Beste Tweakers,
Vooraleer ik deze topic opende, heb ik een zoekopdracht gelanceerd, maar ik vond er niet wat ik zocht.
Ik hou nog al eens van post-apocalyptische films en series. Het survivalist aspect boeit me, het moet me niet noodzakelijk gaan over zombies of rampen, maar die zijn niet minder leuk, natuurlijk.
De meest terugkerende verhaallijnen zijn natuurlijk zombies, natuurrampen, epidemies, nucleaire holocausts, etc. IMDB heeft wel wat lijstjes (dit vind ik één van de betere), maar ik vind nergens een ultieme lijst.
Wat zijn jullie suggesties?
Mijn lijstje, met ontzettend korte beschijving, gebaseerd op eigen mening:
Films:
Vooraleer ik deze topic opende, heb ik een zoekopdracht gelanceerd, maar ik vond er niet wat ik zocht.
Ik hou nog al eens van post-apocalyptische films en series. Het survivalist aspect boeit me, het moet me niet noodzakelijk gaan over zombies of rampen, maar die zijn niet minder leuk, natuurlijk.
De meest terugkerende verhaallijnen zijn natuurlijk zombies, natuurrampen, epidemies, nucleaire holocausts, etc. IMDB heeft wel wat lijstjes (dit vind ik één van de betere), maar ik vind nergens een ultieme lijst.
Wat zijn jullie suggesties?
Mijn lijstje, met ontzettend korte beschijving, gebaseerd op eigen mening:
Films:
- Night of the Living Dead
De Romero film waarmee de zombie reeksen een "commercieel" succes werden - Dawn of the Dead (beide uit '78 en '04)
Bekend vervolg op de bovenstaande - 12 Monkeys
Post-apocalyptische Sci-Fi met Bruce Willis met een tijdsreis twist - Children of Men
Wereldbevolking is plots reeds lange tijd niet meer in staat kinderen te verwekken, dus iedereen wordt geleidelijk aan ouder. Héél sterke film, vind ik persoonlijk. - The Road
Nucleaire holocaust, waarin een vader en zijn zoontje doorheen een verwoest, grijs en verrot landschap reist. Deprimerend, maar oh zo sterk. - The Happening
Ik kan er niet aan doen, maar ik vond dit echt een goede film. Tevens interessant om Mark Wahlberg en Zooey Deschanel eens iets anders te zien spelen. Moeder Aarde ontketent een "kill-switch" in de dicht bevolkte gebieden. Men kan enkel overleven door verplinterd, in kleine groepjes, of alleen te reizen. - The world, the flesh and the devil (ook wel eens "The world, the woman and the devil")
Een zwart-wit film uit '59 met Harry Belafonte, jawel die zanger met "Come Mister Tally Man come tally me banana". Een beste man raakt vast in een mijnschacht, komt boven en blijkt dat de hele planeet plots leeg is. Geen mens te bekennen. Prachtige film, vond ik. Af en toe wel een grappige noot, terwijl de man in feite zijn verstand verliest. Zo doet hij de afwas, in zijn ingepalmde torenkrabber en gooit hij promt de propere afwas uit het raam alsof het de normaalste zaak van de wereld is. - Terminator (2)
Terminator 2 gaat in feite echt in op de nucleaire holocast veroorzaakt door Skynet. Moet ik deze echt uitleggen? - Mad Max 2: Thunderdome
Nog zo'n klassieker! Tina Turner, Mel Gibson, steampunk invloed hier en daar... Moet ik ook niet uitleggen, denk ik? - 28 Days Later:
Virus breekt uit, waardoor de mensheid wordt getransformeerd in niet-traditionele zombies: in plaats van trage, hijgende zombies, worden het sprintende, extreem gewelddadige ondingen