Toon posts:

Ubiquiti UniFi vs Open-Mesh

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allen,

Na er al meer dan een jaar te prutsen met verschillende AP's (Vigor, Netgear, ...) heb ik beslist om mijn woning uit te rusten met een degelijk draadloos netwerk.
Na wat onderzoek werk op tweakers en duckduckgo ben ik uitgekomen bij Ubiquiti UniFi & Open-Mesh.
Nu ben ik nog wat aan het twijfelen over welk merk ik uiteindelijk zou kiezen. In totaal zou het gaan over 3 toestellen, 2 indoor & 1 outdoor toestel.

Iemand ervaring met 1 van beide of opmerkingen over een bepaald type / merk? Alle opmerkingen zijn dus gerust welkom

PS: ik snap het verschil tussen een mesh netwerk & losse AP's. Maar het is me nog niet duidelijk met welke soort ik het best zou zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2013 14:37 ]

• Powermage
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-11 10:10
Ervaring met beide.

Open-Mesh is heel sterk in een Mesh netwerk, echter hoef je geen Mesh te gebruiken. Je kan er ook voor kiezen om gewoon elk AP te bekabelen.

Let wel op, in beide gevallen geeft beide leveranciers niet een 'roaming' netwerk.
Je clients zullen dus zelf moeten bedenken wanneer ze de verbinding met een ander AP leggen.

Ubiquiti heeft tegenwoordig met hun 3.0 software (nog wel in Beta) als het goed is "Zero Handoff Roaming" maar ik weet niet zeker of dit alleen op de nieuwe zenders of op alle zenders gaat zijn.

Join the club

Verwijderd

Topicstarter
Voor een mesh zou ik ook niet direct gaan, of het moet blijken dat een kabel naar men outdoor ap totaal niet mogelijk is.
Maar je hebt wel een goed puntje ivm roaming, daar had ik nog niet direct bij stil gestaan, de zhr lijkt wel een handige functie http://dl.ubnt.com/datash..._Zero_Handoff_Roaming.pdf, als ze feilloos gaat werken natuurlijk :)

Hoe zit het throughput, merk je een snelheids / connectie verschil tussen 1 van beide?

• Powermage
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-11 10:10
Ik merk in onze normale testen en gebruik weinig verschil.
Maar Open Mesh als Unifi gebruiken we eigenlijk voor kleine omgevingen waar gewoon iets makkelijker beheer ed nodig is.

in bijvoorbeeld een zalen centrum gebruiken we op het moment eigenlijk alleen maar Fortinet apparatuur.

We willen in de toekomst eigenlijk wel een overstap gaan maken naar de nieuwe Unifi ap's met de nieuwe cloud controler (zodat wij in onze cloud 1 controller kunnen draaien en hier meerdere klanten mee kunnen beheren)

Join the club