Sinds een tijdje heb ik geen radio of CD-speler meer beschikbaar in de woonkamer en alhoewel ik dat prima vind, vind ik het wel een gedoe en overbodig om mijn TV of laptop aan te zetten om muziek te kunnen luisteren.
Daarnaast lijkt het me een mooi moment om de geluidskwaliteit van films en series te verhogen, want dat komt nu allemaal uit mijn TV.
Huidige setting/apparaten:
- Mediaspeler (Zbox Nano) via HDMI uit
- Philips TV met HDMI ARC
Mijn requirements zijn vwb de receiver:
- FM radio
- Afspelen van MP3 vanaf een netwerklocatie/NAS
- Fatsoenlijke interface om muziek vanaf netwerk te kunnen kiezen (Android app. is ook prima)
- Minimaal 5.0
- Prijs tot €300, eventueel tot €350
- beperkte hoogte beschikbaar in tv kast. 18 cm. hoog is maximaal en hoe lager hoe liever
Ik zit op dit moment te kijken naar de volgende receivers:
Pioneer VSX-922-K
Yamaha RXV473
Denon AVR1713
Onkyo NR414
Wat betreft speakers zijn mijn eisen niet bijzonder hoog, ik ben geen audiofiel en het hoeft ook niet knijter (schrijf je dat zo?) hard. Overvloedige bastonen hoeven ook niet en daardoor vind ik een subwoofer ook niet zo belangrijk.
Op dit moment kijk ik naar:
Jamo A 102 (eventueel de 5.0 set ipv 5.1)
JBL SCS 200 5
Mijn voornaamste zorgen zijn of ik de belangrijkste factoren heb meegewogen, of de sets wel passen bij de receivers, of een 5.0 setje niet opgeblazen wordt, etc.
En houd in het achterhoofd dat ik niet onderlegd ben als het gaat om geluidsapparatuur ed. Nog nooit een speaker aangesloten of nagedacht over ohms. Enige dat ik gedaan heb is Googlen.
Daarnaast lijkt het me een mooi moment om de geluidskwaliteit van films en series te verhogen, want dat komt nu allemaal uit mijn TV.
Huidige setting/apparaten:
- Mediaspeler (Zbox Nano) via HDMI uit
- Philips TV met HDMI ARC
Mijn requirements zijn vwb de receiver:
- FM radio
- Afspelen van MP3 vanaf een netwerklocatie/NAS
- Fatsoenlijke interface om muziek vanaf netwerk te kunnen kiezen (Android app. is ook prima)
- Minimaal 5.0
- Prijs tot €300, eventueel tot €350
- beperkte hoogte beschikbaar in tv kast. 18 cm. hoog is maximaal en hoe lager hoe liever
Ik zit op dit moment te kijken naar de volgende receivers:
Pioneer VSX-922-K
Yamaha RXV473
Denon AVR1713
Onkyo NR414
Wat betreft speakers zijn mijn eisen niet bijzonder hoog, ik ben geen audiofiel en het hoeft ook niet knijter (schrijf je dat zo?) hard. Overvloedige bastonen hoeven ook niet en daardoor vind ik een subwoofer ook niet zo belangrijk.
Op dit moment kijk ik naar:
Jamo A 102 (eventueel de 5.0 set ipv 5.1)
JBL SCS 200 5
Mijn voornaamste zorgen zijn of ik de belangrijkste factoren heb meegewogen, of de sets wel passen bij de receivers, of een 5.0 setje niet opgeblazen wordt, etc.
En houd in het achterhoofd dat ik niet onderlegd ben als het gaat om geluidsapparatuur ed. Nog nooit een speaker aangesloten of nagedacht over ohms. Enige dat ik gedaan heb is Googlen.