Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Allround pc €1000

Pagina: 1
Acties:

• HammerNL
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Zie dat ik dit topic in het laptop aankoopadvies heb geplaatst... Heb dit al doorgegeven.

Het systeem dan ik aan het samenstellen ben, kun je het beste omschrijven als een soort 'familie' pc, die minstens wel een jaar of 5 mee moet gaan zonder dat er aan geüpgrade hoeft te worden. (oude pc gaat al een jaar of 7/8 mee)

Het budget bedraagt €1000,- (richtprijs). De oude pc gaat de deur uit, dus alles (beeldscherm etc) dient aangeschaft te worden. (muis/tobo laat ik even achterwegen in dit topic)

Wat wil je met het systeem gaan doen? Dit is wat lastig te beantwoorden, maar zoals gezegd, het zal meer een systeem worden dat langere tijd zal mee moeten gaan voor alle daagse taken. Wel kan ik aangegeven dat dit systeem weinig tot niet zal worden gebruikt voor gaming. Maar mocht er in de toekomst vraag zijn naar wat GPU power (het moet de toepassing kunnen draaien, meer niet), dan moet dit wel aanwezig zijn.

Tot nu toe ben ik tot het volgende systeem gekomen:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 3570 Boxed€ 179,-€ 179,-
1Asus P8-H77-M€ 75,30€ 75,30
1Club3D GeForce GTX 650Ti€ 119,90€ 119,90
1Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB€ 54,85€ 54,85
1Fractal Design Define Mini€ 73,33€ 73,33
1Dell Ultrasharp U2312HM Zwart€ 184,50€ 184,50
1Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit)€ 80,80€ 80,80
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 49,90€ 49,90
1Seasonic G-Serie 360Watt€ 61,-€ 61,-
1Samsung 840 series Pro 128GB€ 109,-€ 109,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 987,58

Toelichting per onderdeel:

CPU: i5 3570
De non K versie. Overclocken zal niet gaan gebeuren met dit systeem, als het eenmaal draait, moet men er geen omkijken meer naar hebben. De processor is nu misschien voor veel taken overkill, maar ik kies dan liever een cpu met wat speelruimte dan dat ik nu een trage cpu kies die in de toekomst minder perspectief heeft. De meerwaarde voor een 3770 met HT zie ik niet voor de taken die er mee uitgevoerd gaan worden.

Moederbord: Asus P8-H77-M
Aangezien overclocken niet van toepassing is lijkt me de H77 chipset het meest geschikt(?). Ik kies voor een micro ATX formaat aangezien de pc geen bakbeest moet worden en ik hiervoor ook een kleinere case heb gekozen (zie case).

Videokaart: Club3D GeForce GTX 650Ti
Een basic videokaartje, mocht er wat gpu power nodig zijn. Die igpu is naar mijn wat karig als je naar de toekomst kijkt. Zeker nu ik tijdens het typen van dit verhaal zag, dat de non K versie van de i5 3570, een intel 2500 igpu heeft t.o.v. de hd4000 in de i5 3570k. (correct me if i'm wrong)

HDD: Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB
Overgenomen uit BBG en andere reviews. 1TB is voldoende als ik kijk naar het huidige opslag gebruik.

SSD: Samsung 840 series Pro 128GB
In mijn eigen pc heb ik er sinds een tijdje ook één inzitten en dit bevalt zeer goed. 256GB is overkill aangezien er geen GB's verslindende games op komen te staan.

RAM: Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU
8GB, speelruimte, gunstige prijs.

Voeding: Seasonic G-Serie 360Watt
Aangezien er geen energie slurpende gpu in komt te zitten, dacht ik met 360Watt af te kunnen zijn(?) Van het merk Seasonic hoor ik goede verhalen, enige jammere is dat deze 360Watt versie niet modulair is. Gezien de wat kleinere kast zit ik niet zo op een kabel bende te wachten. Ik zoek dus eigenlijk een soortgelijke kwaliteit/prijsverhouding alleen dan modulair. Ik had deze vraag al in het aanschaf voedingen topic gesteld, maar nog geen reactie hierop gekregen. De seasonic G 450 watt is wel modulair maar zover ik weet overkill. Dit lijstje met voedingen komen in de pricewatch naar voren met de volgende filter: modulair & 300/430 watt: http://tweakers.net/categ...at7azSa6sBkBThDEsAMT7TW_g
Welke hiervan zou een kandidaat kunnen zijn, vergeleken met de G-serie 360Watt?

Case: Fractal Design Define Mini
Mijn eigen pc zit ingebouwd in een Fractal Design R4. Ik ben zeer te spreken over dit merk, stil, degelijk en strak design. Voor een kleinere soortgelijke case kom ik dus bij de define mini uit. Naar mijn weten moet dit allemaal passen met bovenstaande hardware(?)

Scherm: Dell Ultrasharp U2312HM Zwart
Een scherm uitkiezen vind ik nog best lastig. Heb hier weinig ervaring mee. Deze ultrasharp wordt veel aangeraden, stond dacht ik ook in de BBG. De beeldkwaliteit moet voor zijn prijs goed zijn en daarnaast kun je het scherm ook goed verstellen, echter vind ik het design (als je het design kunt noemen ;) ) nogal saai. Er is een zilvere versie, maar ik zou graag wat alternatieven willen zien, met gelijkwaardige kwaliteit/prijs verhouding (als deze er al zijn).

Lang verhaal, maar ik hoor graag jullie mening. Betere alternatieven, dingen die niet kloppen etc.

• PeterPanda
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13-05 16:21
Waaaaaaarom zit deze topic onder Laptop Aankoopadvies?
Setup ziet er goed uit naar mijn mening. heb er niet veel op aan te merken ;)

[ Voor 44% gewijzigd door PeterPanda op 21-05-2013 15:31 ]

Mijn naam is niet Peter!

• niektb
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01-08-2024
Je voeding vindt ik niet zo. Je kan beter deze nemen:

XFX Pro 550W
pricewatch: XFX Pro 550W
Deze is én goedkoper én levert meer vermogen. De kwaliteit zit ook goed en wordt ook aangeraden in de BBG.

Voor een modulaire voeding kun je deze nemen:
Corsair CX430M
pricewatch: Corsair CX430M
Review:
http://www.legitreviews.com/article/2169/8/

[ Voor 28% gewijzigd door niektb op 22-05-2013 08:50 ]

AMD Athlon II X4 860K Black Edition, MSI A88X-G43, 8GB RAM, be quiet! Pure Power L8 400W, Samsung SSD 840 EVO 120GB, Palit Nvidia GTS450 1GB