Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonoKid
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 01-06 02:53
Beste Tweakers,

Vooraleer ik deze topic opende, heb ik een zoekopdracht gelanceerd, maar ik vond er niet wat ik zocht.
Ik hou nog al eens van post-apocalyptische films en series. Het survivalist aspect boeit me, het moet me niet noodzakelijk gaan over zombies of rampen, maar die zijn niet minder leuk, natuurlijk.

De meest terugkerende verhaallijnen zijn natuurlijk zombies, natuurrampen, epidemies, nucleaire holocausts, etc. IMDB heeft wel wat lijstjes (dit vind ik één van de betere), maar ik vind nergens een ultieme lijst.

Wat zijn jullie suggesties?
Mijn lijstje, met ontzettend korte beschijving, gebaseerd op eigen mening:

Films:
  • Night of the Living Dead
    De Romero film waarmee de zombie reeksen een "commercieel" succes werden
  • Dawn of the Dead (beide uit '78 en '04)
    Bekend vervolg op de bovenstaande
  • 12 Monkeys
    Post-apocalyptische Sci-Fi met Bruce Willis met een tijdsreis twist
  • Children of Men
    Wereldbevolking is plots reeds lange tijd niet meer in staat kinderen te verwekken, dus iedereen wordt geleidelijk aan ouder. Héél sterke film, vind ik persoonlijk.
  • The Road
    Nucleaire holocaust, waarin een vader en zijn zoontje doorheen een verwoest, grijs en verrot landschap reist. Deprimerend, maar oh zo sterk.
  • The Happening
    Ik kan er niet aan doen, maar ik vond dit echt een goede film. Tevens interessant om Mark Wahlberg en Zooey Deschanel eens iets anders te zien spelen. Moeder Aarde ontketent een "kill-switch" in de dicht bevolkte gebieden. Men kan enkel overleven door verplinterd, in kleine groepjes, of alleen te reizen.
  • The world, the flesh and the devil (ook wel eens "The world, the woman and the devil")
    Een zwart-wit film uit '59 met Harry Belafonte, jawel die zanger met "Come Mister Tally Man come tally me banana". Een beste man raakt vast in een mijnschacht, komt boven en blijkt dat de hele planeet plots leeg is. Geen mens te bekennen. Prachtige film, vond ik. Af en toe wel een grappige noot, terwijl de man in feite zijn verstand verliest. Zo doet hij de afwas, in zijn ingepalmde torenkrabber en gooit hij promt de propere afwas uit het raam alsof het de normaalste zaak van de wereld is.
  • Terminator (2)
    Terminator 2 gaat in feite echt in op de nucleaire holocast veroorzaakt door Skynet. Moet ik deze echt uitleggen? :)
  • Mad Max 2: Thunderdome
    Nog zo'n klassieker! Tina Turner, Mel Gibson, steampunk invloed hier en daar... Moet ik ook niet uitleggen, denk ik?
  • 28 Days Later:
    Virus breekt uit, waardoor de mensheid wordt getransformeerd in niet-traditionele zombies: in plaats van trage, hijgende zombies, worden het sprintende, extreem gewelddadige ondingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrummie
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 29-08 11:46

Scrummie

Think different

I am Legend vind ik toch wel in je lijstje passen :). Vond het een vrij redelijke film, qua kijkplezier. Niet briljant, maar ook niet slecht. De 'leegheid' van New York vond ik treffend weergegeven op sommige momenten.

Seizoenskaarthouder Feyenoord - Vak T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:58

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Serie: The Walking Dead mag imo niet missen in het rijtje

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:50

Cyphax

Moderator LNX
Een andere serie die ik wel aardig vond (niet zo goed als TWD die Notna hierboven net voor m'n neus wegkaapt! :+) is Jericho. Die liep niet zo lang (anderhalf seizoen) maar is wel in tweede instantie vrij netjes afgesloten.

