Toon posts:

Geluidskaart ??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo ik heb een vraag over een z77 asus formula dit moederbord heeft een geluidskaart onboard . Nou is de vraag heeft het zin om een losse geluidskaart erin te zetten voor mooier beter geluid ? Asus heeft pas een nieuwe losse kaart zag ik . K ben wel bereid om er 160€ voorneerteleggen als dit nut heeft? Ik heb een 7.1 headset en een 7.1 speakerset

• Zatara
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 06:46
zoek naar reviews van deze kaart ..... imho ...... zonde van het geld

• Geertmol
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19-01 09:22
Tja. Wil je zo'n geluidskaar alleen voor mooier en beter geluid gebruiken? Dan is je speakerset en je headset minstens zo belangrijk voor de kwaliteit van het totaal. Ik denk dat je voor minder geld net zoveel kwaliteit in geluid (dynamisch bereik, signaal ruis verhouding e.d.) kunt krijgen, of voor evenveel geld een kaart met professionelere specs (maar dan moet je wel weten wat je wilt: opnames maken, DJ-en of audiofiel geluid).

Dit is een voorbeeld van een lekker professionele kaart (niet voor gaming!!!) voor minder geld.
musicstore emu 0404

Wil je gewoon goed geluid voor games en muziek: investeer dan beter in een geluidskaart met goede digitale aansluitingen (dat hoeft niet duur te zijn) en sluit die op een externe versterker met digitale ingangen aan.

Verwijderd

Wanneer je de boel digitaal aansluit maakt de geluidskaart sowieso niets meer uit. Eerder had je nog wel speciale "gaming" geluidskaarten welke een deel van de workload kunnen offloaden naar de geluidskaart zodat de CPU belasting minder werd. Echter met de extreme vooruitgang van CPU snelheden is dit een non-issue, er is altijd ruim voldoende capaciteit om zonder een merkbaar verschil de CPU het werk te laten doen.

Geldverspilling dus, steek dat liever in een goede versterker en nog wat speakers (al zul je dan nog wel iets moeten sparen).

• niektb
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 04-02 10:46
Voor het beste geluid kun je een externe geluidskaart nemen. Maar van niet-onboard geluidskaarten merk je niet zoveel bij standaard speakers. Je kunt het geld beter stoppen in goede speakers etc. en pas daarna een geluidskaart erbij kopen.

AMD Athlon II X4 860K Black Edition, MSI A88X-G43, 8GB RAM, be quiet! Pure Power L8 400W, Samsung SSD 840 EVO 120GB, Palit Nvidia GTS450 1GB

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:21

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ahum - lezen:
Aankoopadvies vragen mag weer.. (maar lees eerst dit!)

Move PMG -> CAA

Inhoudelijk:
Zie punt van SKRE, als je digitaal aansluit (SPDIF/Toslink - of USB) maakt het echt niets uit, analoog (3.5mm jack) kan het wat uitmaken, maar je moet goede speakers/een goed headset hebben voor je het verschil hoort. "Een 7.1 speakerset" zegt nog niets, als dat een el-cheapo ding is, is het verschil qua geluidskaart volledig weggegooid geld.

Sowieso kun je een geluidskaart altijd achteraf nog kopen, dus eerst luisteren hoe het klinkt met het onboard geluid, pas als je daar specifiek problemen mee hebt een ander overwegen. Kijk trouwens wat verder dan modieuze merken Asus en Creative, waar je vooral voor merk betaalt. Bijv Terratec heeft prima kwaliteit kaarten met betere drivers en lagere prijs.

Oslik blyat! Oslik!

• Jorruchie
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 24-12-2024

Jorruchie

strikes and gutters...

Mijn pc is analoog (via 3.5mm jack - tulip stekers) aangesloten op een degelijke 2.0 versterker, kabels en speakers. Ik vond het geluid van de onboard kaart tegenvallen en ben daarom ge-upgrade naar een PCI-e kaart (voor de liefhebbers: pricewatch: Asus Xonar DX/XD).

Het geluid uit de Xonar klinkt veel helderder, opener en heeft naar mijn idee meer dynamiek.
Voor digitale aansluitingen biedt deze kaart Dolby-Digital-Live ondersteuning. Daar heb ik zelf geen ervaring mee, maar lijkt me ook een goed argument om voor een losse kaart te gaan.

“And so castles made of sand fall in the sea, eventually....”

• rows
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-02 14:52
Welke 7.1- headset en speakerset heb je nu dan? Zonder deze gegevens kan ik je geen (goed) advies geven.

Verwijderd

Topicstarter
mijn huidige headset is een Razer megalodon en speakers set is logitech z506 5.1
ik zag dat ik een fout had gemaakt ik zei dat ik een 7.1 headset heb en 7.1 speakers
headset is wel 7.1 , speakerset is 5.1

kheb toch besloten om geen andere geluidskaart te kopen .

bedankt
Pagina: 1