Upgrade PC

Pagina: 1
Acties:

• Exspire
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 24-04-2022
Sinds kort heb ik het idee om mijn computer een upgrade te geven, en dan doel ik met name op de processor en daarbij komend ook het moederbord. Mijn huidige systeem bestaat uit:

CPU: Intel Core2 Duo E7200 @ 2.53GHz
Möbo: Asus P5Q Deluxe
RAM: 4GB (fabrikant weet ik niet)
GPU: Nvidia GeForce GTX 260
Geluidskaart: Creative SB X-Fi
Monitor: pricewatch: LG Flatron W2241S-BF Zwart

Met dit systeem, zowel nu als dan na het upgraden, is mijn doel om er mee te gamen (hopelijk met de juiste upgrades ook het streamen van games) en daarnaast zo nu en dan de simpele Office bezigheden. Het budget dat ik heb is 250,- Hierbij heb ik geen bepaalde voorkeuren voor fabrikanten e.d.
De games die ik momenteel veel speel zijn:

League of Legends
Dota 2
CS:GO
Team Fortress 2
Diablo 3

Na enige research, en mijn budget in acht nemend, ben ik zelf tot de volgende upgrades gekomen:

CPU: Intel Core i5 3350P Boxed pricewatch: Intel Core i5 3350P Boxed
Mobo: ASRock B75 Pro3-M pricewatch: ASRock B75 Pro3-M

Deze upgrades bieden enige ruimte in mijn budget en er zou dus eventueel ook vervanging van geheugenstrips plaats kunnen vinden of andere modellen CPUs danwel moederborden.

[ Voor 9% gewijzigd door Exspire op 21-05-2013 16:13 ]

http://twitch.tv/theviewingexperience

• Qon
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 26-02 06:25

Qon

Je processor & moederbord zijn goed als je niet gaat overklokken.

Je geheugen modules van je vorige systeem kunnen sowieso niet in de pricewatch: ASRock B75 Pro3-M (DDR2 modules vs DDR3 modules). Dus als ik jou was zou ik er nog 8 gb aan ddr3 geheugen bijkopen. (bijvoorbeeld pricewatch: Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU )

Je videokaart hangt natuurlijk af van het soort spellen dat je wilt gaan spelen en op welke resolutie. Dus deze info hebben we nog nodig.

Met een budget van € 250,- ga je dit niet redden ben ik bang. Misschien dat je dan naar AMD processors moet kijken...

• Exspire
De games die ik momenteel veel speel zijn:

League of Legends
Dota 2
CS:GO
Team Fortress 2
Diablo 3

Deze speel ik allemaal op 1680x1050 op een pricewatch: LG Flatron W2241S-BF Zwart

Ik verwacht niet dat ik binnen een korte tijd veel next-gen games op ga pikken dus mijn videokaart zou moeten volstaan voorlopig.

Enige suggesties voor AMD die qua prestatie/vermogen hetzelfde zijn als de Intel?

[ Voor 9% gewijzigd door Exspire op 21-05-2013 16:42 ]

• DenHond
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-02 19:56
Aan de AMD kant zou je kunnen gaan voor een 965BE:
pricewatch: AMD Phenom II X4 965 Black Edition

In combinatie met een Asrock Pro3 970:
pricewatch: ASRock 970 Pro3

Komt zo'n €70 (pricewatch) goedkoper uit, en zal in games geen verschil maken. Het uitgespaarde geld kan je dan stoppen in het geheugen dat al eerder aangeraden werd.

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:41
Zeker als je gaat streamen (zonder aparte capture kaart) kan een processor met meer cores handig zijn, denk daarbij aan de FX6300/6350/8320/8350, bij voorkeur 1 met een hoge kloksnelheid vanwege de iets mindere snelheid per core (ipc) ten opzichte van de intel i5.

• Exspire
@mitsumark de 6350 en 8320 zouden dan mijn twee keuzemogelijkheden zijn (ik ben best bereid om m'n budget volledig te gebruiken) de 8350 valt af i.v.m. prijs en de 6300 dan de minst "krachtige" van de overgebleven drie.
Is er een significant voordeel van de 0,4GHz extra die de 6350 levert wat dan weer ten koste gaat van twee cores? Qua prijzen die ik heb kunnen vinden schelen de 6350 en 8320 zo'n 6-8,- van elkaar, is het die paar euro's waard om er twee cores bij te hebben die dan een lagere kloksnelheid hebben?

Daarnaast heb ik net e.e.a. opgezocht over voeding etc. aangezien beide CPU's bijna het dubbele vragen aan wattage ten opzichte van mijn huidige CPU, echter kom ik daar later op terug. Ik heb nog niet alle cijfers kloppend en heb me er nog niet helemaal over ingelezen.

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:41
Tijdens het gamen verbruikt een FX niet zoveel meer, in het slechtste geval tijdens een piek zo'n 40-50W.
Wat voor voeding heb je nu?

• Exspire
Momenteel heb ik een 500W voeding die bij mijn behuizing is meegeleverd.

Verwijderd

Ik zou eventjes wachten tot begin Juni. Dan komen de nieuwe Intel cpus uit (genaamd Haswell). Daar zit misschien iets moois voor je tussen.

(Ze worden slechts een beetje sneller, zo'n 5-15%. Maar ze gaan wel minder stroom gebruiken. Ik zelf zou daar zeker op wachten. Alleen al om te voorkomen dat je over 3 weken spijt hebt van je snelle aankoop).

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2013 23:55 ]

• Sebastiaanrh
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20-07-2024
Vaak is het handiger om het gehele systeem te verkopen en nieuw te kopen. Anders blijf je constant hardware vervangen. Met een nieuw systeem hoef je dit maar 1 of 2 keer te doen.

Als je het huidige systeem voor 150 euro verkoopt, wat gemakkelijk kan. dan kan je + 250 euro het budget game systeem van mei kopen reviews: Desktop Best Buy Guide: mei 2013

Mocht je geld overhouden, dan zou ik de 7850 vervangen met een 7870.
Pagina: 1