Beste medetweakers,
Ik ben op zoek naar een laptop voornamelijk voor school en ik game ook heel graag.
Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?
- Games (Mw3, bf3, Eve)
- Visual studio (voor het programmeren)
- Films kijken
Wat mag je laptop gaan kosten?
- Maximaal 750 euro.
Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)
- Ja dat ben ik zeker voor o.a. school.
- Dat een laptop 2,5 - 3kg weegt ben ik nu na 3 jaar ook wel gewend. Maakt mij niet zo uit
- Accu een 9 cell zou leuk zijn maar niet nodig
- 15,6" en niet groter
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
- Asus / Dell (van vrienden)
- Msi (erg goede ervaring met de garantie service en leeft nog steeds na 2,5 jaar intensief gebruik)
Eigen onderzoek:
Op de asus N56 4215 viel mijn oog. Deze is wel 859 euro maar er komt binnenkort een actie bij saturn waardoor deze ~730 euro is. (misschien dat ik hier nog 20% van af kan krijgen maar dan word het denk ik geen eerlijke concurrentie meer).
pricewatch: Asus N56VZ-S4215H
Deze asus heeft een full hd scherm, i7, redelijke videokaart (kan volgens notebookcheck bf3 high aan op 30 fps). 6gb ram upgrade ik.
Ik lees veel over de dell 15R-SE maar die is een stukje duurder. Ik ga hier nu even wat verder onderzoek naar doen.
Ik ben vooral benieuwd naar advies tussen deze twee (dell en asus) op het gebied van bouwkwaliteit en scherm.
-------
Klein extra vraagje
Waar is het het beste om een caddy te bestellen?
Erg veel bedankt voor de hulp
Ik ben op zoek naar een laptop voornamelijk voor school en ik game ook heel graag.
Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?
- Games (Mw3, bf3, Eve)
- Visual studio (voor het programmeren)
- Films kijken
Wat mag je laptop gaan kosten?
- Maximaal 750 euro.
Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)
- Ja dat ben ik zeker voor o.a. school.
- Dat een laptop 2,5 - 3kg weegt ben ik nu na 3 jaar ook wel gewend. Maakt mij niet zo uit
- Accu een 9 cell zou leuk zijn maar niet nodig
- 15,6" en niet groter
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
- Asus / Dell (van vrienden)
- Msi (erg goede ervaring met de garantie service en leeft nog steeds na 2,5 jaar intensief gebruik)
Eigen onderzoek:
Op de asus N56 4215 viel mijn oog. Deze is wel 859 euro maar er komt binnenkort een actie bij saturn waardoor deze ~730 euro is. (misschien dat ik hier nog 20% van af kan krijgen maar dan word het denk ik geen eerlijke concurrentie meer).
pricewatch: Asus N56VZ-S4215H
Deze asus heeft een full hd scherm, i7, redelijke videokaart (kan volgens notebookcheck bf3 high aan op 30 fps). 6gb ram upgrade ik.
Ik lees veel over de dell 15R-SE maar die is een stukje duurder. Ik ga hier nu even wat verder onderzoek naar doen.
Ik ben vooral benieuwd naar advies tussen deze twee (dell en asus) op het gebied van bouwkwaliteit en scherm.
-------
Klein extra vraagje
Waar is het het beste om een caddy te bestellen?
Erg veel bedankt voor de hulp
[ Voor 14% gewijzigd door jochem4207 op 21-05-2013 17:45 ]