HDD Caddy Optische drive

Pagina: 1
Acties:

• denemio
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 06-01 15:57

denemio

derpdennis

Topicstarter
Hi,

Heeft iemand ervaring met een HDD Caddy? Of een soortgelijk product?

Het lijkt me wel handig om een ssd in mijn laptop te plaatsen, maar vroeg me af of er nog nadelen zitten aan zo'n converter/caddy?

• stephankamp
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09:36
Dag,

Ik heb er ervaring mee. En vorige week zo'n caddy besteld, prima levering en past prima.
Zijn redelijk universeel, je hebt 4 soorten 9,5mm dik sata of ide en 12,5mm dik sata of ide.
Staat allemaal prima op de site uitgelegd.
Verder ja je kan ze vast via een andere weg ook wel kopen en waarschijnlijk ook wel goedkoper, maar ach deze heb je met een dag binnen en zijn prima van bouwkwaliteit.
Dus dat is mijn ervaring met de HDD Caddy en met het bedrijf.
Lees even goed de site door, alle info staat erop en ook netjes uitgelegd.

Succes.

• denemio

denemio

derpdennis

Topicstarter
stephankamp schreef op maandag 20 mei 2013 @ 23:39:
Dag,

Ik heb er ervaring mee. En vorige week zo'n caddy besteld, prima levering en past prima.
Zijn redelijk universeel, je hebt 4 soorten 9,5mm dik sata of ide en 12,5mm dik sata of ide.
Staat allemaal prima op de site uitgelegd.
Verder ja je kan ze vast via een andere weg ook wel kopen en waarschijnlijk ook wel goedkoper, maar ach deze heb je met een dag binnen en zijn prima van bouwkwaliteit.
Dus dat is mijn ervaring met de HDD Caddy en met het bedrijf.
Lees even goed de site door, alle info staat erop en ook netjes uitgelegd.

Succes.
Dankje voor de snelle reactie, ze zijn idd via andere wegen goedkoper te krijgen, ik heb op ebay één bestel voor nog geen € 7. Die is er over twee weekjes wel, ik heb geen haast (:

Je merkt niet dat de schijf in de caddy slomer is o.i.d?

• Uncle Mel
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 25-01 12:01
Verwijderd

[ Voor 95% gewijzigd door Uncle Mel op 30-01-2014 21:39 ]

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:51
Hou rekening mee dat soms de sata controller voor de optische drive geen harde schijven ondersteund. Heeft te maken met bios restricties. Zelfs als er een hdd caddy voor bestaat.

• denemio

denemio

derpdennis

Topicstarter
Uncle Mel schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 08:54:
Je hebt idd kans dat je Laptop een tragere poort in de optical bay heeft of dat je bios ingesteld staat op cdrom stand. Check google voor de zekerheid of je laptop dit toelaat (meestal wel). Het ligt niert zozeer aan de caddy maar meer aan je laptop dus.
com2,1ghz schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 09:37:
Hou rekening mee dat soms de sata controller voor de optische drive geen harde schijven ondersteund. Heeft te maken met bios restricties. Zelfs als er een hdd caddy voor bestaat.
De tijd zal het leren, ik kan geen bios instellingen vinden hierover (medion erazer x6815). Op google kan ik er ook niks over vinden.

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-01 09:43
Ik heb de caddy van de link hierboven in mijn HP zitten. Bij sommige laptops is het inderdaad zo dat de poort van de drive-bay een tragere aansluiting heeft. Het is dan aan te raden de HDD in de caddy te stoppen en de SSD dan waar de HDD zat, zo zit de snelste schijf op de snelste aansluiting

• denemio

denemio

derpdennis

Topicstarter
hellboy123 schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 13:05:
Ik heb de caddy van de link hierboven in mijn HP zitten. Bij sommige laptops is het inderdaad zo dat de poort van de drive-bay een tragere aansluiting heeft. Het is dan aan te raden de HDD in de caddy te stoppen en de SSD dan waar de HDD zat, zo zit de snelste schijf op de snelste aansluiting
Bedankt voor de tip!
Pagina: 1