Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10:19
Zag gister dit op nu.nl voorbijkomen:
http://www.nu.nl/buitenla...d-mogelijk-exorcisme.html

Hoewel het filmpje nogal onduidelijk is, vond ik het bericht toch wel opmerkelijk. Beetje op verder gegoogled en toen vond ik dit filmpje
http://www.independent.ie...last-sunday-29284194.html

Hierin is het gezicht niet blurry en ik moet zeggen: hij sist wel als een demoon zeg! :+
Wat vinden jullie hiervan? Hoop onzin?

Edit: mmm topictitel moest natuurlijk "Paus" zijn. Modje?

[ Voor 5% gewijzigd door Stoffa op 21-05-2013 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Best interessant dit, maar Dean en Sam Winchester doen dit zo vaak in supernatural, ze spreken dan zo'n spreuk uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Tsja, als je wil kan je overal wel iets in zien. Mij persoonlijk lijkt het een hoop ophef om niks, een mug die inmiddels het formaat van een olifant heeft bereikt.

Als je echt exorcisme wil zien kan je beter IMDB: The Exorcist (1973) kijken gok ik ;)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
wildhagen schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 13:50:
Tsja, als je wil kan je overal wel iets in zien. Mij persoonlijk lijkt het een hoop ophef om niks, een mug die inmiddels het formaat van een olifant heeft bereikt.

Als je echt exorcisme wil zien kan je beter IMDB: The Exorcist (1973) kijken gok ik ;)
Even voor de goede orde; ik geloof ook totaal niet in dit soort zaken. Desalniettemin vond ik het wel zeer opmerkelijk om de Paus himself iets te zien doen dat ik normaal alleen in Hollywood films verwacht.
Heb je dat tweede filmpje uit de OP gezien? Het ziet er best bizar uit vind ik zelf. "Je kunt overal wel iets in zien" vind ik persoonlijk dan ook wel wat kort door de bocht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

Pas even de topictitle aan aub :) Paul of Paus
Plaats even een TR voor dat soort zaken a.u.b.

[ Voor 40% gewijzigd door argro op 21-05-2013 14:11 ]

specs | 3360wP met SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viccers
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 26-09 13:53
Verwijderd schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 13:44:
Best interessant dit, maar Dean en Sam Winchester doen dit zo vaak in supernatural, ze spreken dan zo'n spreuk uit.
Tja en wat ze doen in Supernatural heeft zoveel met de paus te maken :F

Vind het zelf vrij apart dat de paus zich zo gedraagd. Maar goed, als hij zelf gelooft dat hij die jongen kan helpen door middel van heftig bidden mag hij zijn gang gaan. Ik denk niet echt dat dit een bedachte actie is puur voor de publiciteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik mis even waarom dit speciaal is?
Katholieken geloven nu eenmaal in god, de duivel, bezeten zijn en exorcisme.
What's next? Een topic als de Paus een mis geeft? :P (spoiler: Dat doet de Paus ook).

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Inderdaad, exorcisme maakt al eeuwen uit van het christendom, de nieuwswaarde ontgaat me volledig. Als het eens een keer zou werken, dat zou pas nieuws zijn. Gelijk James Randi bellen.

Doet me denken aan toen een predikant/pastoor/evangelist zei dat God mensen kon genezen van aids. Hele ophef op de interwebs omdat hij dat geloofde. Ik zou het juist raar vinden als iemand in God gelooft en vervolgens denkt dat God mensen niet kan genezen ...

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FicoF
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-09 17:41
Stoffa schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 13:56:
[...]

Even voor de goede orde; ik geloof ook totaal niet in dit soort zaken. Desalniettemin vond ik het wel zeer opmerkelijk om de Paus himself iets te zien doen dat ik normaal alleen in Hollywood films verwacht.
Heb je dat tweede filmpje uit de OP gezien? Het ziet er best bizar uit vind ik zelf. "Je kunt overal wel iets in zien" vind ik persoonlijk dan ook wel wat kort door de bocht...
Waarom vind je dit bizar? Dan zelf waarschijnlijk geen gelovige. In het christelijke geloof is dit heel normaal. Katholieken is het zelfs een sacrament, volgens mij heb je die ook nog in klein en groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Exorcisme is niet eens iets puur katholieks, bepaalde protestantse stromingen (niet alle) kennen het ook, al dan niet in iets andere vorm.

En bijna elke katholiek doet idd aan exorcisme, iig degene die gedoopt zijn, want dopen is een vorm van (klein) exorcisme.