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blonde Tux
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16:45

Blonde Tux

<advertisement>

The Road, The Book of Eli, Waterworld, 12 monkeys, The Day after Tomorrow, Planet of The Apes, 4:44, The Stand, The Matrix, The Terminator, Escape from LA/NYC

Zo kan je nog wel even doorgaan

Heet zand zand omdat het tussen zee en land ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:38
Cyphax schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 15:52:
Een andere serie die ik wel aardig vond (niet zo goed als TWD die Notna hierboven net voor m'n neus wegkaapt! :+) is Jericho. Die liep niet zo lang (anderhalf seizoen) maar is wel in tweede instantie vrij netjes afgesloten.
Vond ik een een stuk briljanter dan TWD, puur omdat het idee van een serie nucleaire aanslagen een stuk realistischer is dan zombies. Voor de geïnteresseerden: Jericho is verder gegaan in een aantal comics die seizoen 3 vormen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grannd
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-09 11:49

Grannd

da Granndest

Voor een mooie maar ook mistroostige kijk op een post-apocalyptische wereld vind ik The Road echt een aanrader, die is me lang bijgebleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiwf
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14-09 09:35

jpiwf

licenced pepernootaddict

Ik kan je the day after (uit 1983) ook aanraden. Gaat over de eerste dagen na het begin van een nucleaire oorlog. Visueel indrukwekkend.

member of Los Alcoholicos ban dhmo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cable-one
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21:18
De serie Jericho heb ik altijd met veel plezier gekeken.

Is helaas niet meer op de buis maar misschien er nog het een en ander te vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flail
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 04-09 14:18
The Colony is een reality show (Discovery Channel) waarin een groep mensen gevolgd wordt in een gesimuleerde post-apocalyptische setting.
Misschien vind je dat ook wat, ik vond het in ieder geval erg leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tita_tovenaar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-09 20:47
Jeremiah : IMDB: Jeremiah (TV Series 2002–2004)
was ook wel leuk,alleen jammer dat ze na anderhalve seizoen zijn gestopt!

[ Voor 26% gewijzigd door tita_tovenaar op 21-05-2013 23:07 ]

Soms weet ik het ook niet meer.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teddy
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 00:35
The Quiet Earth zou je zeker eens moeten kijken, geen dure special effects enzo, maar wel een aardige film.

[ Voor 18% gewijzigd door Teddy op 21-05-2013 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moest aan de latere Resident Evil films denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Waar is 'Day of the Triffids' ;)
En wat ook een idee zou kunnen zijn: 'The Postman' (alhoewel dit een vehicel is dat vreselijk leunt op Kevin Costner, en het verhaal daardoor nogal is ondergesneeuwd... ergo: het boek is beter ;) )

offtopic:
Mad Max 2: Thunderdome?? Moet dat niet zijn 'Mad max 2: the Road Warrior' en/of 'Mad Max 3: Beyond Thunderdome'? Waarbij de laatste vreselijk ondergewaardeerd wordt.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnetic_Man
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Zelf vind ik Waterworld en Equilibrium ook bij jouw lijstje thuis horen. Ik zie overigens ook dat deze bij de IMDB lijst staan, dus wellicht heb je ze al gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-09 09:51
Als gameliefhebber lijkt mij IMDB: Stalker (1979) een goede...

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:03

Bestla

Kvinne

http://www.imdb.com/title/tt2070791/?ref_=sr_1
Revolution

H+ @ Youtube only

[ Voor 13% gewijzigd door Bestla op 25-05-2013 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazanir
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-07 22:44

Nazanir

Is pappa!

Aeon Flux, misschien niet de beste film ooit (ik vond hem erg vermakelijk overigens), maar ook hier is er maar een beperkte bevolking en voortplanting is zeker een groot issue. Ik kan alleen niet veel vertellen over het hoe of wat, want dat zijn nogal grote spoilers.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thisegzz
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-09 22:57

thisegzz

(-(-_(-_-)_-)-)

Blindness (2008), over een virus die de hele bevolking blind maakt. Destijds een film die lang bleef hangen. Niet geweldig geacteerd, wel een briljant concept.

[ Voor 14% gewijzigd door thisegzz op 25-05-2013 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 15:30

beuker19

Killerbeuker is so OP

The Stand van Stephen King vond ik echt geweldig
http://www.imdb.com/title/tt0108941/?ref_=sr_1

Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Doomsday vond ik ook wel een leuke :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNW
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-09 14:01

TNW

Threads

Threads is in mijn ogen een van de meest realistische films over kernoorlog. Behoorlijk grafisch en niet per se een fijne ervaring om te zien.

Contagion

Virus besmet en doodt een hoop mensen, niet geniaal, wel goed kijkbaar.

Dirty War

Docudrama over terroristen welke een zgn. vuile bom in Londen laten afgaan. Verwacht geen complexe verhaallijnen en acteren op niveau, wel realisme.

Weblog | Straling!

Pagina: 1