Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 27-05 13:16
Ik heb een X202E-CT001H laptop die niet meer wilt opstarten. Als ik naar sata instellingen ga staat de ssd er gewoon in. Booten van usb lukt ook niet. Ik verdenk dat de bios die ik een aantal dagen geleden heb geupdate naar 205 de boosdoener is. Nu wil ik hem terugflashen maar hij geeft aan dat de bios te oud is. Iemand een oplossing?

druk en typefouten voorbehouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TunefulDJ_Mike
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 27-05-2024
heb je toevallig iets van hardware in je laptop vervangen? je kan ook last hebben van een zo geheten white list, wanneer je dan hardware veranderd met hardware die niet in deze lijst staat boot je laptop niet meer

Today me will live in the moment unless it's unpleasant in which case me will eat a cookie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
TunefulDJ_Mike schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 09:55:
heb je toevallig iets van hardware in je laptop vervangen? je kan ook last hebben van een zo geheten white list, wanneer je dan hardware veranderd met hardware die niet in deze lijst staat boot je laptop niet meer
De ssd dus, maar word die whitelist dan toegevoegd per bios? Vorige bios deed hij het nog wel gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRoubos
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 24-05 17:42
Je hebt dus een nieuwe ssd in de laptop gedaan. Stond er Windows 8 op de originele HD? Wil je windows 8 er weer ophebben?

Windows 8 laptops starten anders op dan de oude windows 7 laptops.
Standaard staat het bios zo ingesteld dat je alleen windows 8 kunt opstarten.

Iets met secure boot uitzetten.

Google wil ook wel helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterPanda
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13-05 16:21
Kun je dit niet gewoon oplossen door UEFI/Fastboot uit te zetten en CSM aan?(dat met de usb)

[ Voor 9% gewijzigd door PeterPanda op 22-05-2013 08:18 ]

Mijn naam is niet Peter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
PeterPanda schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 08:18:
Kun je dit niet gewoon oplossen door UEFI/Fastboot uit te zetten en CSM aan?(dat met de usb)
Ik ben u voor eeuwig dankbaar :) Dacht dat ik alle mogelijke combo's al gehad had, maar nee dus. Alle andere ook hartelijk bedankt voor het meedenken

Pagina: 1