Voor het "grote" exorcisme (zeg maar zoals in de film) moet je sowieso toestemming hebben van een kardinaal (dacht ik?) om dat te mogen doen, dat mag niet zomaar. En het moet sowieso door een priester gebeuren. Maar "groot" excorsime komt, afaik, zo goed als nooit meer voor in deze tijden.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-10 17:32

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Bij veel psychiatrische aandoeningen kan een exorcisme ook best effectief zijn.
en eigenlijk alle religies kennene en traditie al vanaf de sjamanen van het 'uitdrijven van boze geesten'.

jezus zelf was ook een exorcist (Marcus evangelie 1:32-34):
32 ’s Avonds laat, toen de zon al was ondergegaan, brachten de mensen alle zieken en bezetenen naar hem toe;
33 alle inwoners van de stad hadden zich bij de deur van het huis verzameld.
34 Hij genas vele zieken van allerlei kwalen en hij dreef veel demonen uit, maar stond ze niet toe om iets te zeggen, want ze wisten wie hij was."

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
FicoF schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 15:42:
[...]
Waarom vind je dit bizar? Dan zelf waarschijnlijk geen gelovige. In het christelijke geloof is dit heel normaal. Katholieken is het zelfs een sacrament, volgens mij heb je die ook nog in klein en groot.
Je leest niet goed: ik vind wat er in het filmpje gebeurt er bizar uitzien. En dan heb ik het vooral over dat gesis van de "bezetene" trouwens.
Overigens vind ik het ook wel bizar om de Paus zelf een exorcisme te zien doen, dat heb ik in ieder geval nog niet eerder gezien.

[ Voor 14% gewijzigd door Stoffa op 21-05-2013 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Stoffa schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 18:28:
[...]

Je leest niet goed: ik vind wat er in het filmpje gebeurt er bizar uitzien.
Hmm, het is denk ik wat je gewend bent.

Kijk dit.

Kijk nog een keer naar het filmpje van de paus. Niet meer zo bizar, he? :P

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
kenneth schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 19:32:
[...]
Hmm, het is denk ik wat je gewend bent.

Kijk dit.

Kijk nog een keer naar het filmpje van de paus. Niet meer zo bizar, he? :P
De nuance "commerciele tv show" <-> "real life event" is volgens mij niet aan jou besteed he? Geeft niet hoor :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:45

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
De commerciele tv show is anders wel (losjes) gebaseerd op real life. Ik vind het ook niet zo vreemd eigenlijk, alle hoge priesters binnen de kerk zouden een exorcisme moeten kunnen doen, en aangezien de paus zelf ook een hoge priester was voordat ie paus werd is ie daar geen uitzondering op.

En als je dat vreemd vind, de paus is voor een buitenstaander iemand die zich in het wit kleedt, preekt uit een sprookjesboek naar volgelingen van een persoon dat wellicht historisch nooit heeft bestaan, vreemd is relatief :)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Laatst online: 02-10 12:29
Stoffa schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 13:36:

Wat vinden jullie hiervan? Hoop onzin?
Yup!

Te achterlijk voor woorden. Onbegrijpelijk dat in 2013 er nog steeds mensen zijn die hierin geloven. In het verleden is al meerdere malen bewezen dat er helemaal geen sprake in van bezeten zijn maar dat het een geestelijk/psychische aandoening is (schizofrenie/psychose/etc.)

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Stoffa schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 21:45:
[...]

De nuance "commerciele tv show" <-> "real life event" is volgens mij niet aan jou besteed he? Geeft niet hoor :+
Wat bedoel je met commerciële tv-show? Dit gebeurt wekelijks in vele kerken in (vooral) de VS. Tienduizenden mensen die geloven dat meneer in het wit (Benny Hinn) Gods kracht kan uitdelen aan mensen. En die mensen vallen op de grond dan omdat massahysterie Gods kracht zo groot is.

Nee, van een enthousiast biddende paus kijk ik niet op hoor :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-10 17:32

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

ChojinZ schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 13:59:
[...]

Yup!

Te achterlijk voor woorden. Onbegrijpelijk dat in 2013 er nog steeds mensen zijn die hierin geloven. In het verleden is al meerdere malen bewezen dat er helemaal geen sprake in van bezeten zijn maar dat het een geestelijk/psychische aandoening is (schizofrenie/psychose/etc.)
Er is geen absoluut verschil tussen 'bezeten zijn van een demoon' en leiden onder een psychose... sterker nog, degene die eronder lijd, die stemmen hoort, bepaalde dranggevoelens en tics ondervind, zal misschien juist zelf ook de meeste 'feeling' hebben met een religieuze uitleg over een 'geest' die bezit probeert te nemen over diens lichaam.

De achtergronden en ook het succes van die religieuze aanpak ligt vaak vooral in een sociale/culturele achtergrond en hierin kunnen deze vaak succesvoller zijn dan de behandeling van psychiatrische patienten in een sterk individualistische en niet-religieuze maatschappij

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 04-10 21:25

StrongArmLance

Endless flow

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/943362_508761712517981_1737597194_n.jpg

Ik ken alleen de rechter Papa Francesco. Hij doet niet aan Excorcisme.

[ Voor 8% gewijzigd door StrongArmLance op 22-05-2013 16:26 ]

Pagina: 1