Toon posts:

[W7] Stroompiek op hubpoort

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goeiemorgen,

Ik krijg sinds een recente tijd deze melding. De usbpoort werkt ook niet want elke keer als ik iets aansluit gebeurt er helemaal niks. De melding krijg ik op willekeurige momenten. Ik weet niet hoe ik dit oplos en weet ook niet echt waar te beginnen, ik heb al gegoogled maar het word niet echt duidelijker ervan /3

Hoe kan ik dit oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:38

heuveltje

KoelkastFilosoof

Stroompiek wil gewoon zeggen dat er teveel apparaten aanhangen (Of iig dat ze samen te veel stroom strekken)
Dus ofwel de poort is stuk, ofwel je probeert er teveel aam te hangen.
Ter info, oude usb poorten kunnen maar 2,5W leveren, veel moderne telefoons proberen meer te trekken en dan krijg je dit!

Maar ook bv als ik mijn g15tobo met led-verlichting aanzet dan kan ik daar nog een muis aanhangen, maar een simpele joystick aan dat tobois dan al te veel.

[ Voor 20% gewijzigd door heuveltje op 21-05-2013 09:26 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
heuveltje schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 09:24:
Stroompiek wil gewoon zeggen dat er teveel apparaten aanhangen (Of iig dat ze samen te veel stroom strekken)
Dus ofwel de poort is stuk, ofwel je probeert er teveel aam te hangen.
Ter info, oude usb poorten kunnen maar 2,5W leveren, veel moderne telefoons proberen meer te trekken en dan krijg je dit !
Het is een USB 3.0 poort waar ik een muis aan probeer te krijgen :S. Moet ik dit dus laten repareren bij een computerzaak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 09:26:
[...]
Het is een USB 3.0 poort waar ik een muis aan probeer te krijgen :S. Moet ik dit dus laten repareren bij een computerzaak?
Als je gewoon je muis direct op je USB poort op je PC prikt (dus er zit geen hubje tussen) en hij begint dan direct te mutsen over je stroomgebruik dan zou ik inderdaad een hardware defect vermoeden, of een slecht aangesloten USB kaartje.

Als je USB poorten op een insteekkaartje zitten moet je even controleren of dat kaartje wel stroom krijgt: de PCI-E kaartjes met USB 3.0 poorten die ik gezien heb hebben allemaal een stroomaansluiting erop en een aantal van die dingen werkt niet of maar half als ze geen stroomkabeltje in die aansluiting hebben.
Als je poort direct op het moederbord gesoldeerd zit lijkt een defect waarschijnlijker.

Repareren in computerland doen we niet, dat is voor ouderwetse dingen die mechanisch zijn. Electronica gooien we gewoon weg en vervangen we (onder garantie als het even gaat). Dus afhankelijk van of het een los kaartje is of het hele moederbord even met de winkel waar je het spul gehaald hebt contact opnemen en kijken wat je moet doen om je onderdelen geruild te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Verwijderd schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 09:26:
[...]

Met knettergek hierboven voor het meeste :)
Maar is het 1 muis of verschillende muizen ? anders zou het ook nog kunnen dat je muis kortsluiting maakt :z

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
heuveltje schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 09:57:
[...]

Met knettergek hierboven voor het meeste :)
Maar is het 1 muis of verschillende muizen ? anders zou het ook nog kunnen dat je muis kortsluiting maakt :z
Het is met alle muizen/apparaten het geval.
Verwijderd schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 09:47:
[...]

Als je gewoon je muis direct op je USB poort op je PC prikt (dus er zit geen hubje tussen) en hij begint dan direct te mutsen over je stroomgebruik dan zou ik inderdaad een hardware defect vermoeden, of een slecht aangesloten USB kaartje.

Als je USB poorten op een insteekkaartje zitten moet je even controleren of dat kaartje wel stroom krijgt: de PCI-E kaartjes met USB 3.0 poorten die ik gezien heb hebben allemaal een stroomaansluiting erop en een aantal van die dingen werkt niet of maar half als ze geen stroomkabeltje in die aansluiting hebben.
Als je poort direct op het moederbord gesoldeerd zit lijkt een defect waarschijnlijker.

Repareren in computerland doen we niet, dat is voor ouderwetse dingen die mechanisch zijn. Electronica gooien we gewoon weg en vervangen we (onder garantie als het even gaat). Dus afhankelijk van of het een los kaartje is of het hele moederbord even met de winkel waar je het spul gehaald hebt contact opnemen en kijken wat je moet doen om je onderdelen geruild te krijgen.
Ik heb ook gelezen over dat het softwarematig kan zijn. Kan het drivers updaten zijn? Hopelijk hoeft niet het hele moederboord vervangen te worden :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalwaysme
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10-10 11:00

itsalwaysme

Graast voor DB

Ik had van de week dat mijn laptop ook aangaf dat er een powersurge was op de USB poort. Wat bleek dat de Iphone kabel kortsluiting maakte. Dus het zou best kunnen dat je usbpoort ergens kortsluiting maakt. Kan natuurlijk ook door stof (erg kleine kans) of het moederbord dat niet helemaal goed zit.

Graast voor Division Brabant
It's hardware that makes a machine. It's software that makes it work (most of the time).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 10:27:
[...]
Het is met alle muizen/apparaten het geval.
[...]
Ik heb ook gelezen over dat het softwarematig kan zijn. Kan het drivers updaten zijn? Hopelijk hoeft niet het hele moederboord vervangen te worden :9
Drivertje updaten kun je natuurlijk altijd even proberen, maar ik zou daar niet al te veel hoop op vestigen, zeker niet als het met alle aangesloten devices gebeurt. Ik zou zachtjes rekening houden met het vervangen van je hele moederbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Mocht je buiten de garantie het mobo moeten vervangen, dan zou ik gewoon een losse controller halen
pricewatch: Conceptronic PCI Express Card USB 3.0 Das beduidend goedkoper !

Pagina: 1