[W7] VPN geen netwerk acces na eerder probleem opgelost

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vestux
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22-09 23:10
Ik heb lang gezocht naar een oplossing voor dit probleem maar kan het tot heden niet vinden:

Ik heb een ubuntu server 12.04 draaien, en wil ervoor zorgen dat mijn vriendin op afstand in mijn netwerk terecht komt, de natuurlijke oplossing is dan uiteraard VPN.

Ik heb dus een vpn server opgezet (pptpd dus wordt standaard ondersteund), en haar eraan laten connecten.
Het eerste probleem was dat ze eraan kon connecten en in het netwerk kwam maar geen internet meer had.

Oplossing hiervoor was het disabelen van de remote gateway, zodat in theorie ze haar eigen internet zou gebruiken en slechts mijn netwerk voor de file share.
http://cat.pdx.edu/window...gateway-on-windows-7.html

Nu echter heeft ze dus wel internet maar kan ze niet meer in mijn netwerk! Ik heb wat gevonden, maar op dit punt begint mijn kennis af te haken. 8)7
http://serverfault.com/qu...ws-vpn-no-internet-access

Kan iemand me hier verder bij helpen? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:26

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Hoe heb je nu precies je pptpd ingesteld staan? Want het lijkt erop dat er geen route oid is voor je eigen lokale subnet. Als je de default gateway laat behouden, zoals je 't in 't begin had, heb je alleen nog maar routing nodig en dat is eenvoudig te regelen via iptables en ipv4.forwarding in /etc/sysctl.conf.

Owja, ik denk dat je probleem bij je Ubuntu ligt, dus ik trek 'm even mijn kant op. WOS -> NOS.

[ Voor 13% gewijzigd door Hero of Time op 21-05-2013 12:03 ]

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Euh, ze heeft toch niet toevallig "disable class based route addition" aangevinkt, hoop ik.
Want 't zou wel een hoop verklaren...

@HoT: Zoals TS het in het begin had, zou 't internet van vriendin via TS's router lopen en dat is op z'n zachtst gezegd "niet optimaal". 2 x geNAT, brrrrrrrrr

[ Voor 38% gewijzigd door Brahiewahiewa op 23-05-2013 02:32 ]

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:26

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Optimaal, nee. Maar het zou dan iig wel werken en wat zou vriendinlief nou doen? Voornamelijk browsen en haar facebook bijwerken. Geen zut dat een open poort nodig heeft.

Commandline FTW | Tweakt met mate