Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• melly
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 03-03-2023
Goedendag,ik zit met een vraag en misschien dat iemand mij hier bij kan helpen. 
Ik draai veel muziek onder mijn werktijd en heb daarom zo'n 5 jaar geleden eens serieuze doppen gehaald. 
Het werden toen de Shure E500 (of SE530..dat weet ik niet meer)
Om eerlijk te zijn vond ik het geluid minder bijzonder dan verwacht gezien het geldbedrag maar ik was wel onder de indruk. 
Helaas zijn ze tijdens mijn scheiding verloren gegaan en heb ik als vervanging Sennheisers van 30,- gekocht. Na een paar jaar wilde ik toch meer. Ik zocht meer detail en punch in het geluid en stapte toen over op de IE80. Gekocht bij de MM dus proberen was er niet bij en zodoende was dit een blinde gok. 
Om eerlijk te zijn hebben deze doppen nooit echt indruk gemaakt. 
Laag is te prominent en mist punch en detail. Het mid gebied vond ik te dun en algeheel vond ik het geluid wat saai klinken. 
Zoals ik het mij kon herinneren gaven de Shure's een indrukwekkender geluid,maarja..dat was een paar jaar geleden en 1 op 1 vergelijken kon ik niet. 

Lang verhaal geworden maar nu een jaar verder sta ik erg te te twijfelen om de Shure SE535v te kopen. 
Qua prijs worden ze ergens zeer gunstig aangeboden maarja,het blijft nog steeds een bak geld. 
Mijn vraag is dan ook,zal de Shure SE535 idd een stuk beter klinken dan de IE80?

• Bluepenguin
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
De IE80 en de Shure zijn natuurlijk niet helemaal te vergelijken qua prijs, maar komen wel in de buurt van elkaar qua geluidskwaliteit.
Grote verschil tussen Sennheiser en Shure is het klankbeeld. Shures hebben een veel gepronunceerder geluid, Sennheiser neigen naar een licht accent op de bass en een verder vrij rustig geluidsbeeld.
Waarschijnlijk komt daar jouw beleving (dat de Shures spectaculairder klinken) vandaan: de Sennheiser is vrij ingetogen en met de Shure heb je juist een vrij uitgesproken concurrent daar tegenover.

Als je dus meer van het Shure-klankbeeld houdt, dan is de SE535 duidelijk interessanter voor je. Lees anders ook eens de nodige reviews van beiden om een iets beter beeld te krijgen wat de verschillen zijn.

Iets heel anders: Shure heeft onlangs de SE846 aangekondigd, het nieuwe topmodel van Shure. Stevig geprijsd in ieder geval, waarschijnlijk zo'n €800 à €900,- in Europa.
Dat doet vermoeden dat misschien ook andere modellen mogelijk een update gaan krijgen (niet heel snel waarschijnlijk, maar wie weet).

denk ik..... of zoiets. >> Het blijft maar een mening tenslotte ;)