Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Smartphone comparisons: vergelijk ook GPS

Pagina: 1
Acties:

• Morphs
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-05 09:45
Wat me opvalt bij reviews van smartphones is dat er vaak helemaal geen aandacht is voor de kwaliteit van de GPS ontvanger. Persoonlijk is dit voor mij een heel belangrijk punt omdat ik voor mijn werk vaak naar nieuwe bestemmingen moet en ik daarom een snelle en stabiele GPS lock wil. Daarnaast gebruik ik de GPS ook voor andere dingen, zoals Runkeeper en Ingress.

Daarom bij deze de feedback dat een GPS test zeker bij zou kunnen dragen in vergelijkingstests, zoals de Samsung Galaxy S4 vs HTC One. Een voorbeeld van iemand die dat ook heeft gedaan (met best grote verschillen): http://youtu.be/9-A8QcS5YV8?t=2m10s

[ Voor 6% gewijzigd door Morphs op 21-05-2013 10:57 ]

• Wilbert de Vries
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-10 20:49

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
(jarig!)
We gaan er eens naar kijken, maar ik durf geen garanties te geven. Telefoontesten zijn bij ons al tijdrovend, dus ik zal dit met Arnoud bespreken in de rustigere zomerperiode.

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:46

Cyphax

Moderator LNX
Ik ben ook voor! Het is een beetje een soort gegeven geworden, dat je telefoon GPS heeft, maar dat zegt niets over de kwaliteit van de chip. Mijn LG P970 heeft een behoorlijk crappy GPS-chip bijvoorbeeld: ik krijg er gewoonweg geen fix op, met zowel de officiële ICS-rom van LG als met CM10.1 (hij ziet hooguit soms een satelliet, maar meer ook niet).

Het is best wel een belangrijke feature volgens mij, maar juist omdat het blijkbaar toch niet altijd goed gaat met die dingen zou het mooi zijn als de feature kort beschreven wordt. Meer dan een paragraaf hoeft dat in principe nieteens te zijn.

Saved by the buoyancy of citrus

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16:01

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Goede vraag inderdaad, ik gebruik mijn telefoon ook altijd als navi en vertrouw blindelings erop dat hij werkt.
Daarentegen hebben al mijn telefoons van de laatste jaren prima GPS fix, ik ben me geheel niet bewust dat er blijkbaar nog telefoons zijn die wat dat betreft crap zijn.

Er zijn vast wel apps die mooie statistieken kunnen laten zien over hoeveel satalieten de telefoon kan vinden. Even een vast plekje bij een raam vinden in HQ waar je het altijd test, 1 minuut laten runnen en dan tellen hoe goed de fix is. Kan op zich bij elke telefoon die op HQ langs komt wel getest worden. Niet super wetenschappelijk, maar wel een indicatie :) en snel te doen.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:46

Cyphax

Moderator LNX
Voor android is GPS Status & Toolbox een mooie tool die je daar goed voor kunt gebruiken.

Saved by the buoyancy of citrus