GTX670 geeft geen signaal meer na laden Windows

Pagina: 1
Acties:

• Singular1ty
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-01 22:36

Singular1ty

EV Evangelist

Topicstarter
De PC met onderstaande spec heeft een hele tijd prima gewerkt:

i7 3770K @ 4,6GHz
Asus P8Z77i-Deluxe
8GB Samsung geheugen @ 2133c9
EVGA GTX670
256GB Samsung 840 Pro x2 raid 0

Tot ik vandaag een tweetal videokaartjes op werking moest testen, een 550Ti en een GTX680. Dus 670 eruit, 550Ti erin, booten, restarten, testen, geen probleem. Toen de GTX680. Dit bleek een probleemgeval, fans draaiden alleen op volle toeren en kaart gaf geen signaal, duidelijk defect. Ik kreeg wel beeld op de IGP, met de razende 680 er nog in, trouwens. Enfin 680 eruit, 670 erin en verder met m'n leven. Was het maar zo simpel.

Met de 670 erin kreeg ik namelijk nu enkel beeld totdat Windows geladen is en het login scherm zou moeten verschijnen. In plaats daarvan zegt m'n monitor dat er geen signaal meer binnenkomt. Rebooten van de pc resulteert erin dat Windows aangeeft dat het niet kon starten, en dan krijg ik de optie om in veilige modus te booten. Het is dus niet het simpelweg niet krijgen van signaal, het systeem boot ook echt niet meer door vanaf dat punt. In veilige modus krijg ik wel gewoon beeld.

In de aanname dat m'n drivers wappie waren gegaan heb ik toen alle Nvidia drivers eraf geknikkerd, nog even grondig geboend met Driver Sweeper, en de boel opnieuw geinstalleerd, maar het probleem blijft bestaan: zodra de GPU drivers worden aangesproken komt het systeem niet meer in Windows.

Nu ben ik ten einde raad, ik heb al allerlei goocheltrucs geprobeerd die op andere fora met gelijksoortige (maar niet gelijke) problemen werden voorgesteld, zoals het disablen van onboard audio, niet installeren van Nvidia HD audio drivers, disablen/enablen van de IGP, PCI-express slot geforceerd in 2.0 modus laten lopen, overklok eraf gooien, allemaal zonder resultaat. Ook na een system restore te hebben gedaan naar gisteren, toen alles nog normaal werkte bleef het probleem bestaan. Ik begin onderhand te geloven dat m'n 670 gewoon naar de eeuwige jachtvelden is vertrokken, in de 5 minuten dat ik die andere kaarten testte ;(

Het verdient nog wel gemeld te worden dat ik in het begin met deze configuratie gelijksoortige problemen had, maar die leken te worden veroorzaakt doordat een debiele auto-overclockinstelling in de UEFI de baseclock van de CPU op 103 had staan, wat de PCI-e controller blijkbaar niet leuk vond. Nu staat die ref clock netjes op 100 en ik weet het allemaal niet meer. Iemand suggesties?

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-01 09:44

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Je kan nog proberen een bios reset te doen.

Werken de andere twee kaarten nog wel in je pc? Dit is namelijk niet helemaal duidelijk uit je verhaal.
Veilige modus werkt dus wel neem ik aan, als je deze start met video crashed de zaak dan ook?

Nu wat nutteloze vraag naderhand, maar wat heb je in gedaan in die 5 minuten dat hij stuk is. Heb je hem met een stofzuiger zitten schoonmaken en het fannetje laten opspinnen ofzo. Vol vast pakken op het pcb is ook niet handig (ik heb al vaker dingen zo gesloopt omdat ik altijd statisch ben :P).

• Singular1ty

Singular1ty

EV Evangelist

Topicstarter
De 550Ti werkte nog wel, de 680 heeft het dus nooit gedaan.

In veilige modus werkt alles waarvan je mag verwachten dat het in veilige modus werkt, zodra de videokaart op Geforce drivers moet gaat het mis.

Ik heb de videokaart bij de koeler vastgegrepen zoals ik normaal doe, met het systeem van de netstroom af. Kan me niet voorstellen dat ik de boel gesloopt hebt maar ja...

• Jaapoes
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-02 14:02
Om er zeker van te zijn dat de videokaart niet kapot is moet je hem misschien toch eens in een andere PC prikken..

[Gigabyte X670 gaming X][Ryzen 7800X3D][Kraken X62][32GB Corsair][Zotac 5080 Solid][Samsung 980 PRO][NZXT H7 FLOW][Evnia 34M2C8600]

• tattooboy1985
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07-02 18:53
heb ook zoiets gehad met mijn asus z77 bordje bleek door de kapotte videokaart het pci-e slot gesloopt te hebben

• Singular1ty

Singular1ty

EV Evangelist

Topicstarter
Jaapoes schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 19:05:
Om er zeker van te zijn dat de videokaart niet kapot is moet je hem misschien toch eens in een andere PC prikken..
Mee eens. Dit ga ik zo snel mogelijk doen, intussen zit ik op de IGP.
tattooboy1985 schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 19:10:
heb ook zoiets gehad met mijn asus z77 bordje bleek door de kapotte videokaart het pci-e slot gesloopt te hebben
Kan je misschien wat meer in detail uitleggen wat je er aan die videokaart kapot was en wat voor symptomen je precies kreeg?

• tattooboy1985
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07-02 18:53
hoi beetje laat maar toch ...

bij mij gingen wel de powerlampjes branden en de fans draaien maar beeld bleef zwart maar ik draaide sli , dus verwisseld en opgestart bij aparaat beheer een geel uitdruk tekentje bij de 2e videokaart en hi jkon geen info ervanaf lezen , kaart rma nieuwe gekregen weer erin en na 2 dagen pats weer kapot bleek moederbord te zijn

• Singular1ty

Singular1ty

EV Evangelist

Topicstarter
Heb het een tijdje op de IGP aangekeken bij gebrek aan een systeem om de 670 in te testen. Nadat ik ook problemen kreeg met een CPU die vast bleef zitten op een overclock van 4,6GHz ondanks dat ik deze had verlaagd naar 4,2 in de BIOS, vermoedde ik dat er iets niet goed zat met het moederbord. Hierop heb ik een nieuwere versie van het moederbord BIOS gedownload, deze geflashed waarna het probleem met de CPU over was. Daarna de GTX670 maar weer eens op het moederbord geprikt, Nvidia drivers geinstalleerd en warempel de PC werkt weer zoals tevoren. Problem solved d:)b

Verwijderd

ik had het laats ook, gigabyte z77p-d3 mobo erin zitten.
msi gtx 770 oc gekocht erin geprikt, helemaal geen problemen, alleen was niet tevreden met de kaart.
om geruild met gigabyte gtx 770, kaart erin, niks nog niet in de bios, alleen via de igp kreeg ik beeld, en kon ik de bios in, oja moest wel de 770 eruit halen dan anders nog niks.
bios update gedaan en hoppa alles werkte weer.

Verwijderd

zet er eens een windows herstelpunt van voor je geknutsel terug op ... heb dat ook al gehad en dat loste het op ;)
Edit: oops te laat gezien dat het in orde was, sorry!

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2013 16:13 ]

Pagina: 1