Ik heb een arduino liggen met een klein relais hierbij, ik was bezig iets te schrijven om bij een spanning van 14.8V op mijn accu het relais open te zetten zodat mijn 100 Watt 12V (18V VoC) zonnepaneel wordt afgekoppeld.
Nu bedacht ik me als electronica leek dat dit vast makkelijker moest kunnen met een paar centen aan onderdelen.
Daarom heb ik deze tekening gemaakt.
Mijn idee:
1: 2 hoge weerstanden waarvan 1 variabel.
2: Een zener diode met een doorslag van ~6,6 Volt van tussen deze 2 weerstanden over de variabele weerstand
3: als de zener doorslaat stuur deze de gate van een mosfet.
4: de mosfet stuurt op zijn beurt weer een 40A autorelais. Waar de solar laadstroom doorheenloopt.

Is dit een losgeslagen idee van iemand met 0 verstand van electronica en moet ik het mooi oplossen met een arduino en een arduino relais bord die een dikker relais schakeld of kan mijn idee ( met aanpassingen).
Het doel is een eenvoudige overlaad beveiliging te creeeren voor een mobiele solar oplossing.
Nu bedacht ik me als electronica leek dat dit vast makkelijker moest kunnen met een paar centen aan onderdelen.
Daarom heb ik deze tekening gemaakt.
Mijn idee:
1: 2 hoge weerstanden waarvan 1 variabel.
2: Een zener diode met een doorslag van ~6,6 Volt van tussen deze 2 weerstanden over de variabele weerstand
3: als de zener doorslaat stuur deze de gate van een mosfet.
4: de mosfet stuurt op zijn beurt weer een 40A autorelais. Waar de solar laadstroom doorheenloopt.

Is dit een losgeslagen idee van iemand met 0 verstand van electronica en moet ik het mooi oplossen met een arduino en een arduino relais bord die een dikker relais schakeld of kan mijn idee ( met aanpassingen).
Het doel is een eenvoudige overlaad beveiliging te creeeren voor een mobiele solar oplossing.
[ Voor 4% gewijzigd door xychix op 20-05-2013 23:51 ]
Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad