verwachting.

Maar dit lijstje met scores wantrouw ik nogal:
107%-- Geforce GTX 560 Ti 2Win 2GB (DX11) -- 207 VP (of is dit "2 win" SLI?)

Deze kaart heb ik nu zelf erin zitten (1GB versie overigens) en deze is equivalent aan de 650 Ti. De score suggereert dat deze sneller is dan de 660 Ti, wat absoluut niet zo is!

Als je van high end naar mainstream gaat zoals van de 295 naar de 660 Ti b.v. dan is het verschil natuurlijk veel kleiner tussen de kaarten... Maar goed, dat snap je zelf ook wel, de echte opvolger van de 295 zou de 690 zijn, welke ook ongeveer gelijk geprijsd is als die kaart toen was.

Voor de high-end kaarten is het wachten de moeite misschien wel waard, de 760 Ti zou ik niet 3 maanden voor wachten persoonlijk. Zeker gezien deze dan een hogere prijs zal hebben dan de 670 naar verwachting.

Een DVI splitter geeft gewoon een clone van dat scherm ja. Als je dat niet wilt, zou je altijd een 2e goedkoop PCI-Ex kaartje erin kunnen zetten, dat werkt ook prima. Als je ergens een GT210 of 330 of iets in die trant 2e hands vind kan je ook 4 schermen aansturen...
Pagina: 1