Na jaren lang Flickr te hebben gebruikt ben ik overgestapt op Picasa. Een jaar later bleek het me toch niet bevallen. Google is te grillig, de "experience" viel tegen, de compressie op Picasa maakte mijn foto's toch net iets minder mooi dan bij Flickr en ineens heeft Flickr wel een iOS app die goed werkt. Op de desktop werkt Picasa fantastisch maar op het web is het gewoon net niet, de overgang naar Google+ was ook niet direct een verbetering. Een week of drie geleden toch maar terug gegaan naar Flickr (mijn pro account liep nog), en een jaar aan foto's bijgewerkt. En vanmorgen dit:
Terug gaan naar Picasa is redelijk pijnloos voor mij, de foto's staan er nog als onderdeel van mijn Google Drive account. Met de wijziging van Picasa naar Google+ kan ik op zich wel leven, al vind ik het niet ideaal, ik vind het gewoon verrot om steeds op te letten dat er geen onaangekondigde instellingen worden toegevoegd (zoals het ontdekken dat na de overgang van Picasa naar Google+ Photos de uploadkwaliteit niet standaard op original size stond en ik dus een fors aantal foto's achteraf opnieuw moest uploaden).
Met uitzondering van de advertenties en de 1 TB cap verandert er met Free niet veel t.o.v. Pro maar ik vraag me dan toch af of er straks ineens geen bandbreedte restricties zijn en of er vergelijkbare alternatieven zijn.
Blijft vaag, ze zeggen dat eigenlijk alleen de schijfruimte wordt gelimiteerd op 1 TB en dat Free verder ongeveer gelijk is aan Pro maar dan met advertenties. Niets over de bandwidth, maandelijkse upload limiet ofzo.Yahoo, in an attempt to make its photo-hosting service Flickr relevant again, decided to offer 1TB of free space to all users. The downside? Everyone who doesn't pay $50 per year gets ads.
Lifehacker
Terug gaan naar Picasa is redelijk pijnloos voor mij, de foto's staan er nog als onderdeel van mijn Google Drive account. Met de wijziging van Picasa naar Google+ kan ik op zich wel leven, al vind ik het niet ideaal, ik vind het gewoon verrot om steeds op te letten dat er geen onaangekondigde instellingen worden toegevoegd (zoals het ontdekken dat na de overgang van Picasa naar Google+ Photos de uploadkwaliteit niet standaard op original size stond en ik dus een fors aantal foto's achteraf opnieuw moest uploaden).
Met uitzondering van de advertenties en de 1 TB cap verandert er met Free niet veel t.o.v. Pro maar ik vraag me dan toch af of er straks ineens geen bandbreedte restricties zijn en of er vergelijkbare alternatieven zijn.
PSN: Kjujay